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市場調査レポート

仮想現実 (VR) ・拡張現実 (AR) のヘッドマウントディスプレイ

Virtual Reality and Augmented Reality Head-Mounted Displays

発行 ABI Research 商品コード 338727
出版日 ページ情報 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
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仮想現実 (VR) ・拡張現実 (AR) のヘッドマウントディスプレイ Virtual Reality and Augmented Reality Head-Mounted Displays
出版日: 2015年09月02日 ページ情報: 英文 30 Pages
概要

当レポートでは、仮想現実 (VR) ・拡張現実 (AR) のヘッドマウントディスプレイ市場について取り上げ、主な仕様、主要企業、新しい垂直産業としてのハイエンドエンターテインメント、および製造・コンテンツにおける新しいビジネスチャンスなどについて、分析しています。

第1章 イントロダクション

  • HMDの定義
  • 提言

第2章 主な仕様

  • VR HMD
  • ARスマートグラス

第3章 仮想現実 (VR)

  • Oculus Rift
  • HTC Vive
  • ソニー Project Morpheus
  • FOVE
  • OSVR
  • Google Cardboard
  • Samsung Gear VR
  • Mattel View-Master
  • ZEISS VR ONE
  • StarVR
  • Survios

第4章 拡張現実 (AR)

  • Microsoft HoloLens
  • Vuzix M100
  • OGD R-7
  • DAQRI Smart Helmet
  • Epson Moverio
  • Optinvent ORA-1
  • Atheer AiR
  • castAR

第5章 HMI:入力と出力の疑問

  • 従来型:マウス/キーボード、コントローラー
  • タッチ
  • ジェスチャー
  • 音声
  • アイトラッキング
  • 将来:ブレインマシンインターフェース
  • 出力

第6章 地域的な違いおよび垂直産業

  • 中国およびアジア太平洋
  • 新しい垂直産業:ハイエンドエンターテインメント

第7章 ビジネスモデルとしてのARとVRの多様性

  • ASPおよび潜在的収益
  • 予測
  • 将来のARおよびVRとしてのHMD?
目次
Product Code: AN-2047

Consumer Electronics evolve quickly, with product evolutions taking place over weeks and months rather than years. Augmented and Virtual Reality represents the next revolution in CE, and at the forefront of AR and VR are Head Mounted Displays (HMDs). All HMD segments, including AR smart glasses, Mobile-reliant VR, Tethered VR, and Standalone VR, will see strong growth over the coming years. New business opportunities in manufacturing and content will also be introduced.

Table of Contents

1. INTRODUCTION

  • 1.1. HMD Definitions
  • 1.2. Recommendations

2. KEY SPECIFICATIONS

  • 2.1. VR HMDs
  • 2.2. AR Smart Glasses

3. VIRTUAL REALITY

  • 3.1. Oculus Rift
  • 3.2. HTC Vive
  • 3.3. Sony Project Morpheus
  • 3.4. FOVE
  • 3.5. OSVR
  • 3.6. Google Cardboard
  • 3.7. Samsung Gear VR
  • 3.8. Mattel View-Master
  • 3.9. ZEISS VR ONE
  • 3.10. StarVR
  • 3.11. Survios

4. AUGMENTED REALITY

  • 4.1. Microsoft HoloLens
  • 4.2. Vuzix M100
  • 4.3. OGD R-7
  • 4.4. DAQRI Smart Helmet
  • 4.5. Epson Moverio
  • 4.6. Optinvent ORA-1
  • 4.7. Atheer AiR
  • 4.8. castAR

5. HMI: THE QUESTION OF INPUT AND OUTPUT

  • 5.1. Traditional: Mouse / Keyboard, Controller
  • 5.2. Touch
  • 5.3. Gesture
  • 5.4. Voice
  • 5.5. Eye Tracking
  • 5.6. Future: Brain-machine Interfaces
  • 5.7. Output

6. REGIONAL DIFFERENCES AND VERTICALS

  • 6.1. China and Asia-Pacific
  • 6.2. A New Vertical: High-end Entertainment

7. VIABILITY OF AR AND VR AS A BUSINESS MODEL

  • 7.1. ASPs and Potential Revenue
  • 7.2. Predictions
  • 7.3. HMDs as the Future of AR and VR?
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