市場調査レポート

モバイルウォレット戦略:決済・クーポン・サービス・ロイヤルティ&リワードプログラム

Mobile Wallet Strategies - Payments, Coupons, Offers, Loyalty and Rewards Programs

発行 ABI Research 商品コード 225431
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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モバイルウォレット戦略:決済・クーポン・サービス・ロイヤルティ&リワードプログラム Mobile Wallet Strategies - Payments, Coupons, Offers, Loyalty and Rewards Programs
出版日: 2011年12月01日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

当レポートでは、モバイルウォレット市場の動向と成功戦略について調査分析し、モバイルウォレットの種類と技術、モバイルウォレットの各種機能、モバイルウォレットのビジネスモデル、主なモバイルウォレット事業者(MNO・OS企業・銀行・商店)にとっての市場機会と課題、モバイルウォレットのアクティブ加入者数の予測、ロイヤルティ・リワードサービスの導入ユーザー数・導入率などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 総論・提言

第3章 技術動向

  • モバイルウォレットとは?
  • タイプ:単一機能モバイルウォレット
  • タイプ:多機能モバイルウォレット
  • タイプ:万能モバイルウォレット
  • タイプ:デジタル/仮想ウォレット
  • タイプ:スマートウォレット
  • コンポーネント:ハードウェア・ソフトウェア・バックエンド統合
  • 規格団体

第4章 市場動向

  • モバイルウォレットの機能
  • 決済
  • クーポン・オファー
  • ロイヤルティ・リワード
  • プリペイド/ギフトカード
  • モバイルウォレットプロバイダーとしてのMNO:強み
  • モバイルウォレットプロバイダーとしてのMNO:弱み
  • モバイルウォレットプロバイダーとしてのMNO:市場機会
  • モバイルウォレットプロバイダーとしてのMNO:脅威
  • MNOモバイルウォレットプロバイダー:Cityzi
  • MNOモバイルウォレットプロバイダー:ISIS
  • ISIS分析・将来性
  • モバイルウォレットプロバイダーとしてのOS企業
  • Google Wallet
  • Google Wallet:強み
  • Google Wallet:弱み
  • Google Wallet:市場機会
  • Google Wallet:脅威
  • Google Wallet:サマリー
  • Microsoft/Nokia
  • Microsoft/Nokia:強み/市場機会
  • Microsoft/Nokia:弱み/脅威
  • Microsoft/Nokia:サマリー
  • Apple
  • Apple:強み
  • Apple:弱み
  • Apple:市場機会
  • Apple:脅威
  • Apple:サマリー
  • 潜在的モバイルウォレットプロバイダー:銀行・ペイメントプロバイダー
  • ペイメントプロバイダー:デジタル/仮想ウォレットモバイルウォレット
  • Visa・American Express:仮想/デジタルウォレットコンセプトに着手
  • Visa
  • American Express
  • MasterCard
  • PayPal
  • モバイルウォレットベンダー

第5章 市場予測

  • 予測手法
  • 市場データ
  • NFCモバイル端末のインストールベース
  • アクティブNFCモバイルウォレットユーザー数
  • アクティブNFCモバイルウォレットユーザー:モバイル加入者全体における割合
  • アクティブNFCモバイルウォレットユーザー:発行組織別
  • アクティブNFCモバイルウォレットユーザーとオファー
  • NFCモバイルウォレットオファーの利用額
  • NFCモバイルウォレットオファーの利用額(ユーザー当たりの年間額)
  • アクティブNFCモバイルウォレットユーザー:ロイヤルティ・リワードの利用率
  • 西欧
  • 東欧
  • アジア太平洋
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 中東
  • アフリカ

第6章 企業ディレクトリー

第7章 略語など

第8章 関連調査へのリンク

目次
Product Code: RR-MWAL-11

Abstract

A key element to consumer adoption of mobile payments is how various and disparate elements function and coexist digitally for a consumer. It is unlikely that consumers will respond favorably to mobile "wallets" that only work for one payment card, related loyalty cards, or with one merchant. They will most likely respond to entities who can aggregate the widest range of payment related "cards" and functionality as possible - including multiple/competing cards, loyalty and reward programs, and the widest range of offers. Providing this functionality in the form of software and hardware is difficult and it is unclear what entities might best provide mobile wallets to consumers. This report will look at the challenges to mobile wallet acceptance, drivers and business models, what companies will most likely succeed in offering mobile wallets, and how they integrate into broader capabilities - such as a digital wallet and smart wallet. Forecasts include active subscribers of mobile wallets, by category of issuing entity (MNO, OS player, bank, merchant, etc.). Other forecasts are mobile loyalty/reward uptake rates (active users) and offers uptake rates (active users, $ value).

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Overview and the Stakes
  • 1.2. Mobile Wallet Capabilities
  • 1.3. Mobile Wallet Providers
  • 1.4. Google Wallet
  • 1.5. Apple
  • 1.6. Potential Mobile Wallet Providers: Banks, Payment Providers
  • 1.7. Potential Mobile Wallet Providers: Merchants
  • 1.8. Drivers
  • 1.9. Barriers
  • 1.10. Market Forecasts

2. CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS

  • 2.1. Conclusions
  • 2.2. Recommendations

3. MOBILE WALLET BASICS AND TECHNOLOGY

  • 3.1. What Is a Mobile Wallet?
  • 3.2. Types: Single Function Mobile Wallet
  • 3.3. Types: Multi-function Mobile Wallet
  • 3.4. Types: Universal Mobile Wallet
  • 3.5. Types: Digital/Virtual Wallet
  • 3.6. Types: Smart Wallet
  • 3.7. Components: Hardware, Software, and Back End Integration
  • 3.8. Standards Bodies

4. MARKET ISSUES

  • 4.1. Mobile Wallet Capabilities
  • 4.2. Payments
  • 4.3. Coupons/Offers
  • 4.4. Loyalty/Rewards
  • 4.5. Prepaid/Gift Cards
  • 4.6. MNOs as Mobile Wallet Providers: Strengths
  • 4.7. MNOs as Mobile Wallet Providers: Weaknesses
  • 4.8. MNOs as Mobile Wallet Providers: Opportunities
  • 4.9. MNOs as Mobile Wallet Providers: Threats
  • 4.10. MNO Mobile Wallet Providers: Cityzi
  • 4.11. MNO Mobile Wallet Providers: ISIS
  • 4.12. ISIS Analysis, Future
  • 4.13. OS Players as Mobile Wallet Providers
  • 4.14. Google Wallet
  • 4.15. Google Wallet: Strengths
  • 4.16. Google Wallet: Weaknesses
  • 4.17. Google Wallet: Opportunities
  • 4.18. Google Wallet: Threats
  • 4.19. Google Wallet: Summary
  • 4.20. Microsoft/Nokia
  • 4.21. Nokia Thinking
  • 4.22. Microsoft/Nokia: Strengths/Opportunities
  • 4.23. Microsoft/Nokia: Weaknesses/Threats
  • 4.24. Microsoft/Nokia: Summary
  • 4.25. Apple
  • 4.26. Apple: Strengths
  • 4.27. Apple: Weaknesses
  • 4.28. Apple: Opportunities
  • 4.29. Apple: Threats
  • 4.30. Apple: Summary
  • 4.31. Potential Mobile Wallet Providers: Banks, Payment Providers
  • 4.32. Payment Providers: Virtual, Digital and Mobile Wallets
  • 4.33. Visa and American Express Try Virtual/Digital Wallet Concepts
  • 4.34. Visa
  • 4.35. American Express
  • 4.36. MasterCard
  • 4.37. PayPal
  • 4.38. Potential Mobile Wallet Providers: Merchants
  • 4.39. Mobile Wallet Vendors

5. MARKET FORECASTS

  • 5.1. Forecast Methodology
  • 5.2. Forecast Data
  • 5.3. Forecast: Installed Base of NFC Mobile Handsets
  • 5.4. Forecast: Active NFC-based Mobile Wallet Users
  • 5.5. Forecast: Active NFC-based Mobile Wallet Users as % of Mobile Subscribers
  • 5.6. Forecast: Active NFC-based Mobile Wallet Users by Issuing Entity
  • 5.7. Forecast: Active NFC-based Mobile Wallet Users, Offers
  • 5.8. Forecast: NFC-based Mobile Wallet Offers Redeemed Value
  • 5.9. Forecast: NFC-based Mobile Wallet Offers Redeemed Annual Value per User
  • 5.10. Forecast: Active NFC-based Mobile Wallet Users, Loyalty/Reward
  • 5.11. Forecast: Western Europe
  • 5.12. Forecast: Eastern Europe
  • 5.13. Forecast: Asia Pacific
  • 5.14. Forecast: North America
  • 5.15. Forecast: Latin America
  • 5.16. Forecast: Middle East
  • 5.17. Forecast: Africa

6. COMPANY DIRECTORY

7. ACRONYMS

8. LINKS TO RELATED RESEARCH

  • 8.1. Scope of Study
  • 8.2. Sources and Methodology
  • 8.3. Notes

Tables

  • Active NFC-based Mobile Wallet Users, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, Asia-Pacific, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, North America, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, United States, Forecast: 23012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, Latin America, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, Middle East, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, Africa, Forecast: 2012 to 2016
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users % of Mobile Subscribers, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users by Issuing Entity, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users, Offers, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Annual Value Per Active User, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users, Loyalty/Reward, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, Western Europe, Forecast: 2012 to 2016
  • NFC-based Mobile Wallet Data, Eastern Europe, Forecast: 2012 to 2016

Charts

  • Active Mobile Wallet Users
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users Versus Mobile Subscribers
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users by Issuing Entity
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users, Offers
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users, Offers
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value
  • Active NFC-based Mobile Wallet Users, Loyalty/Reward
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Mobile Wallet Offers Redeemed, Value
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Active NFC-based Mobile Wallet, Offers, Loyalty/Reward Users
  • Active NFC-Based Mobile Wallet Users By Issuing Entity, World Market, Forecast: 2012 to 2016
  • Active Mobile Wallet Users, World Market, Forecast: 2012 to 2016

Figures

  • Provisioning of Mobile Contactless Card Payments Applications to a Secure Element
  • An Example of an NFC Mobile Payment Flow
  • Advertisement for Cityzi
  • ISIS Promotional Material
  • Google Wallet Logo
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