株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ラテンアメリカのネットワークオペレーターM2M市場の分析

Latin America Network Operator M2M Market Analysis

発行 ABI Research 商品コード 771608
出版日 ページ情報 英文 22 Pages, 14 Tables, 2 Charts, 1 Figure
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
ラテンアメリカのネットワークオペレーターM2M市場の分析 Latin America Network Operator M2M Market Analysis
出版日: 2019年01月16日 ページ情報: 英文 22 Pages, 14 Tables, 2 Charts, 1 Figure
概要

ラテンアメリカのセルラーM2M接続市場は、全体的な成長を遂げていますが、オペレーターは、大量消費市場 (マスマーケット) の導入を達成できませんでした。

当レポートでは、ラテンアメリカのオペレーターM2Mサービス市場について調査分析し、市場の環境、促進要因・阻害要因、主要オペレーターなどについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 ラテンアメリカのセルラーM2M市場の環境

  • ラテンアメリカのセルラーM2M市場の主な発展

第3章 国レベルデータ

  • ラテンアメリカのセルラーM2M市場の促進要因・阻害要因

第4章 ラテンアメリカの主要ネットワークオペレーター分析

  • America Movil/Claro
  • Oi Telecom
  • Telefonica/Vivo
  • TIM Brasil
  • 小規模プロバイダー

第5章 提言

目次
Product Code: AN-2424

While the Latin American market for cellular M2M connections is experiencing overall growth due to a combination of economic expansion, government initiatives, and vertical-specific demand, operators have largely failed to meet their initial expectations and achieve mass market adoption. LA poses many geopolitical challenges not present across other regions, such as large and rural geographic areas, high taxes and restrictive regulations, and considerable risk for external investment. Additionally, many operators lack a clear strategy of where they want to fit in the overall value chain and are focusing their attention on the B2C mobile market. As a result, proprietary LPWA solution providers such as Sigfox, American Tower, and Everynet have started to shift the LA M2M market away from traditional MNOs.

This report examines the competitive Latin American market for operator M2M services. Market quantification is provided for operator cellular connections both in the historical context and for future M2M connections, together with operator forecast projections through 2023 for America Movil, Antel, Entel, Movilnet, Oi Telecom, Telecom Personal, Telefonica, Tigo, and TIM Brasil.

For operators to address the LA M2M market opportunity, they must implement strategies that better enable them to meet changing market demands and establish an ecosystem of value chain providers. The report details these opportunities and concludes with operator recommendations moving forward.

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. LATIN AMERICA'S CELLULAR M2M MARKET ENVIRONMENT

  • 2.1. Key Developments in the Latin American Market for Cellular M2M

3. COUNTRY-LEVEL DATA

  • 3.1. Drivers and Inhibitors for Cellular M2M in the LA Market

4. LATIN AMERICA'S MAJOR NETWORK OPERATOR ANALYSIS

  • 4.1. America Movil/Claro
  • 4.2. Oi Telecom
  • 4.3. Telefonica/Vivo
  • 4.4. TIM Brasil
  • 4.5. Smaller Providers

5. RECOMMENDATIONS

  • 5.1. Realize that Connectivity Is the Lowest Common Denominator
  • 5.2. Large Opportunities for Few Operators, but Partnerships exist
  • 5.3. Further Development of the Ecosystem
  • 5.4. Develop Strategies and New Business Models
  • 5.5. LPWA Technologies Are the Keys to Future Growth, but Proprietary Solutions Have First-Mover Advantage
Back to Top