無料セミナー : 2018年10月23日『デジタルトランスフォーメーション2025年までの展望: 5G、OTTを中心として』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

自動車における拡張現実 (AR):デザイン・プロトタイピング・マーケティング

Augmented Reality in Automotive: Design, Prototyping, Marketing

発行 ABI Research 商品コード 625233
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
自動車における拡張現実 (AR):デザイン・プロトタイピング・マーケティング Augmented Reality in Automotive: Design, Prototyping, Marketing
出版日: 2018年04月12日 ページ情報: 英文 35 Pages
概要

当レポートでは、自動車のデザイン、プロトタイピング、およびマーケティングへ拡張現実 (AR) が及ぼす影響について調査し、産業におけるARの試験的な利用例をいくつか紹介しており、自動車産業におけるARの転換に対するハードウェア要件とコンテンツ・プラットフォーム開発、AR技術を組織へ組み込もうと計画する自動車メーカーにとっての戦略などを分析しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • ARの定義
  • メリット・主な動向
  • 市場データのアップデート
  • 自動車におけるバリューチェーン
  • 自動車におけるAR:市場導入・予測
  • 自動車における利用例:デザイン・プロトタイピング・マーケティング
  • 自動車におけるハードウェア・ソフトウェア開発
  • OEM専用の戦略
  • 促進因子・障壁

言及した企業

  • Microsoft Corporation
  • Google
  • Hyundai
目次
Product Code: PT-2076

Many players in the automotive industry are venturing into AR, as AR has demonstrated the potential benefits to the whole industry value chain, from design through production and sales. In addition to making driving safer and more comfortable, automotive manufacturers are increasingly using AR muscle for automotive design and development, as well as marketing and sales.

AR makes automotive design more intuitive through real-life visuals. Through AR, designers and engineers could test the new ideas and concepts when the vehicles are still in the digital phase, which can save tremendous costs. Similarly, AR allows consumers to try different variants in the digital showroom, so the dealerships do not need to place all the cars in the showroom, which saves space, time, and money. Furthermore, customers can interact with the customized visualized vehicles on their drive at home and learn about finer details of the cars.

This research examines the effect of AR on automotive design, prototyping, and marketing, and introduces some pilot use cases of AR in industry. It highlights the hardware requirement as well as content and platform development for deploying AR in the automotive industry. It also raises dedicated strategy for automotive manufacturers that are planning to incorporate AR technology into the organization.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • AR Definition
  • Benefits and Key Trends
  • Market Data Update
  • Value Chain in Automotive
  • AR in Automotive: Market Adoption and Forecast
  • Use Cases in Automotive: Design, Prototyping, Marketing
  • Hardware and Software Development in Automotive
  • Dedicated Strategy for OEMs
  • Drivers and Barriers

Companies Mentioned

  • Microsoft Corporation
  • Google
  • Hyundai
Back to Top