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市場調査レポート

モバイル発券:多様化による市場機会

Mobile Ticketing: The Diversification Opportunity

発行 ABI Research 商品コード 622425
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
納期: 即日から翌営業日
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モバイル発券:多様化による市場機会 Mobile Ticketing: The Diversification Opportunity
出版日: 2018年04月05日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

当レポートでは、モバイル発券市場の展望を調査し、従来型の非接触スマートカード形態から多機能デバイスへの移行の動向、モバイルへの移行の推進因子、多様な技術・メディア・交通機関などの混在性と各種事業者の戦略的提携の必要性、モバイル決済など各種関連事業者にとっての新しい市場機会の分析などをまとめています。

目次

  • スマートカードの導入数の継続的増加
  • 技術・メディア・モデル・コミューター・発券のさまざまなタイプ
  • 万能の「One-Size-Fits-All」アプローチはない
  • ABT・非依存型アプローチ:発券メディアの共存を示す
  • モバイルへの移行を推進する要因とは?
  • モバイル決済を主導するOEM
  • モバイル:マルチフォームファクターと提携によるサポートが必要
  • 新しい発券メディア:パーソナライゼーションによる多様化のための価値の負荷
  • IoT市場の隣接性:発券を超えた拡張
  • 発券認証による決済の促進:十分とはいえない
  • エコシステムの認識:バリューチェーンにおける考え方
  • 総論・提言
目次
Product Code: PT-2153

ABI Research's Mobile Ticketing Diversification Opportunity report outlines the future of mobile ticketing and the opportunities which can be enabled.

Moving from traditional contactless smart card form factors to feature rich devices, including mobile and wearables, will provide the path from which to extend reach, improve B2C communication channels, provide a platform from which to enter new markets and established new strategic partnerships as well as a central integral piece able to unlock the wider IoT adjacencies opportunity. In turn, this has paved the way for some of the leading mobile payment providers, Apple, Google, and Samsung, to aggressively target the mobile ticketing space, with analysis provided pertaining to the reasons why drivers and end goals of these leading mobile payment service providers.

The content is provided in a quick and easily-digestible report to offer in-depth knowledge of the latest mobile ticketing market trends, alongside future expectations, accompanied by a set of recommendations to help put strategic decisions into context.

Companies Mentioned:

  • Open Technologies

Table of Contents:

  • Smart Card Adoption Continues to Rise
  • Multiple Technologies, Medias, Models, Commuter, and Ticketing Types
  • No One-Size-Fits-All Approach
  • ABT and Agnostic Approach Signals Ticketing Media Coexistence
  • What's Driving the Shift to Mobile and Form Factors?
  • OEMs Leading the Way in Mobile Payments
  • Mobile Requires Multi-Form Factor and Partnership Support
  • New Ticketing Medias: Adding Value via Personalization in Order to Diversify
  • IoT Market Adjacencies: Expanding beyond Ticketing
  • Ticketing Authentication/Facilitating a Payment Is Not Enough
  • Ecosystem Perception: What the Value Chain Thinks
  • Conclusions and Recommendations
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