市場調査レポート

Samsungのタブレットビジネスモデル分析

An Analysis of Samsung Tablet Business Models

発行 ABI Research 商品コード 310621
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
納期: 即日から翌営業日
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Samsungのタブレットビジネスモデル分析 An Analysis of Samsung Tablet Business Models
出版日: 2014年08月15日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

当レポートでは、Samsungのタブレットビジネスモデルについて調査し、市場における現在・将来の分析、収益成長を維持および/または回復させつために効果的なビジネス戦略などを分析しています。

目次

第1章 技術系最大手企業の帝国

  • 歴史
  • デバイスソリューション部門
    • メモリー変動帯
    • システムLSI・およびSOC
    • LED技術
    • コンピューター能力:Exynos
  • IT・モバイル通信部門
    • 情報技術
    • モバイル端末
    • ウェアラブル技術
    • タブレット
  • Samsungは企業帝国

第2章 ビジネスモデル

  • 垂直的統合
  • 価格-性能の競争力
  • 研究開発
  • 大きく多様なポートフォリオ
  • 重要コンポーネントの製造・所有
  • ブランド価値
  • SWOT分析

第3章 課題に対処するSamsung

  • 革新
  • 実行
  • 競合情勢
  • 市場分析
  • Samsungは引き続き上昇するか?

図表

目次
Product Code: AN-1671

Samsung, the electronic giant, has prevailed in the mobile device market since the inception of its first smartphone and tablet devices. Since 2010, the company has managed to triple its shipments in tablets. Unlike many of its competitors, Samsung's strategic approach to the market is to provide an expansive portfolio that satisfies the needs to a variety of audiences. However, as the market becomes overcrowded with white box vendors and “stock” grade tablets, Samsung is faced with a changing landscape. How can Samsung and vendors respond to the new tablet marketplace? Where is the market going? Looking forward, this report will analyze in detail the current and future of the market and effective business strategies to sustain and/or revive profitable growth.

Table of Contents

1. THE TECHNOLOGY GIANT'S EMPIRE: HOW IT WORKS

  • 1.1. Some History
  • 1.2. Device Solutions Division
    • 1.2.1. Memory Semiconductors
    • 1.2.2. System LSI and SOC
    • 1.2.3. LED Technology
    • 1.2.4. Computing Power: Exynos
  • 1.3. IT and Mobile Communications Division
    • 1.3.1. Information Technology
    • 1.3.2. Mobile Handsets
    • 1.3.3. Wearable Technology
    • 1.3.4. Tablets
  • 1.4. Samsung Is a Business Empire

2. THE BUSINESS MODEL

  • 2.1. Vertically Integrated
  • 2.2. Price-performance Competitiveness
  • 2.3. Research and Development
  • 2.4. Large Diverse Portfolio
  • 2.5. Manufacturing and Ownership of Essential Components
  • 2.6. Brand Value
  • 2.7. SWOT Analysis
    • 2.7.1. Strengths
    • 2.7.2. Weaknesses
    • 2.7.3. Opportunities
    • 2.7.4. Threats

3. SAMSUNG RISES TO THE CHALLENGE

  • 3.1. Innovation
  • 3.2. Implementation
  • 3.3. Competitor Landscape
  • 3.4. Market Analysis
  • 3.5. Will Samsung Continue to Rise

Charts

  • 1. Samsung's Operating Profit by Division, World Market, Actuals: FY 2012 to FY 2013
  • 2. Samsung's IM Division Operating Profit Annual Growth, World Market, Actuals: FY 2009 to FY 2013
  • 3. Samsung Share of Android Devices, World Market, 2013
  • 4. Samsung Market Performance, Tablet ASP, World Market, Actuals: 2010 to 2013
  • 5. Samsung R&D; Invesment and Growth, World Market, Actuals: 2009 to 2013
  • 6. Samsung R&D; Invesment versus Apple R&D; Investment, World Market, Actuals: 2009-2013
  • 7. Samsung Tablet End-User ASP Bands, World Market, 2010-2014
  • 8. Samsung's Tablet Portfolio Growth, World Market, Actuals: 2010 to2014
  • 9. Samsung's Tablet Portfolio by Display Size, World Market, Actuals 2010 to 2014
  • 10. Samsung Enterprise Ready Tablets, World Market, Actuals: 2014
  • 11. Samsung Tablet's Application Processors Allocation, World Market, Actuals: 2010 to 2014
  • 12. Tablet Shipments by OEM, World Market, Actuals: 2009 to 2013
  • 13. Tablet Shipments by OEM, World Market, Actuals: 2009-2013
  • 14. Tablet Shipments by OEM, World Market, Actuals: 2009 to 2013
  • 15. Tablet Shipments by Purchasing Entity, World Market, Forecast: 2011 to 2019

Figures

  • 1. Table Vendor Matrix, 2014
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