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市場調査レポート

アフターマーケット向け自動車インフォテインメントソリューション

Aftermarket Automotive Infotainment Solutions

発行 ABI Research 商品コード 339831
出版日 ページ情報 英文 22 Pages, 2 Tables, 12 Charts
納期: 即日から翌営業日
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アフターマーケット向け自動車インフォテインメントソリューション Aftermarket Automotive Infotainment Solutions
出版日: 2015年09月17日 ページ情報: 英文 22 Pages, 2 Tables, 12 Charts
概要

当レポートでは、アフターマーケット向け自動車インフォテインメントソリューションについて取り上げ、体系的な情報を提供しています。

第1章 イントロダクション

第2章 アフターマーケット向けヘッドユニット

  • アフターマーケット向けヘッドユニットにおけるスマートフォンの統合
  • 市場の見通し

第3章 OBD IIのドングルとプラットフォーム

  • プラグアンドプレイのアフターマーケット向けテレマティクス
  • プラグアンドプレイのアフターマーケット向けアプリケーションフレームワークプラットフォーム
  • OBD IIのアフターマーケット向けコネクテッドカーベンダーとシステム
  • OBD IIのアフターマーケット向けインフォテインメント市場の見通し

第4章 アフターマーケット向けヘッドアップディスプレイ (HUD)

  • HUD:コンセプトと歴史
  • アフターマーケット向けHUDフォームファクター
  • アフターマーケット向けHUD機能
  • アフターマーケット向けHUDのその他の利点
  • OBD II/EOBDソリューションによる潜在的クロスオーバー
  • アフターマーケット向けHUDベンダーとソリューション
  • 市場の見通しと予測

第5章 その他のアフターマーケット向けインフォテインメントフォームファクター

  • バックミラーテレマティクスユニット

第6章 結論

目次
Product Code: AN-1877

INTRODUCTION

Since the inception of the consumer vehicle infotainment aftermarket, it has revolved around the 1-DIN or 2-DIN replacement head unit, bringing new capacities and functionalities to a small proportion of older registered vehicles. Decades ago, this was confined to audio-only receivers, but typical units available in more recent years feature large color LCDs for display-audio purposes, Bluetooth connectivity, and digital map visualization and route guidance for aftermarket navigation.

However, the largely plodding infotainment aftermarket has recently been shaken by a number of emerging trends. These include the increasing number of connected head units, currently being made available through a variety of different smartphone integration protocols, but with scope for embedded solutions going forward, and the arrival of various new form factors, such as onboard diagnostics (OBD) dongles and heads-up displays (HUDs).

It is also important to bear in mind that this progression in connectivity and form factor within the aftermarket is not occurring in a vacuum, but rather against the backdrop of a much wider connected car revolution. Indeed, this can be viewed as a trickle-down effect from OEM-equipped systems into the aftermarket. Critically, as was discussed in ABI Research's recent analysis Connected Vehicle Cloud Platforms (AN-1999), embedded connectivity will give rise to an increased use of over-the-air (OTA) updates to maintain the relevance of a vehicle throughout its lifetime; updating user interfaces and experiences, and adding new features without inconveniencing the driver. This trend, in tandem with the increasing use of modular hardware architectures; allowing individual hardware components to be swapped out in favor of more recent innovations, necessitates that we consider what long-term prospects there are for the infotainment aftermarket - a market which has forever relied on the demand by consumers to update their aging vehicles.

Companies Mentioned:

  • OnStar
  • Mojio
  • Verizon
  • Navdy
  • SenseDriver Technologies
  • TomTom
  • Hum
  • United Technologies Corporation
  • Garmin Ltd.
  • ZTE Corporation
  • Apple Inc.

Table of Contents

1. INTRODUCTION

2. AFTERMARKET HEAD UNITS

  • 2.1. Smartphone Integration in Aftermarket Head Units
  • 2.2. Market Outlook

3. OBD-II DONGLES AND PLATFORMS

  • 3.1. Plug-and-Play Aftermarket Telematics
  • 3.2. Plug-and-Play Aftermarket Application Framework Platforms
  • 3.3. OBD-II Aftermarket Connected Car Vendors and Systems
  • 3.4. OBD-II Aftermarket Infotainment Market Outlook

4. AFTERMARKET HEADS-UP DISPLAYS

  • 4.1. HUDs: Concept and History
  • 4.2. Aftermarket HUD Form Factors
  • 4.3. Aftermarket HUD Features
  • 4.4. Other Advantages of Aftermarket HUDs
  • 4.5. Potential Cross-over with OBD-II / EOBD Solutions
  • 4.6. Aftermarket HUD Vendors and Solutions
  • 4.7. Market Outlook and Forecasts

5. OTHER AFTERMARKET INFOTAINMENT FORM FACTORS

  • 5.1. Rearview Mirror Telematics Units

6. CONCLUSIONS

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