株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

産業分析:変革的な技術の導入と態度 - 位置情報技術

Industry Survey: Transformative Technology Adoption and Attitudes - Location Technologies

発行 ABI Research 商品コード 522775
出版日 ページ情報 英文 23 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.57円で換算しております。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
産業分析:変革的な技術の導入と態度 - 位置情報技術 Industry Survey: Transformative Technology Adoption and Attitudes - Location Technologies
出版日: 2017年06月29日 ページ情報: 英文 23 Pages
概要

当レポートでは、各種業界 (小売業、医療、ロジスティクス、自動車、製造業、ユーティリティ、一般消費財 (CPG)、中央/地方政府) における意思決定者等455名を対象としたアンケート調査に基づいて、各業界・企業における最新の位置情報技術の導入に対する考え方や、各社の技術開発戦略の中での位置付け方、具体的な導入事例、今後の動向に対する影響度、技術普及の促進・抑制要因、今後の技術普及見通し各産業 - 特に小売業、医療産業、製造業の場合 - などについて分析しております。

目次

  • 分析手法・背景事情
  • 調査回答者の分類:企業規模
  • 調査回答者の分類:産業分野
  • 調査回答者の分類:企業での役割と影響力
  • 屋内位置情報技術に対する親近感の少なさ
  • 自分たちは屋内位置情報技術に親近感を感じるか?:産業別の内訳
  • 自分たちは屋内位置情報技術に親近感を感じるか?:企業規模別の内訳
  • 小売業における位置情報技術の本格的導入
  • 小売業におけるBLEビーコン技術の導入
  • 位置情報ベース広告・マーケティング
  • 医療産業における資産管理・位置情報
  • ロジスティクス産業における資産管理・位置情報
  • RFIDと屋内位置情報による、ロジスティクス・サービスの改善
  • スマートロジスティクス:促進・抑制要因
  • 製造業における技術導入
  • 製造業における資産・資源追跡
  • 一般消費財向け店内 (位置情報) 技術
目次
Product Code: PT-1966

ABI Research conducted an industry survey on transformative technology adoption and attitudes of 455 decision makers, influencers, and implementers in the following verticals: Retail, Healthcare, Logistics, Automotive, Manufacturing, Utilities, Consumer Packaged Goods (CPG), Local, State, and Federal Governments. This report focuses on location technologies including differences in response based on company size and primary vertical among the respondents, whether indoor location is part of a technology innovation strategy, and how beacons will affect certain industry verticals, such as Retail, Healthcare, and Manufacturing.

Table of Contents

  • Methodology and Background
  • Classification of Respondents: Size of Business
  • Classification of Respondents: Industry Sector
  • Classification of Respondents: Role and Influence
  • Lack of Familiarity with Indoor Location Technologies
  • What is Your Familiarity With Indoor Location?: Segmentation by Industry Vertical
  • What is Your Familiarity With Indoor Location?: Segmentation by Business Size
  • Deep Dive into Indoor Location in the Retail Sector
  • BLE Beacon Technology Implementation in Retail
  • Location-Based Advertising and Marketing
  • Asset Management and Location in Healthcare
  • Asset Tracking and Management in Logistics
  • RFID and Indoor Location Improving Logistics Services
  • Smart Logistics: Drivers and Barriers
  • Technology Implementation in Manufacturing
  • Asset and Resource Tracking in Manufacturing
  • In-Store Technologies for Consumer Packed Goods
Back to Top