市場調査レポート

中国におけるモバイル・アプリケーション市場 - モバイル市場、WoStore、eStore

Chinese Mobile Application Market - Mobile Market, WoStore, eStore

発行 ABI Research 商品コード 223954
出版日 ページ情報 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
中国におけるモバイル・アプリケーション市場 - モバイル市場、WoStore、eStore Chinese Mobile Application Market - Mobile Market, WoStore, eStore
出版日: 2011年11月18日 ページ情報: 英文 30 Pages
担当者のコメント
通信デバイス分野の市場調査に精通したABI Research社より、中国の携帯アプリの市場動向をまとめた最新レポート"Chinese Mobile Application Market"が発行されました。携帯電話における広告やアプリ業者様、携帯電話の巨大マーケット、中国市場のトレンドを、当レポートで是非入手ください!体裁は、PDF(30ページ)とExcel Databaseでの納品形態となります。
概要

近年における中国でのフィーチャーフォンやスマートフォンの台頭はモバイル・アプリケーション利用の成長動向に貢献しています。西欧の一部成熟市場はすでにスマートフォンを取り込みスマートフォン向けアプリに群がっている一方で、中国のモバイル・アプリケーション市場はまだ登場したばかりです。

当レポートでは、言語の壁や、低いクレジットカードの人気、厳しい政府規制、プライバシーの問題など、独特の特徴を持つ中国のユニークなモバイル・アプリケーション環境への洞察や、市場の活性因子や課題、主な動向、今後の展望などを盛り込み、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 中国のモバイルサービス市場

  • 市場規模
  • 市場活性因子
  • 課題と抑制因子
  • 市場の動向

第3章 中国のモバイル・アプリケーションのエコシステム

  • 規制者
  • モバイルネットワーク事業者
  • 端末のベンダーとOSプロバイダ
  • アプリケーションストア
  • コンテンツ・プロバイダとデベロッパ
  • モバイル向け広告主

第4章 主な業界プレーヤー

  • モバイルネットワーク事業者のアプリケーション店舗
  • OSおよび端末ベンダーのアプリケーション店舗
  • 第三者によるマルチプラットフォーム型アプリケーション店舗
  • アプリケーション・デベロッパとコンテンツ・プロバイダ

第5章 市場予測

  • モバイル・アプリケーションストアの利用者層
  • モバイル・アプリケーションのダウンロード
  • モバイル・アプリケーションの収益

第6章 市場の展望

  • マルチ・デバイスのデータ共有計画
  • コンテンツの差別化
  • ソーシャル・ネットワークの統合
  • オンライン動画の今後
  • オンライン・ショッピングからモバイル・ショッピングへ
  • 財務系アプリケーションの強い情勢
  • 位置情報サービスの促進
  • 案内ナビゲーション
  • アプリケーション支払モデルの変化
  • アプリケーション内広告
  • 多用途ツールとして進化するアプリケーション
  • クラウド・ベンダーの市場機会
  • 競争のオープンモデルとクローズモデル

第7章 企業ディレクトリ

第8章 頭字語

第9章 関連調査報告書

  • 調査対象
  • 調査の統計
  • ソースと調査手法
  • 注記
目次
Product Code: RR-APMA-11

Abstract

The rise of feature phones and smartphones in China in recent years has contributed to a growing trend of mobile applications usage. While some of the mature markets in the west are already immersed in smartphones and swarmed with smartphone applications, the mobile applications market in China is only beginning to emerge. This report provides a deeper view into China's unique mobile app environment, where some of the distinctive characteristics and challenges include language barriers, limited popularity of credit cards, tight government regulations, and piracy concerns. It outlines the mobile app ecosystem, identifies the drivers and challenges of app development, and focuses on the major trends and market outlook.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. CHINA MOBILE SERVICES MARKET

  • 2.1. Market Size
  • 2.2. Market Drivers
  • 2.3. Challenges and Constraints
  • 2.4. Market Trends

3. THE CHINA MOBILE APP ECOSYSTEM

  • 3.1. Regulators
  • 3.2. Mobile Network Operators
  • 3.3. Handset Vendors and OS Providers
  • 3.4. App Stores
  • 3.5. Content Providers/Developers
  • 3.6. Mobile Advertisers

4. KEY INDUSTRY PLAYERS

  • 4.1. Mobile Network Operator App Storefront
  • 4.2. OS and Handset Vendor App Storefront
  • 4.3. Third-party Multi-platform App Platform
  • 4.4. Application Developer and Content Provider

5. MARKET FORECASTS

  • 5.1. Mobile App Store User Base
  • 5.2. Mobile Application Downloads
  • 5.3. Mobile Application Revenue

6. MARKET OUTLOOK

  • 6.1. Multi-device Data Sharing Plans
  • 6.2. Content Differentiation
  • 6.3. Social Network Integration
  • 6.4. The Future of Online Videos
  • 6.5. Online Shopping to Mobile Shopping
  • 6.6. Solid Showing for Financial Apps
  • 6.7. Gearing Up for Location-based Services
  • 6.8. Turn-by-turn Navigation
  • 6.9. Shifting App Payment Models
  • 6.10. In-app Mobile Advertising
  • 6.11. The App Is Evolving to Become a Versatile Tool
  • 6.12. Opportunities for Cloud Vendors
  • 6.13. Open vs. Enclosed Model for Competition

7. COMPANY DIRECTORY

8. ACRONYMS

9. LINKS TO RELATED RESEARCH

  • 9.1. Scope of Study
  • 9.2. Survey Demographics
  • 9.3. Sources and Methodology
  • 9.4. Notes

Tables

  • Mobile Application Storefronts, China, September 2011
  • 3G Subscribers Overview, China, September 2011
  • Mobile Subscriptions by Technology Generation, China, Forecast: 2008 to 2016
  • Smartphone Shipment Forecast, World Market vs. China Market, 2010 to 2016
  • Installed Base of Smartphones, China, Forecast: 2010 to 2016
  • Mobile Internet Service Revenue per Year, China, Forecast: 2010 to 2016
  • Application Store User Base, China, Forecast: 2010 to 2016
  • Mobile Application Downloads, China, Forecast: 2010 to 2016
  • Mobile Application Revenue, China, Forecast: 2010 to 2016

Charts

  • Mobile Subscriptions by Technology Generation
  • Top Application Download Categories
  • Application Store User Base
  • Mobile Application Downloads
  • Mobile Application Revenue
Back to Top