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市場調査レポート

小売業者向け端末ベースの屋内位置情報

Handset-Based Indoor Location for Retailers

発行 ABI Research 商品コード 370973
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
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小売業者向け端末ベースの屋内位置情報 Handset-Based Indoor Location for Retailers
出版日: 2016年09月16日 ページ情報: 英文 15 Pages
概要

当レポートでは、小売業者向け端末ベースの屋内位置情報について調査分析し、利用可能な技術オプション、技術利用の影響、機会や脅威などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 屋内位置情報技術の次の波

  • APPLE
  • GOOGLE
  • BAIDU
  • FACEBOOK、など

第2章 小売業者のメリット

  • 顧客の範囲
  • インフラコストの削減
  • データ
  • スケーリング
  • 無料サービス
  • 集中型アプリ/サービス、など

第3章 技術的側面

  • 位置情報データの所有
  • インハウス
  • RFマッピング
  • マッピングの必要性
  • BLEビーコン

第4章 小売業者の脅威

  • マップ/アプリを作成する権限
  • 店内のモバイルエクスペリエンス
  • 小売業者:インターネットトラップ
  • 店のデジタル化をコントロールする
  • GoogleとAppleが示す脅威/機会

掲載企業

  • Amazon
  • American Airlines
  • Apple Inc
  • aps
  • AR Technologies
  • Broadcom Corporation
  • CVS
  • Facebook
  • Google
  • IndoorAtlas
  • ING Group
  • International Technologies
  • NEXT
  • NOW Inc.
  • Office Depot
  • Qualcomm Inc
  • QUALCOMM Incorporated
  • Signal360
  • SK corp
  • SK Telecom
  • SME
  • Spark Compass
  • Square
  • Starbucks
  • Tango
  • USA Technologies
  • Walmart
  • Yahoo Japan
目次
Product Code: AN-2094

To-date the indoor location market has large focused on infrastructure based technologies such as Wi-Fi and BLE. However, with major companies like Apple, Google and Baidu expected to release their own handset-based indoor location technologies over the next year, it represents both a major opportunity and threat to retailers.

Suddenly, indoor location technologies and services can be deployed by third parties in any retail store. Retailers must act fast to take control of the digitization of their store, selecting the right partners and deciding on what data to share and what to keep in-house, when enabling new services.

This report aims to work through the technology options available to retailers, and what the implications of using these technology may be. The report also considers the opportunities and threat handset-based indoor location technologies present and how best to navigate this major upheaval of the market.

Table of Contents

1. NEXT WAVE OF INDOOR-LOCATION TECHNOLOGIES

  • 1.1. APPLE's HANDSET-BASED INDOOR-LOCATION APPROACH
  • 1.2. GOOGLE HANDSET-BASED INDOOR-LOCATION APPROACH
  • 1.3. BAIDU: TAKING A DIFFERENT APPROACH WITH INDOORATLAS AND QUALCOMM IZAT
  • 1.4. WHAT IS FACEBOOK DOING?
  • 1.5. THIRD-PARTY ALTERNATIVES: BUILDING YOUR OWN HANDSET-BASED INDOOR-LOCATION TECHNOLOGY

2. BENEFITS TO RETAILERS

  • 2.1. CUSTOMER REACH
  • 2.2. REUCED INFRASTRUCTURE COSTS
  • 2.3. DATA BEYOND THE SHOP DOOR
  • 2.4. SCALING: LARGE BUILDINGS AND CHAINS
  • 2.5. FREE SERVICES
  • 2.6. CENTRALIZED APP/SERVICE FOR REWARDS, ETC.

3. THE TECHNICAL SIDE

  • 3.1. WHO OWNS THE LOCATION DATA?
  • 3.2. CAN I KEEP EVERYTHING IN-HOUSE?
  • 3.3. HOW DO I CONTINUALLY UPDATE RF MAPPING?
  • 3.4. DO I NEED TO MAP ANYTHING ELSE?
  • 3.5. CAN I FORGET ABOUT BLE BEACONS NOW?

4. THE THREAT TO RETAILERS

  • 4.1. WHO OWNS THE RIGHT TO CREATE A MAP/APP FOR A STORE?
  • 4.2. THE RETAILER COULD LOSE CONTROL OF THE IN-STORE MOBILE EXPERIENCE
  • 4.3. RETAILERS: FALLING INTO THE SAME INTERNET TRAP AGAIN
  • 4.4. TAKE CONTROL OF THE DIGITIZATION OF YOUR STORE
  • 4.5. DO GOOGLE AND APPLE PRESENT A THREAT OR AN OPPORTUNITY?

Companies Mentioned

  • Amazon
  • American Airlines
  • Apple Inc
  • aps
  • AR Technologies
  • Broadcom Corporation
  • CVS
  • Facebook
  • Google
  • IndoorAtlas
  • ING Group
  • International Technologies
  • NEXT
  • NOW Inc.
  • Office Depot
  • Qualcomm Inc
  • QUALCOMM Incorporated
  • Signal360
  • SK corp
  • SK Telecom
  • SME
  • Spark Compass
  • Square
  • Starbucks
  • Tango
  • USA Technologies
  • Walmart
  • Yahoo Japan
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