市場調査レポート

エンタープライズモバイルアプリケーション管理

Enterprise Mobile Application Management

発行 ABI Research 商品コード 306009
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
エンタープライズモバイルアプリケーション管理 Enterprise Mobile Application Management
出版日: 2014年06月19日 ページ情報: 英文 15 Pages
概要

当レポートでは、企業におけるMAM(モバイルアプリケーション管理)の状況について調査し、MAMの進化段階と各段階のメリット・デメリット、地域別の予測、およびエンタープライズモビリティ・MAMの将来に関する戦略的分析をまとめ、お届けします。

第1章 モビリティニーズの増加がMAM(モバイルアプリケーション管理)の進化を促進

  • MAMのイントロダクション・促進因子
  • MAMの進化
    • MAM1.0
    • MAM2.0
    • MAM3.0
    • MAM進化段階のメリット・デメリット

第2章 MAM1.0は世界最大;3.0は北米で最大

  • 主な前提条件
    • ABI Research の市場データ
    • MAM1.0の定義
    • MAM2.0の定義
    • MAM3.0の定義
  • 地域別の予測

第3章 スマートフォンOEMおよびOSSはMAMの進化に影響を及ぼす

  • MDMからコンテンツ/アプリケーションへの移行
  • クラウド成熟度vs.モバイル成熟度
  • OSおよびデバイス機能がMAMの進化に影響
    • Android
    • Apple
    • Samsung
    • そして勝者は
  • 将来のMAM

図表

目次
Product Code: AN-1646

Mobile device management has long been the de facto choice for enterprise mobility initiatives. However, mobile application management has evolved into a dominant player in enterprise mobility as it is flexible, scalable, and secure. More importantly, it is preferred for personally liable mobile devices associated with BYOD programs. This research project looks at the rise in MAM solutions and charts the evolution of MAM providing specific advantages and disadvantages associated with each of the three phases. Regional forecasts are then provided showing the dispersion of each MAM solution among mobile business customers. The research paper concludes with strategic insights on the future of enterprise mobility and MAM.

Table of Contents

1. INCREASING MOBILITY NEEDS DRIVES MAM EVOLUTION

  • 1.1. Introduction and Drivers of MAM
  • 1.2. MAM Evolution
    • 1.2.1. MAM 1.0
    • 1.2.2. MAM 2.0
    • 1.2.3. MAM 3.0
    • 1.3. Advantages and Disadvantages of MAM Evolutionary Phases

2. MAM 1.0 IS LARGEST WORLDWIDE; 3.0 IS LARGEST IN NORTH AMERICA

  • 2.1. Key Assumptions
    • 2.1.1. ABI Research Market Data
    • 2.1.2. MAM 1.0 Definition
    • 2.1.3. MAM 2.0 Definition
    • 2.1.4. MAM 3.0 Definition
  • 2.2. Regional Forecasts

3. SMARTPHONE OEMS AND OSS SET TO INFLUENCE MAM EVOLUTION

  • 3.1. Moving from MDM to Content/Apps
  • 3.2. Cloud Maturity versus Mobile Maturity
  • 3.3. OS and Device Capabilities Will Impact MAM Evolution
    • 3.3.1. Android
    • 3.3.2. Apple
    • 3.3.3. Samsung
    • 3.3.4. And the Winner Is
    • 3.4. The Future of MAM

Tables

  • 1. Competitive Assessment: MAM Evolution, Advantages and Disadvantages
  • 2. Mobile Application Management Service Customers by Region, World Market, Business Segment: 2014 to 2019
  • 3. Mobile Application Management Service Customers by Solution, World Market, Business Segment: 2014 to 2019
  • 4. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, Africa, Forecast: 2014 to 2019
  • 5. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, Asia-Pacific, Forecast: 2014 to 2019
  • 6. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, Eastern Europe, Forecast: 2014 to 2019
  • 7. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, Latin America, Forecast: 2014 to 2019
  • 8. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, Middle East, Forecast: 2014 to 2019
  • 9. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, North America, Forecast: 2014 to 2019
  • 10. Mobile Application Management: Mobile Business Customers, Western Europe, Forecast: 2014 to 2019

Figures

    1. Mobile Application Management, Evolution of MAM
Back to Top