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市場調査レポート

有料TV向けミドルウェア・限定受信システム(CAS)・デジタル著作権保護(DRM)市場

Pay TV Middleware, Conditional Access (CAS), and Digital Rights Management (DRM)

発行 ABI Research 商品コード 311007
出版日 ページ情報 英文 81 Pages
納期: 即日から翌営業日
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有料TV向けミドルウェア・限定受信システム(CAS)・デジタル著作権保護(DRM)市場 Pay TV Middleware, Conditional Access (CAS), and Digital Rights Management (DRM)
出版日: 2014年08月21日 ページ情報: 英文 81 Pages
概要

有料TV用の新技術(CAS、DRM、各種ミドルウェアなど)において、各ベンダー・技術の競争力を決定する要因としては、双方向ネットワークの普及状況や、マルチネットワークサービスの役割の拡大、マルチスクリーン・デバイスの重要性増大、顧客経験(検索・推奨・発見)に対する期待の上昇、UltraHD/4Kデバイスの普及状況、オンデマンド方式への移行、IP流通における放送局・プログラマーの重要性の増大、オープンソース/シェアードソース技術の影響度(Android・RDKを含む)などが挙げられます。

当レポートでは、全世界の有料TV・OTT事業者向け各種技術の市場について分析し、各種の新技術(コンテンツ保護技術、TV用ミドルウェアなど)市場における市場シェアや、各市場におけるベンダー各社の浸透率・革新度の対比(ベンダー・マトリックス)といった情報を盛り込んでお届けいたします。

分析内容

  • 市場シェア:コンテンツ保護(CAS・DRM)市場
  • 市場シェア:ミドルウェア・オペレーター経験(Operator Experience)市場
  • ベンダー・マトリックス:限定受信システム(CAS)
  • ベンダー・マトリックス:デジタル著作権管理(DRM)
  • ベンダー・マトリックス:有料TV用ミドルウェア

分析対象企業

  • ActiveVideo Networks
  • Adobe
  • Alticast
  • Arris Group, Inc.
  • Cisco Systems Inc
  • Ericsson Telecom AB
  • Google
  • Huawei Technologies Co Ltd
  • InterTrust
  • Irdeto Access
  • Latens
  • Microsoft Corporation
  • Nagra
  • Pace Plc
  • RDK Management, LLC
  • Rovi Corporation
  • SeaChange International
  • Technicolor S.A. (fka Thomson S.A.)
  • TiVo
  • Verimatrix
  • Viaccess
目次
Product Code: CA-1109

This Competitive Assessment looks at the Pay TV and OTT operator software markets. It includes vendor matrices on the following product categories:

  • Middleware: Includes end-to-end middleware (often defined by a system integration role), as well as some EPG/guide/metadata functions for companies, which would be considered for larger operators' offerings
  • Conditional Access Systems: Content protection to set-top boxes as part of a classic pay TV system
  • Digital Rights Management: Content protection to unmanaged devices as part of OTT services, MVPD multiscreen services, and TV-Everywhere services (authenticated viewing by broadcasters or cable programmers)

Digital Rights Management (DRM) Vendor Matrix

The overall market leaders from a competitive standpoint are Cisco (for Middleware), NAGRA (for Conditional Access), and Adobe (for DRM).

Conditional Access Systems (CAS) Vendor Matrix

Key market dynamics influencing the competitive positioning are:

  • Increase in penetration of two-way networks and increasing role of multi-network (hybrid-network) services
  • Increase of importance of multiscreen devices
  • Increasing expectations for experience, including search, recommendation, and discovery
  • Preparation for UltraHD / 4K devices and services
  • Shift of consumption from linear to on-demand
  • Increasing importance of broadcasters and programmers in IP distribution and the interaction with distributors through TV Everywhere
  • Impact of open source and shared source technologies, including Android and RDK, on the operator community

Pay TV Middleware Vendor Matrix

Table of Contents

Topics

  • Market Share: Content Protection (CAS and DRM) Markets
  • Market Share: Middleware and Operator Experience Markets
  • Vendor Matrix: Conditional Access Systems (CAS)
  • Vendor Matrix: Digital Rights Management (DRM)
  • Vendor Matrix: Pay TV Middleware

Companies Covered

  • ActiveVideo Networks
  • Adobe
  • Alticast
  • Arris Group, Inc.
  • Cisco Systems Inc
  • Ericsson Telecom AB
  • Google
  • Huawei Technologies Co Ltd
  • InterTrust
  • Irdeto Access
  • Latens
  • Microsoft Corporation
  • Nagra
  • Pace Plc
  • RDK Management, LLC
  • Rovi Corporation
  • SeaChange International
  • Technicolor S.A. (fka Thomson S.A.)
  • TiVo
  • Verimatrix
  • Viaccess
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