市場調査レポート

コネクテッド自動車インフォテインメント:自動車OEM

Connected Automotive Infotainment: Car OEMs

発行 ABI Research 商品コード 281740
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
コネクテッド自動車インフォテインメント:自動車OEM Connected Automotive Infotainment: Car OEMs
出版日: 2015年02月04日 ページ情報: 英文 35 Pages
概要

本レポートでは、OEMコネクテッド自動車インフォテインメントソリューション(コネクテッドナビゲーション、マルチメディアストリーミング、車載ソーシャルメディア・ネットワーキング統合、および車載Wi-Fiソリューションなど)を提供する主な自動車OEMについて競合評価を実施し、各企業の製品・サービス革新および世界市場における戦略と実行の分析による自動車OEM上位13社のベンダーマトリックス評価とランク付け、ベンダーの市場シェア評価などを提供しており、概略以下の構成でお届けいたします。

目次

トピック

  • 市場シェア:コネクテッド自動車インフォテインメント:自動車OEM
  • ベンダーマトリックス:コネクテッド自動車インフォテインメント:自動車OEM

調査対象企業

  • Audi AG
  • BMW AG
  • Chrysler LLC
  • Ford Motor Company
  • GM (General Motors) Corp
  • ホンダ
  • Kia Motors Corp
  • Mercedes-Benz USA, LLC
  • 日産
  • PSA Peugeot Citroen
  • Renault S.A.
  • トヨタ
  • Volvo Car Corporation

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CA-1187

image1

This report aims to establish a balanced and insightful comparison of major automotive OEMs offering connected infotainment. Connected infotainment may include features such as connected navigation, multimedia streaming, in-car social media, and in-car Wi-Fi. Companies were evaluated in terms of six implementation criteria (including: regional coverage, market share, pricing, quality and reliability, open platforms and cloud and ecosystem and partnerships). In addition seven innovation criteria are also evaluated these include: features set, smartphone integration, connected navigation, multimedia streaming, social media and networking, in-car Wi-Fi, and HMI.

The evaluation of these ensures that companies are not just measured in terms of their market share but on a wide spectrum of criteria. Through this approach ABI Research can establish which companies are leaders (characterized by high scores in most categories), the main group (characterized by standard offers), and laggards (characterized by small market share, limited regional coverage and generally lack of focus on connected infotainment). The report will suggest possible weaknesses, areas that need to be focused on, and potential future strategies for the company.


Table of Contents

Topics

  • Market Share: Connected Automotive Infotainment: Car OEMs
  • Vendor Matrix: Connected Automotive Infotainment: Car OEMs

Companies Covered

  • Audi AG
  • BMW AG
  • Fiat Auto SpA
  • Ford Motor Company
  • GM (General Motors) Corp
  • Hyundai Motor Company
  • Kia Motors Corp
  • Mercedes Benz
  • Nissan
  • Renault S.A.
  • Toyota Motor Corp
  • Volkswagen AG
  • Volvo Car Corporation
Back to Top