市場調査レポート

最先端のTV広告:インターネット・モバイル・TV

TV Advanced Advertising: Internet, Mobile, and TV

発行 ABI Research 商品コード 311347
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
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最先端のTV広告:インターネット・モバイル・TV TV Advanced Advertising: Internet, Mobile, and TV
出版日: 2014年08月27日 ページ情報: 英文 25 Pages
概要

ケーブルおよび衛星システムにおいて広告を実行するには、しばしばハードウェア技術、特にアドサーバーやビデオサーバーに重点的に取り組むことが求められます。さらにVODシステムでの広告の場合、リニア用とは異なる専用サーバーが必要とされます。しかしながら、広告のワークロードは、映像放送および映像配信で実行される他の機能と比べて比較的軽いため、広告の実行は専用ハードウェアからその他のシステムへと移行しつつあります。

当レポートでは、最新のTV広告関連技術の動向について調査し、ハードウェアからソフトウェアへの移行の動向、新しいTV広告技術の種類と概要、関連事業者にとっての課題、世界の映像広告関連ハードウェア・ミドルウェアの市場規模の推移と予測、テレビ放送局・ケーブル放送局の広告収益の推移と予測、主要技術プロバイダーのプロファイルなどをまとめています。

第1章 ハードウェアからソフトウェアへの広告の大きなシフト

第2章 変化するTV広告市場

  • 新しいTV広告技術
  • アップフロント
  • プログラマティックバイイング
  • セカンドスクリーン広告
  • 消費者データの解析

第3章 配信チェーンの立場ごとの課題

  • 多チャンネル映像番組配信事業者(ケーブル/衛星/IPTV)
  • AT&T Adworks
  • Freewheel(Comcast)
  • ケーブルテレビ局
  • 放送事業者
  • テレビ広告市場

第4章 主要企業および技術

  • 先進広告システム
    • BlackArrow
    • Canoe Ventures
    • Delivery Agent
    • Invidi
    • Rovi Advertising
    • THIS TECHNOLOGY
    • Visible World
  • 広告キャンペーンシステム
    • ARRIS
    • Clypd
    • Ericsson
    • Nagra
    • SeaChange
    • Simulmedia

第5章 主な用語の定義

図表

目次
Product Code: AN-1784

Advertising implementations in cable and satellite systems have often required a heavy focus on hardware technologies, notably ad servers and video servers. Additionally, for advertising in VOD systems, dedicated servers-separate from those in linear-were also required. The advertising workloads, however, are relatively modest compared to those of other functions performed in video broadcasting, including encoding, graphics, overlays, captioning, etc., and video distribution, especially encoding of video and access network logic. Therefore, advertising implementations have been migrating from dedicated hardware to these other systems.

While plenty of emphasis has been placed on the growth of advertising within the digital market and advances in its capabilities, television advertising is continuously changing. While this offers a range of choices, it may not mean that the process of delivering an ad campaign is made any easier. The abundance of technology is a result of the development of numerous new startups, each with the goal of providing a unique service. Despite the availability of new technologies, there are few to no systems that will enable the user to do everything needed to create and deliver an ad campaign that meets their specifications. Therefore, the key to successful ad technologies is the inclusion of the ability to collaborate with external systems.

Table of Contents

1. SIGNIFICANT SHIFT IN ADVERTISING FROM HARDWARE TO SOFTWARE

2. THE CHANGING TELEVISION ADVERTISING MARKET

  • 2.1. New TV Advertising Technologies
  • 2.2. Upfronts
  • 2.3. Programmatic Buying
  • 2.4. Second Screen Advertising
  • 2.5. Analysis of Consumer Data

3. CHALLENGES BASED ON POSITION IN DISTRIBUTION CHAIN

  • 3.1. Multichannel Video Programming Distributor (Cable/Satellite/IPTV)
  • 3.2. AT&T Adworks
  • 3.3. Freewheel and Comcast acquisition
  • 3.4. Cable Programming Networks
  • 3.5. Broadcasters
  • 3.6. Television Advertising Market

4. KEY COMPANIES AND TECHNOLOGIES

  • 4.1. Advanced Advertising Systems
    • 4.1.1. BlackArrow
    • 4.1.2. Canoe Ventures
    • 4.1.3. Delivery Agent
    • 4.1.4. Invidi
    • 4.1.5. Rovi Advertising
    • 4.1.6. THIS TECHNOLOGY
    • 4.1.7. Visible World
  • 4.2. Ad Campaign Systems
    • 4.2.1. ARRIS
    • 4.2.2. Clypd
    • 4.2.3. Ericsson
    • 4.2.4. Nagra
    • 4.2.5. SeaChange
    • 4.2.6. Simulmedia

5. KEYWORD DEFINITIONS

Charts

  • 1. Video Advertising Shift from Hardware to Software Focus, Worldwide, 2010 to 2019
  • 2. Video Advertising Hardware and Middleware Markets, Worldwide, 2010 to 2019
  • 3. Video Advertising Hardware and Middleware Markets by Region, 2014
  • 4. Percentage of Multiscreen Households by Region, World Markets, Forecast: 2014 to 2019
  • 5. Multiscreen Households by Region, World Markets, Forecast: 2012 to 2019
  • 6. Monthly Active TV ACR Penetration, Worldwide, 2011 to 2018
  • 7. Broadcast and Cable Networks Advertising Revenues, Major U.S. Networks, 2009 to 2014
  • 8. Broadcast and Cable Networks Percentage Advertising Revenues, Major U.S. Networks, 2009 to 2014
  • 9. Percentage of Pay TV Subscribers with Set-Top Box Applications, World Markets, Forecast 2013 to 2019

Figures

  • 1. Flow of Content from MVPD Perspective
  • 2. Flow of Content from Cable Network Perspective
  • 3. Flow of Content from Broadcast Perspective
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