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市場調査レポート

タブレット市場:AppleおよびSamsungが支配力を緩める中で第3位を狙うASUS、Lenovo、Amazon

ASUS, Lenovo, and Amazon Fight for Tablet Third Place as Apple and Samsung Loosen Grip

発行 ABI Research 商品コード 314948
出版日 ページ情報 英文 12 Pages, 6 Charts
納期: 即日から翌営業日
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タブレット市場:AppleおよびSamsungが支配力を緩める中で第3位を狙うASUS、Lenovo、Amazon ASUS, Lenovo, and Amazon Fight for Tablet Third Place as Apple and Samsung Loosen Grip
出版日: 2014年09月25日 ページ情報: 英文 12 Pages, 6 Charts
概要

タブレットPCの人気は市場への参入を試みる新興ベンダーの盛り上がりを創出しています。しかし現在の込み合った市場には無数の選択肢があり、新興ベンダーが成功を勝ち取るためには、戦略的な実行戦略を定義することが非常に重要です。

当レポートでは、世界のタブレット市場における競合環境について調査し、現在の競合環境、主要ベンダーの市場シェア、主要ベンダーの出荷数、新興ベンダーための成功推進要因の分析などをまとめています。

第1章 混雑するタブレット市場

  • イントロダクション
  • 現在の市場
  • 製造業者のタイプ
    • ODM
    • OEM
  • 市場のリーダー
  • 新興ベンダー

第2章 競合環境

  • タブレットの階層
    • ローエンド消費者向けタブレット
    • ミッドエンド消費者向けタブレット
    • ハイエンド消費者向けタブレット
    • エンタープライズタブレット
    • 専用タブレット
    • 価格戦略
  • サービス
  • イノベーションの増加
  • ニーズの創出

第3章 新興ベンダーための成功推進要因

  • 成功の推進
  • 「Go-to」戦略
  • 将来

チャート

  • タブレット市場のベンダーシェア
  • タブレットの出荷数:ベンダー別
  • タブレットのASPのシェア
  • タブレット市場の購入区分別シェア
  • Apple・Samsungのタブレットの出荷数

  • タブレットのカテゴリー:階層別
目次
Product Code: AN-1673

The popularity of tablet PCs has created a surge of emerging vendors attempting to enter the market. The now overcrowded marketplace offers a plethora of selection and defining a strategic implementation strategy is vital to new vendors in order to drive success. The trajectory of the market is at a fork in the road. The questionable need of these devices is affecting the market's growth. How can new vendors attract customers in an already crowded market What are some "go-to" strategies emerging vendors can use Ultimately, vendors must create need within the market and offer consumers more than just a device but instead a complete solution package.

Table of Contents

1. THE CROWDED TABLET MARKETPLACE

  • 1.1. Introduction
  • 1.2. Current Market
  • 1.3. Types of Manufacturers
    • 1.3.1. Original Device Manufacturer (ODM)
    • 1.3.2. Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • 1.4. Market Leaders
  • 1.5. Emerging Vendors

2. THE COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 2.1. Tablet Tiers
    • 2.1.1. Low-End Consumers Tablets
    • 2.1.2. Mid-End Consumer Tablets
    • 2.1.3. High-End Consumer Tablets
    • 2.1.4. Enterprise Tablets
    • 2.1.5. Specialized Tablets
    • 2.1.6. Pricing Strategies
  • 2.2. Services
  • 2.3. Increasing Innovation
  • 2.4. Creating Need

3. DRIVING SUCCESS FOR EMERGING VENDORS

  • 3.1. Driving Success
  • 3.2. "Go-to" Strategies
  • 3.3. The Future

Charts

  • 1. Tablet Market Share by Vendor, FY 2014
  • 2. Tablet Shipments by Vendor, FY 2013
  • 3. Tablet Market Share by ASP, World Market, 2013
  • 4. Table Market Share by Purchasing Entity, 2011 to 2014
  • 5. Apple and Samsung Tablet Shipments, 2Q 2013 to 2Q 2014
  • 6. Apple and Samsung Tablet Shipment Growth, 2Q 2011 to 2Q 2014

Figures

  • 1. Tablet Categories by Tier, World Market 2014
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