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市場調査レポート

電子棚札:投資利益率の分析と市場の機会

Electronic Shelf Labels: ROI Analysis and Market Opportunities

発行 ABI Research 商品コード 479761
出版日 ページ情報 英文 17 Pages, 2 Charts
納期: 即日から翌営業日
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電子棚札:投資利益率の分析と市場の機会 Electronic Shelf Labels: ROI Analysis and Market Opportunities
出版日: 2017年03月23日 ページ情報: 英文 17 Pages, 2 Charts
概要

電子棚札とダイナミック・プライシング(需給状況に応じた売価変動)の導入はブリック・アンド・モルタル(実店舗型)小売店の重要なデジタル戦略のひとつです。電子棚札は利益幅の最大化のためだけでなく、さらに重要なところでは、モバイル端末を用いた顧客エンゲージメントの獲得にも応用することが可能です。電子棚札は様々な理由により市場で主流になることはありませんでしたが、Amazonといった市場を牽引する企業がこの状況を変えようとしています。

当レポートでは、電子棚札とダイナミック・プライシングについて取り上げ、これらがどのように実店舗型小売店の価格設定に影響しているのか、そして、どのように新たな市場の機会を生み出すことができるのかを調査分析しています。

第1章 イントロダクション

  • ブリック・アンド・モルタル(実店舗)型小売店の将来展望
  • 市場全体の予測
  • 地域市場の予測
  • 店内価格設定のロードマップ

第2章 成長促進・阻害要因

  • 電子棚札市場の成長促進要因
  • 従来型電子棚札のROI分析
  • ROIの新しい機会
  • 電子棚札の疑問点
  • コネクティビティ‐製品と消費者をつなぐ

第3章 ダイナミック・プライシング

  • ダイナミック・プライシングの心理作戦
  • ダイナミック・プライシングがもたらすもの
  • ダイナミック・プライシングの6つのバリエーション
  • アマゾンがどのように実店舗型小売店のダイナミック・プライシングを先導しているか
  • ダイナミック・プライシング+モバイルショッピング=新たな商機
目次
Product Code: AN-2764

Electronic Shelf Labels (ESLs) and their key application dynamic pricing form an important part of any brick and mortar digitization strategy. ESLs are tools that cannot only be used to optimize margins, but more importantly, they can be used to increase customer engagement through mobile interaction and real-time reaction to trends, not unlike established practices in online commerce. Moreover, they help build personalized multi-channel retail experiences. While ESLs failed to become mainstream due to a number of reasons, such as lack of awareness and immature technology, this is about to change with players like Amazon leading the way.

Table of Contents

1. INTRODUCTION

  • 1.1. The Future of Bricks and Mortar Retail
  • 1.2. Total Market Forecasts
  • 1.3. Regional Forecasts
  • 1.4. In-Store Pricing Roadmap

2. KEY MARKET DRIVERS AND INHIBITORS

  • 2.1. Current Retail Market Drivers for ESLs
  • 2.2. Analysis of Traditional ESL ROI
  • 2.3. New ROI Opportunities
  • 2.4. Question Marks Over ESLs
  • 2.5. Connectivity: Creating a Link Between the Product and the Consumer

3. DYNAMIC PRICING

  • 3.1. The Psychology of Dynamic Pricing
  • 3.2. What Dynamic Pricing Offers
  • 3.3. Six Variations of Dynamic Pricing
  • 3.4. How Amazon Already Leads on Bricks and Mortar Dynamic Pricing
  • 3.5. Dynamic Pricing + Mobile Shopping = New Opportunities
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