株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイルデバイスのユーザーインターフェースのイノベーション

Mobile Device User Interface Innovation

発行 ABI Research 商品コード 314939
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
モバイルデバイスのユーザーインターフェースのイノベーション Mobile Device User Interface Innovation
出版日: 2014年09月24日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

「モノのインターネット」のビジョンが根付きつつある中で、人々はどのように無数にあるコネクテッドデバイスと付き合い、関わっていくでしょうか?それぞれの「モノ」は専用のインターフェースを持つでしょうか?それとも、モバイルデバイスや壁掛ディスプレイなど、共通の手段を外部に持つことになるでしょうか?

当レポートでは、コンピューターやモバイルデバイスの現在のユーザーインターフェース(UI)について調査し、UIの各種タイプ、UI技術・機能の導入率(フォームファクター別)、UIベンダーのエコシステム、モバイルデバイスのイノベーションの影響などをまとめています。

第1章 多過ぎるユーザーインターフェースがもたらすモバイルデバイスの複雑性

  • エグゼクティブサマリー
  • 主要調査結果

第2章 利用事例以上のUI

  • UIナビゲーション・インフォメーションアーキテクチャ
  • UIのタイプ
    • グラフィックUI
    • ホームスクリーン
    • センサー・パーセプチュアル(知覚)コンピューティング
    • ボイス・自然言語
    • 視標追跡
    • ジェスチャー・近接性
    • センサー統合
    • GNSS/GPS
    • 拡張現実(AR)
    • ハイブリッド・混合インターフェース
  • UIレイヤー/スキン
  • 健康・フィットネス情報のUIツール
    • Apple Health
    • Google Fit
  • 本章のサマリー

第3章 UIの導入:デバイスフォームファクター別

  • UIの機能性:デバイス・システムフォームファクター別
    • スマートフォン
    • タブレット
    • ウェアラブル
  • UIベンダーのエコシステム
  • 本章のサマリー

図表

目次
Product Code: AN-1667

As the vision of Internet of Things starts to take hold, how do people engage and interact with the plethora of new connected devices Will each thing have its own interface or will it rely on some common, external method such as a mobile device or a wall-mounted display

This study examines current user interfaces for computing systems and mobile devices, analyzes new functionality available for interface development, and predicts the impact of mobile device innovation on adjacent and emerging market applications.

Table of Contents

1. A PLETHORA OF USER INTERFACES CAUSING MOBILE DEVICE COMPLEXITY

  • 1.1. Executive Summary
  • 1.2. Key Findings

2. MORE UIS THAN USE CASES

  • 2.1. UI Navigation and Information Architecture
  • 2.2. Types of UI
    • 2.2.1. Graphical UI
    • 2.2.2. Home Screens
    • 2.2.3. Sensors and Perceptual Computing
    • 2.2.4. Voice and Natural Language
    • 2.2.5. Eye Tracking
    • 2.2.6. Gestures and Proximity
    • 2.2.7. Sensor Integration
    • 2.2.8. GNSS/GPS
    • 2.2.9. Augmented Reality Applications
    • 2.2.10. Hybrid or Blended Interfaces
  • 2.3. UI Layers/Skins
  • 2.4. UI Tools for Health and Fitness Information
    • 2.4.1. Apple Health
    • 2.4.2. Google Fit
  • 2.5. Section Summary

3. UI ADOPTION BY DEVICE FORM FACTOR

  • 3.1. UI Functionality by Device/System Form Factor
    • 3.1.1. Smartphones
    • 3.1.2. Tablets
    • 3.1.3. Wearables
  • 3.2. UI Vendor Ecosystem
  • 3.3. Section Summary

Tables

  • 1. UI Skin/Layer Vendors, World Market, Select Vendors by Type
  • 2. Smartphone Technology/Feature Attach Rate, World Market, Forecast: 2014 to 2019
  • 3. Tablet Technology/Feature Attach Rate, World Market, Forecast: 2014 to 2019
  • 4. UI Vendor Ecosystem, World Market, Select Vendors by Type

Figures

  • 1. Home Screen Example of CyanogenMod on Android
  • 2. Eye Tracking Technology Enables More Efficient User Experience, Predictive Input Example
  • 3. Infrared Proximity Sensor for Human Face Detection
  • 4. Apple Health App, Dashboard for Health and Fitness Data
Back to Top