市場調査レポート

モバイルデバイスアクセサリーの調査結果

Mobile Device Accessory Survey Results

発行 ABI Research 商品コード 301396
出版日 ページ情報 英文 21 Tables, 21 Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
モバイルデバイスアクセサリーの調査結果 Mobile Device Accessory Survey Results
出版日: 2016年02月24日 ページ情報: 英文 21 Tables, 21 Charts
概要

当レポートでは、ブランド別によるスマートフォンの所有およびスクラッチ保護フィルムからBluetooth端末に至るまで幅広いアクセサリーを含めたアクセサリーの所有に注目した米国における消費者調査結果に加え、アクセサリーの購入時期・場所・値段に関する調査結果を分析しており、概略以下の構成でお届けいたします。

目次

図表

  • スマートフォンvs.多機能携帯電話の所有
  • 携帯電話のブランド
  • 携帯電話の購入場所
  • 端末付属の携帯電話アクセサリーと価格
  • 「市販」で購入した携帯電話アクセサリー
  • 「市販」アクセサリーとして追加で購入した充電器の種類
  • 接着スクリーンプロテクター/スクラッチ保護フィルム:回答者の選択
  • 自動車用ダッシュボードマウント(取付部品)または受け台
  • 自動車用ハンズフリーカー―スピーカー/自動車用ハンズフリーキット
  • バッテリー
  • 携帯用ホルスター/ベルトチップホルスター
  • 充電器
  • データ転送/接続キット
  • 装飾用品
  • 外付けミニ/モバイルスピーカー
  • メモリーカード
  • モノBluetooth端末
  • モノ有線端末
  • 保護ケースまたはパウチ
  • ステレオBluetooth端末
  • ステレオ有線端末
  • タッチペン、ほか

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: MD-ACSR-102

Table of Contents

Tables

  • 1. Respondent Profile: Gender, 1Q 2016 Survey Results
  • 2. Respondent Profile: Age, 1Q 2016 Survey Results
  • 3. Mobile Phone Ownership, 1Q 2016 Survey Results
  • 4. Mobile Phone Ownership: Mobile Phone Contract, 1Q 2016 Survey Results
  • 5. Mobile Phone Ownership: Smartphone or Not, 1Q 2016 Survey Results
  • 6. Mobile Phone Ownership: Brand of Mobile Phones, 1Q 2016 Survey Results
  • 7. Mobile Phone Ownership: Model of Mobile Phones, 1Q 2016 Survey Results
  • 8. Where Mobile Phone Was Purchased, 1Q 2016 Survey Results
  • 9. Mobile Phone Accessories Included in the Handset Box and Price, 1Q 2016 Survey Results
  • 10. Mobile Phone Accessories Purchased "Off the Shelf", 1Q 2016 Survey Results
  • 11. Charger Purchase Analysis: How Much Paid for Chargers in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 12. Charger Purchase Analysis: What type of charger was it, 1Q 2016 Survey Results
  • 13. Battery Purchase Analysis: How Much Paid for Batteries in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 14. Adhesive Screen Protector Purchase Analysis: How Much Paid for Protectors in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 15. Protective Case Purchase Analysis: How Much Paid for Cases in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 16. Mobile accessories retail preferences: How Likely to Shop at Each Type of Store for Mobile Accessories, 1Q 2016 Survey Results
  • 17. Mobile accessories retail preferences: How Likely to Buy Accessories From the Types of Companies Below, 1Q 2016 Survey Results
  • 18. Smart Watch Purchase Decisions, 1Q 2016 Survey Results
  • 19. Smart Watch Purchase Decisions: Primary Reasons for Not Buying A Smart Watch, 1Q 2016 Survey Results
  • 20. Smart Watch Purchase Decisions: Ranking of Smart Watch Features in Terms of Importance to You, 1Q 2016 Survey Results
  • 21. Smart Watch Purchase Decisions: What Would You Expect to Pay for A Smart Watch, 1Q 2016 Survey Results

Charts

  • 1.Respondent Profile: Gender, 1Q 2016 Survey Results
  • 2.Respondent Profile: Age, 1Q 2016 Survey Results
  • 3.Mobile Phone Ownership, 1Q 2016 Survey Results
  • 4.Mobile Phone Ownership: Mobile Phone Contract, 1Q 2016 Survey Results
  • 5.Mobile Phone Ownership: Smartphone or Not, 1Q 2016 Survey Results
  • 6.Mobile Phone Ownership: Brand of Mobile Phones, 1Q 2016 Survey Results
  • 7.Mobile Phone Ownership: Model of Mobile Phones, 1Q 2016 Survey Results
  • 8.Where Mobile Phone Was Purchased, 1Q 2016 Survey Results
  • 9.Mobile Phone Accessories Included in the Handset Box and Price, 1Q 2016 Survey Results
  • 10.Mobile Phone Accessories Purchased "Off the Shelf", 1Q 2016 Survey Results
  • 11.Charger Purchase Analysis: How Much Paid for Chargers in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 12.Charger Purchase Analysis: What type of charger was it, 1Q 2016 Survey Results
  • 13.Battery Purchase Analysis: How Much Paid for Batteries in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 14.Adhesive Screen Protector Purchase Analysis: How Much Paid for Protectors in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 15.Protective Case Purchase Analysis: How Much Paid for Cases in US$, 1Q 2016 Survey Results
  • 16.Mobile accessories retail preferences: How Likely to Shop at Each Type of Store for Mobile Accessories, 1Q 2016 Survey Results
  • 17.Mobile accessories retail preferences: How Likely to Buy Accessories From the Types of Companies Below, 1Q 2016 Survey Results
  • 18.Smart Watch Purchase Decisions, 1Q 2016 Survey Results
  • 19.Smart Watch Purchase Decisions: Primary Reasons for Not Buying A Smart Watch, 1Q 2016 Survey Results
  • 20.Smart Watch Purchase Decisions: Ranking of Smart Watch Features in Terms of Importance to You, 1Q 2016 Survey Results
  • 21.Smart Watch Purchase Decisions: What Would You Expect to Pay for A Smart Watch, 1Q 2016 Survey Results
Back to Top