市場調査レポート

デバイスOSのダイナミクス:次の10億人のユーザーに向けて

Device O.S. Dynamics and the Next Billion Users

発行 ABI Research 商品コード 329190
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
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デバイスOSのダイナミクス:次の10億人のユーザーに向けて Device O.S. Dynamics and the Next Billion Users
出版日: 2015年04月29日 ページ情報: 英文 25 Pages
概要

当レポートでは、デバイスOS市場の動向について調査し、各種デバイスのカテゴリーと利用事例、アプリケーション開発における動向、既存の大手OSベンダーの戦略、新たな課題と新興ベンダーの取り組みなどについてまとめています。

第1章 サマリー

第2章 デバイスカテゴリー・利用事例

第3章 アプリケーション開発における懸念

  • アプリケーション開発プラットフォーム:ネイティブ vs ユニバーサル
    • ユニバーサル:HTML5
    • ネイティブ開発
    • スケールアーカイビング
  • アプリケーション利用:リモート vs プライマリー
    • コネクティビティ
  • アプリケーションの現代化・ローカライゼーション
  • 将来の方向性

第4章 OS既存企業

  • Google
    • Android: Mobile Devices
    • Android Wear
    • Android TV
    • Android Auto
    • Chrome OS
  • Apple
    • iOS
    • Watch OS
    • CarPlay
  • Amazon
    • Kindle
    • Fire OS
  • Microsoft
    • Windows Phone / Windows 10

第5章 新たな動向

  • 目標・戦略
    • エンドツーエンドコントロール
    • ニッチな利用事例
    • "The Next Billion (次の10億人)"
  • 何が必要か
  • AOSP
    • Cyanogen
    • Xiaomi MIUI
    • Alibaba Yun OS
  • Firefox OS
  • Samsung Tizen
  • LG WebOS
  • Ubuntu Touch

図表

目次
Product Code: AN-1822

More and more companies are looking to enter the market with their operating systems. With more connected device types hitting the market, from smartphones to wearables to vacuums, these devices require an OS, and more interactive features found in these devices requires a user-friendly OS as well. Incumbent OS vendors (Google, Apple, Amazon, and Microsoft) have their own strategies for achieving scale, and upcoming OS vendors are pushing for their OS on these devices as well. Capturing new users and supporting strong development communities will prove most beneficial in the race to be a major OS for newer vendors, while the same strategy will help incumbents stay on top of the market.

Table of Contents

1. SUMMARY

2. DEVICE CATEGORIES AND USE CASES

3. CONCERNS FOR APP DEVELOPMENT

  • 3.1. App Development Platforms: Native versus Universal
    • 3.1.1. Universal: HTML5
    • 3.1.2. Native Development
    • 3.1.3. Achieving Scale
  • 3.2. Remote versus Primary App Usage
    • 3.2.1. Connectivity
  • 3.3. App Monetization and Localization
  • 3.4. Future Direction

4. OS INCUMBENTS

  • 4.1. Google
    • 4.1.1. Android: Mobile Devices
    • 4.1.2. Android Wear
    • 4.1.3. Android TV
    • 4.1.4. Android Auto
    • 4.1.5. Chrome OS
  • 4.2. Apple
    • 4.2.1. iOS
    • 4.2.2. Watch OS
    • 4.2.3. CarPlay
  • 4.3. Amazon
    • 4.3.1. Kindle
    • 4.3.2. Fire OS
  • 4.4. Microsoft
    • 4.4.1. Windows Phone / Windows 10

5. NEW ON THE SCENE

  • 5.1. Goals and Strategies
    • 5.1.1. End-to-end Control
    • 5.1.2. Niche Use Cases
    • 5.1.3. "The Next Billion"
  • 5.2. What Does It Take?
  • 5.3. AOSP
    • 5.3.1. Cyanogen
    • 5.3.2. Xiaomi MIUI
    • 5.3.3. Alibaba Yun OS
  • 5.4. Firefox OS
  • 5.5. Samsung Tizen
  • 5.6. LG WebOS
  • 5.7. Ubuntu Touch

Charts

  • 1. Smartphone Shipments by OS, World Market, Forecast: 2010 to 2019
  • 2. Wearable Device Shipments by OS, World Market, Forecast: 2013 to 2019
  • 3. Annual Smartphone Application Revenues by OS, World Market, Market Share: 2014
  • 4. Annual Tablet Application Revenues by OS, World Market, Market Share: 2014
  • 5. AOSP versus Android Smartphone Shipments, World Market, Forecast: 2010 to 2019
  • 6. Tizen Shipments by Category, World Market, Forecast: 2013 to 2018

Figures

  • 1. Wireless Connectivity versus Screen Size
  • 2. Outline of OS Incumbent Origins
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