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市場調査レポート
商品コード
1798809

中国の宇宙市場とNTNフロンティア:企業プロファイルと市場インサイト

China's Space Market and NTN Frontier: Company Profiles & Market Insights


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 20 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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中国の宇宙市場とNTNフロンティア:企業プロファイルと市場インサイト
出版日: 2025年07月21日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

当レポートでは、中国のNTN (非地上系ネットワーク) の市場を調査し、中国におけるNTNおよびD2Cの市場規模と成長予測、主要事業者のネットワーク展開予測、ネットワークプロファイルなどをまとめています。

実用的なメリット

  • 中国からNTNやD2Cへ積極的に拡大している衛星事業者を特定できます。
  • 中国国内の衛星およびNTNサービスのアドレス可能市場を理解できます。
  • 中国の「ビッグ3」低軌道(LEO)コンステレーションおよびその他のD2Cシステムの技術・ネットワーク導入戦略と展望を把握できます。
  • 地域衛星ブロードバンドサービスにおける市場参入ポイント、インフラ戦略、流通パートナーシップを発見できます。

重要な質問への回答:

  • SpaceX、AST SpaceMobile、Lynk、Guo Wang、Spacesail、Honghu-3、Beidou、Tiantong-1のネットワーク展開計画は、中国国内および海外においてどうなっているか?
  • 中国におけるD2C端末ベンダーおよび衛星事業者にとって、成功する市場参入戦略とは何か?
  • どのネットワークが、どのアプリケーション、サービスバンド、プロトコルをサポートしているか?
  • 中国ベンダーの衛星対応携帯端末の機能、特徴、モデルは?

調査ハイライト:

  • 中国におけるNTNおよびD2Cの市場規模と成長予測
  • Spacesail、Guo Wang、Honghu-3のネットワーク展開予測
  • 世界での衛星展開予測
  • 中国におけるD2CのTAM (総アドレス可能市場) およびSAM (サービス可能市場) の潜在性分析
  • SpaceX、AST SpaceMobile、Lynk、Guo Wang、Spacesail、Honghu-3、Beidou、Tiantong-1のネットワークプロファイル

目次

主な調査結果

主要な予測

企業プロファイル

SpaceX

AST SpaceMobile

Lynk

Spacesail

Guo Wang Xingwang

Honghu-3

Tiantong-1

BeiDou Navigation Satellite System BDS

サマリー・総論

定義

目次
Product Code: PT-3801

Actionable Benefits:

  • Identify which satellite operators are actively expanding into Non-Terrestrial Networking (NTN) and Direct-to-Cellular (D2C) from China.
  • Understand the addressable market for satellite and NTN services in domestic China.
  • Understand the technology and network deployment strategies and outlook of the “Big Three” Chinese Low Earth Orbit (LEO) constellations and other D2C systems.
  • Discover market entry points, infrastructure strategies, and distribution partnerships for regional satellite broadband services.

Critical Questions Answered:

  • What are the network deployment plans for SpaceX, AST SpaceMobile, Lynk, Guo Wang, Spacesail, Honghu-3, Beidou, and Tiantong-1 in domestic China and overseas?
  • What will make a successful market entry strategy for D2C device vendors and satellite operators in China?
  • Which networks support which applications, service bands, and protocols?
  • What are the capabilities, features, and models of satellite-enabled handsets form Chinese vendors?

Research Highlights:

  • Market sizing and growth forecasts for NTN and D2C adoption in China.
  • Network deployment forecasts for Spacesail, Guo Wang, and Honghu-3.
  • Satellite deployment forecasts-global.
  • D2C Total Addressable Market (TAM) and Serviceable Addressable Market (SAM) potential analysis in China.
  • Network profiles of SpaceX, AST SpaceMobile, Lynk, Guo Wang, Spacesail, Honghu-3, Beidou, and Tiantong-1.

Who Should Read This?

  • Executives at satellite operators and Internet Service Providers (ISPs) targeting emerging connectivity markets.
  • Infrastructure planners at telco operators and broadband deployment agencies across China.
  • Government bodies and regulators involved in broadband rollout, spectrum planning, and digital inclusion.
  • Investors and market analysts assessing regional growth opportunities in satellite connectivity and universal access.
  • Handset vendors looking to support satellite connectivity and services.

TABLE OF CONTENTS

Key Findings

Key Forecasts

Company Profiles

SpaceX

AST SpaceMobile

Lynk

Spacesail

Guo Wang Xingwang

Honghu-3

Tiantong-1

BeiDou Navigation Satellite System BDS

Overall Summary Conclusions

Definitions