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市場調査レポート

ネットワークマネージドサービスの競合レビュー

2014 Network Managed Services Competitive Review

発行 ABI Research 商品コード 319687
出版日 ページ情報 英文 23 Pages, 8 Tables, 15 Charts
納期: 即日から翌営業日
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ネットワークマネージドサービスの競合レビュー 2014 Network Managed Services Competitive Review
出版日: 2014年12月10日 ページ情報: 英文 23 Pages, 8 Tables, 15 Charts
概要

プロフェッショナル&マネージドサービスは通信機器ベンダーにとって重要な市場であり、これらのサービスの収益は、全体の40%を超える場合もあります。

当レポートでは、主要ベンダーのサービスについて調査し、カテゴリー別の評価、収益予測、市場シェアの実績・予測などをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 背景

第3章 カテゴリー別の調査結果

  • 構築
  • 運用
  • 最適化
  • タッチ(顧客とのインタラクションに関連する業務)
  • 変化(IT・通信・固定・モバイルのコンバージェンス)
  • リーチ(相対的規模)
  • 保持性(顧客の満足度)
  • 隣接(ネットワーク運用以外のサービス)
  • 拡張(成長の機会としての新サービスの提供)

第4章 マネージドサービスの未来

  • 市場および動向
  • 3および4のルール
  • サービスの深度

第5章 通信マネージドサービスベンダー

  • Huawei
  • Ericsson
  • Nokia
  • Alcatel-Lucent

第6章 結論

  • 総論

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目次
Product Code: AN-1942

Professional and managed services are important markets for telecom equipment vendors, with services often making 40% or more of total revenues. Managed services represent multi-year contracts for outsourced services, and avoid the quarterly volatility that often happens in the typical infrastructure business.

Over 50 aspects of each vendor's portfolio are examined, including services for outsourced network functions, adjacent services that are not network operations, and service depth of managed services. The individual line items into nine distinct categories:

  • Build: Plan, design, and build managed service processes and frameworks
  • Operate: Operate, transfer
  • Optimize: Optimize and manage network performance
  • Touch: Operations directly related to customer interaction
  • Transform: Convergence of IT, telecom, fixed, and mobile
  • Reach: Relative size managed services organization
  • Retain: Operator satisfaction as measure by contract history
  • Adjoin: Managed services other than network operations
  • Expand: New service offerings as growth opportunities

These categories are further distilled into three game-changing leadership strategies: Network Fundamentals (Operational Excellence), Change Agency (Customer Intimacy) and Service Depth (Product Differentiation).

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY1.1. Network Fundamentals

  • 1.2. Change Agency
  • 1.3. Service Depth

2. BACKGROUND

3. CATEGORY RESULTS3.1. Build

  • 3.2. Operate
  • 3.3. Optimize
  • 3.4. Touch
  • 3.5. Transform
  • 3.6. Reach
  • 3.7. Retain
  • 3.8. Adjoin
  • 3.9. Expand

4. FUTURE OF MANAGED SERVICES4.1. Markets and Trends

  • 4.2. Rule of Three and Four
  • 4.3. Service Depth

5. TELECOM MANAGED SERVICE VENDORS5.1. Huawei

  • 5.2. Ericsson
  • 5.3. Nokia
  • 5.4. Alcatel-Lucent

6. CONCLUSION6.1. Final Assessment

Tables

  • 1.Network Fundamentals
  • 2.Change Agency
  • 3.Service Depth
  • 4.100M Subscribers and 200M Covered
  • 5.100M Subscribers and 100M Covered
  • 6.Total and Mobile Subscribers Covered, Millions
  • 7.Operator Bin Size and Weighting
  • 8.Final Assessment

Charts

  • 1.Worldwide Network Managed Services Market
  • 2.Build
  • 3.Operate
  • 4.Optimize
  • 5.Touch
  • 6.Transform
  • 7.Reach
  • 8.Weighted Average Retention
  • 9.Operator Retention Measure by Size
  • 10.Operator Retention Measure by Region
  • 11.Adjoin
  • 12.Expand
  • 13.Network Managed Services Revenue by Vendor, World Market, Forecast: 2013 to 2019
  • 14.Network Managed Services World Market Share, 2013
  • 15.Network Managed Services World Market Share, 2019
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