市場調査レポート

位置情報解析とプライバシー:プライバシーが位置情報ベースサービス(LBS)、位置情報解析、および広告に及ぼす影響

Location Analytics and Privacy - The Impact of Privacy on LBS, Location Analytics, and Advertising

発行 ABI Research 商品コード 210037
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
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位置情報解析とプライバシー:プライバシーが位置情報ベースサービス(LBS)、位置情報解析、および広告に及ぼす影響 Location Analytics and Privacy - The Impact of Privacy on LBS, Location Analytics, and Advertising
出版日: 2011年08月30日 ページ情報: 英文 41 Pages
概要

位置情報によるプライバシー侵害が注目を浴び、米国議会の公聴会が開催された結果、現在の位置情報のプライバシーに関する習慣が見直されることになりました。より良いシステムおよび管理がなければ、この問題は位置情報サービスや広告市場が発展するための機会をも奪うかもしれません。この問題は、位置情報ベースの広告にとって差別化および収益確保の主要な源泉となることが見込まれる、位置情報解析市場において特に顕著です。

当レポートでは、世界の位置情報解析市場を取り上げ、現在および将来におけるプライバシー問題の潜在的なソリューションを概括し、位置情報解析市場が巨大な市場になるための手段をまとめるとともに、地域別の市場予測を提示するなど、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場および技術リスク
  • プライバシーに関する懸念が市場を制約する
  • 位置情報解析が過度に侵襲的になる
  • 広告における位置情報の価値は商品化される
  • この分野における多数のステークホルダー
  • Apple、Google、およびMicrosoftが巨大な姿を現す
  • 屋内位置情報技術に対するニーズの拡大
  • 事業の見通し
  • 主な市場予測
  • 携帯電話/OSベンダーに対する戦略的提言
  • 位置情報解析プラットフォームに対する戦略的提言
  • 位置情報アグリゲーターに対する戦略的提言
  • 広告プラットフォーム/代理店に対する戦略的提言

第2章 位置情報プライバシーの問題と法律制定

  • プライバシーに対する携帯電話OSの現在の取り組み
  • Nokia
  • Microsoft
  • Google
  • Apple
  • プライバシーに対するネットワークキャリアーの現在の取り組み
  • AT&T
  • Verizon
  • Sprint
  • Vodafone
  • O2/Telefonica
  • 現在/潜在的な将来の法律制定
  • 結論と提言
  • 予期される法律制定
  • プライバシーを巡る新たなビジネスモデル
  • 選択肢は

第3章 位置情報解析

  • 位置情報解析エコシステム
  • 解析プラットフォーム
  • Placecast
  • SimpleGeo
  • PlaceIQ
  • Sense Networks
  • GeoiQ
  • Skyhook Wireless
  • Apple
  • Google
  • Nokia/Microsoft
  • Twitter
  • 広告代理店/プラットフォーム
  • Navteq
  • Millennial Media
  • Jumptap
  • Velti
  • Greystripe (ValueClick)
  • Amobee
  • Mojiva
  • Affle
  • Smaato
  • JiWire
  • アプリケーション開発業者
  • TCS
  • Telenav
  • Telmap
  • ソーシャルネットワーク
  • Foursquare
  • Facebook
  • Gowalla
  • Groupon
  • 位置情報アグリゲーター
  • Loc-aid
  • Location Labs
  • Technocom Wireless
  • Intersec
  • Creativity Software

第4章 解析で収益を挙げる方法

  • 位置情報ベース広告
  • 現在のモバイルおよび位置情報ベース広告(LBA)市場
  • 既存LBAに欠点がある理由
  • 解析の役割
  • 匿名の vs 個人の解析
  • 位置情報固有 vs 個人固有の解析
  • プライバシーの問題が市場に及ぼす影響

第5章 市場予測

  • 予測手法
  • 西欧における位置情報解析売上
  • 東欧における位置情報解析売上
  • アジア太平洋地域における位置情報解析売上
  • 北米における位置情報解析売上
  • ラテンアメリカにおける位置情報解析売上
  • 中東における位置情報解析売上
  • アフリカにおける位置情報解析売上
  • その他の新たな位置情報解析売上源
  • 競合環境

第6章 企業ディレクトリー

第7章 頭字語

  • 情報源および調査手法
  • 注釈
目次
Product Code: RR-LPA-11

Abstract

High-profile location privacy breaches and resulting US Congressional hearings have resulted in a review of current location privacy practices. Without better systems and controls, this problem could restrict the location services and advertising market before it has had a chance to evolve.

This problem is particularly pertinent to the emerging location analytics market, which ABI Research has forecast to become the main source of differentiation and revenue generation for location-based advertising. This study outlines the potential solutions to current and future privacy issues and suggests ways of enabling the location analytics market to reach its multi-billion dollar potential.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Market and Technology Risks
  • 1.2. Privacy Concerns Restrict the Market
  • 1.3. Location Analytics Becomes Too Invasive
  • 1.4. Location's Value in Advertising Will Become Commoditized
  • 1.5. Large Number of Stakeholders in This Space
  • 1.6. Apple, Google, and Microsoft Loom Large
  • 1.7. Increasing Need for Indoor Location Technologies
  • 1.8. Business Outlook
  • 1.9. Key Market Forecasts
  • 1.10. Strategic Recommendations to Handset/OS Vendors
  • 1.11. Strategic Recommendations for Location Analytics Platforms
  • 1.12. Strategic Recommendations for Location Aggregators
  • 1.13. Strategic Recommendations for Advertising Platforms/Agencies

2. LOCATION PRIVACY ISSUES AND LEGISLATION

  • 2.1. Current Handset OS Approach to Privacy
  • 2.2. Nokia
  • 2.3. Microsoft
  • 2.4. Google
  • 2.5. Apple
  • 2.6. Current Network Carrier Privacy Approach
  • 2.7. AT&T;
  • 2.8. Verizon
  • 2.9. Sprint
  • 2.10. Vodafone
  • 2.11. O2/Telefonica
  • 2.12. Current/Potential Future Legislation
  • 2.13. Conclusions and Recommendations
  • 2.14. Expected Legislation
  • 2.15. Emerging Business Models around Privacy
  • 2.16. What Are the Alternatives?

3. LOCATION ANALYTICS

  • 3.1. Location Analytics Ecosystem
  • 3.2. Analytics Platforms
  • 3.3. Placecast
  • 3.4. SimpleGeo
  • 3.5. PlaceIQ
  • 3.6. Sense Networks
  • 3.7. GeoiQ
  • 3.8. Skyhook Wireless
  • 3.9. Apple
  • 3.10. Google
  • 3.11. Nokia/Microsoft
  • 3.12. Twitter
  • 3.13. Advertising Agencies/Platforms
  • 3.14. Navteq
  • 3.15. Millennial Media
  • 3.16. Jumptap
  • 3.17. Velti
  • 3.18. Greystripe (ValueClick)
  • 3.19. Amobee
  • 3.20. Mojiva
  • 3.21. Affle
  • 3.22. Smaato
  • 3.23. JiWire
  • 3.24. Application Developers
  • 3.25. TCS
  • 3.26. Telenav
  • 3.27. Telmap
  • 3.28. Social Networks
  • 3.29. Foursquare
  • 3.30. Facebook
  • 3.31. Gowalla
  • 3.32. Groupon
  • 3.33. Location Aggregators
  • 3.34. Loc-aid
  • 3.35. Location Labs
  • 3.36. Technocom Wireless
  • 3.37. Intersec
  • 3.38. Creativity Software

4. HOW TO MAKE MONEY FROM ANALYTICS

  • 4.1. Location-based Advertising
  • 4.2. Current Mobile and Location-based Advertising Markets
  • 4.3. Why Existing LBA Is Flawed
  • 4.4. The Role of Analytics
  • 4.5. Anonymous Versus Personal Analytics
  • 4.6. Location Specific Versus Person Specific Analytics
  • 4.7. How Privacy Issues Can Impact the Market

5. MARKET FORECASTS

  • 5.1. Forecast Methodology
  • 5.2. Western European Location Analytics Revenue
  • 5.3. Eastern European Location Analytics Revenue
  • 5.4. Asia-Pacific Location Analytics Revenue
  • 5.5. North American Location Analytics Revenue
  • 5.6. Latin American Location Analytics Revenue
  • 5.7. Middle East Location Analytics Revenues
  • 5.8. Africa Location Analytics Revenues
  • 5.9. Other Emerging Sources of Location Analytics Revenues
  • 5.10. Competitive Environment

6. COMPANY DIRECTORY

7. ACRONYMS

  • 7.1. Sources and Methodology
  • 7.2. Notes

Tables

  • Total Spending Mobile Location Analytics, World Market, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Western Europe, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Eastern Europe, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Asia-Pacific, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, North America, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Latin America, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Middle East, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Africa, Forecast: 2011 to 2016

Charts

  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics
  • Total Spending Mobile Location Analytics, World Market, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, World Market, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Western Europe, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Eastern Europe, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Asia-Pacific, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, North America, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Latin America, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Middle East, Forecast: 2011 to 2016
  • Total Spending Mobile Location Analytics, Africa, Forecast: 2011 to 2016
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