株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

携帯電話基地局管理:ビジネスモデル

Cellular Tower Management: Business Models

発行 ABI Research 商品コード 556888
出版日 ページ情報 英文 30 Pages, 12 Tables, 3 Charts, 2 Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
携帯電話基地局管理:ビジネスモデル Cellular Tower Management: Business Models
出版日: 2017年09月18日 ページ情報: 英文 30 Pages, 12 Tables, 3 Charts, 2 Figures
概要

当レポートでは、携帯電話 (セルラー通信) 向け基地局管理の市場におけるビジネスモデルについて分析し、その概略や特徴・利点などを調査すると共に、市場環境の将来的な変化の方向性や、今後のビジネスモデルのあり方などについて考察しております。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 基地局管理企業の傾向

  • インフラ連合の範囲拡大
  • 国際的な基地局管理企業の急速な台頭
  • R&D (研究開発)/CRS (企業の社会的責任) 活動への支出拡大
  • 基地局管理モデルの発展
  • 基地局管理モデルのSWOT分析
  • 市場規模とマクロ環境
  • 先進国/新興国の市場動向
  • スモールセル分野での市場機会
  • 新たなビジネスモデル
  • 電線管のリソース管理
  • サマリー・結論

第3章 基地局管理企業のプロファイル

  • 概要
  • 主要企業
  • 新規参入企業
  • その他の注目すべき企業
  • サマリー・結論

第4章 基地局管理のビジネスモデル

  • 主な市場抑制要因
  • 主な実現技術
  • 財務分析
  • 戦略提言
  • サマリー・結論
目次
Product Code: AN-2777

The traditional business model of tower management companies (TMCs) has focused on operating tower assets, essentially owning towers and leasing vertical space to telco carriers. While this model continues to be sustainable, there are disruptive forces in the market that are presenting new opportunities and attracting the attention of tower companies, which in turn must adapt their business models to offer even stronger value propositions to their clients. This report analyzes the tower management business model, presenting recommendations to ensure the viability of tower companies as they navigate a highly dynamic, continuously evolving market.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. TOWER MANAGEMENT COMPANY TRENDS

  • 2.1. Growing Scope for Infrastructure Alliances
  • 2.2. Rapid Rise of International Tower Management Companies
  • 2.3. More Investments in Research & Development and Corporate Social Responsibility
  • 2.4. Growth of the Tower Management Model
  • 2.5. SWOT Analysis of the Tower Management Model
  • 2.6. Market Sizing and Macro Landscape
  • 2.7. Developed Market versus Emerging Market Dynamics
  • 2.8. The Small Cell Opportunity
  • 2.9. New Business Models
  • 2.10. Conduit Resources Management
  • 2.11. Summary and Conclusions

3. TOWER MANAGEMENT COMPANY PROFILES

  • 3.1. Overview
  • 3.2. Key Players
  • 3.3. Emerging Market Players
  • 3.4. Other Players to Watch
  • 3.5. Summary and Conclusions

4. THE TOWER MANAGEMENT BUSINESS MODEL

  • 4.1. Primary Inhibitors
  • 4.2. Primary Enablers
  • 4.3. Financial Analysis
  • 4.4. Strategic Recommendations
  • 4.5. Summary and Conclusions
Back to Top