表紙:モノのインターネット(IoT)仮想移動体通信事業者(MVNO):進化するソフトウェアとサービス環境におけるサプライヤーの戦略と製品
市場調査レポート
商品コード
1147891

モノのインターネット(IoT)仮想移動体通信事業者(MVNO):進化するソフトウェアとサービス環境におけるサプライヤーの戦略と製品

IoT MVNOs: Supplier Strategies and Offerings in an Evolving Software and Services Landscape

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 26 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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モノのインターネット(IoT)仮想移動体通信事業者(MVNO):進化するソフトウェアとサービス環境におけるサプライヤーの戦略と製品
出版日: 2022年10月14日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、世界のモノのインターネット(IoT)仮想移動体通信事業者(MVNO)について調査分析し、市場規模や市場動向、競合情勢、市場機会などについての情報を提供しています。

目次

第1章 IoTエコシステムにおけるMVNOの役割

  • コア製品としてのコネクティビティ
  • 接続管理の提供
  • レポートの定義
  • 主なMVNOカテゴリー

第2章 IoT MVNO市場の市場情勢

  • MVNOの成長促進要因
  • MVNOの成長抑制要因
  • IOTの完全なゼロタッチ展開への移行
  • 競争力学とMVNO
  • 協力:パートナーシップとコラボレーション
  • フレネミー(Frenemy):確固たる既存企業とのMVNOの協力
  • デバイス接続の管理
  • お客様の問題点

第3章 主要なIoT MVNO

  • 1NCE
  • 1OT
  • SORACOM
  • SIERRA WIRELESS
  • FLOLIVE
  • PELION
  • TRANSATEL
  • AERIS COMMUNICATIONS
  • KORE WIRELESS
  • TELIT
  • TATA MOVE
  • TELENOR CONNEXION
  • WIRELESS LOGIC

第4章 市場の見通しと予測

  • サプライヤーのエコシステム:ベンダータイプ別の内訳
  • ベンダー別の接続シェア
  • サービスタイプ別の内訳

第5章 結論

目次
Product Code: AN-5664

Actionable Benefits:

  • Contains market data on the Internet of Things (IoT) Mobile Virtual Network Operator (MVNO) ecosystem; with revenue splits by core and additional IoT MVNO services.
  • Competitive intelligence on MVNOs; connection numbers, and insight into which IoT use cases are targeted by the different IoT MVNOs.
  • Contains both historical data and forecasts derived from updated data points.

Critical Questions Answered:

  • What is the total IoT MVNO market opportunity?
  • How are IoT MVNOs diversifying beyond their core service offerings?
  • How are IoT MVNOs planning to expand?

Research Highlights:

  • Tables and charts in the market data section with breakdown by individual MVNOs, quantifying different services of MVNOs, and by IoT application segments.
  • Analysis of aggregate market trends in the IoT MVNO space on an industry level.
  • Analysis of IoT MVNO strategies on an individual company level.

Who Should Read This?

  • C-level and other management tiers within the IoT connectivity system, including platform vendors, MVNOs, Mobile Virtual Network Enablers (MVNEs), and carriers.
  • Startups, founders, and partners of IoT MVNOs for market sizing, e.g., determining the Total Addressable Market (TAM).
  • Venture capital firms seeking to verify numbers for the IoT MVNO market opportunity.

TABLE OF CONTENTS

1. ROLE OF MVNOS IN THE IOT ECOSYSTEM

  • 1.1. CONNECTIVITY AS A CORE OFFERING
  • 1.2. PROVIDING CONNECTIVITY MANAGEMENT
  • 1.3. REPORT DEFINITIONS
  • 1.4. KEY MVNO CATEGORIES

2. IOT MVNO MARKET LANDSCAPE

  • 2.1. DRIVERS OF MVNO GROWTH
  • 2.2. INHIBITORS TO MVNO GROWTH
  • 2.3. MOVING TOWARD AN ENTIRELY ZERO-TOUCH DEPLOYMENT FOR THE IOT
  • 2.4. COMPETITIVE DYNAMICS AND MVNOS
  • 2.5. COOPERATION: PARTNERSHIPS AND COLLABORATION
  • 2.6. FRENEMY: MVNO COOPETITION WITH ENTRENCHED INCUMBENTS
  • 2.7. MANAGING DEVICE CONNECTIVITY
  • 2.8. CUSTOMER PAIN POINTS

3. KEY IOT MVNOS

  • 3.1. 1NCE
  • 3.2. 1OT
  • 3.3. SORACOM
  • 3.4. SIERRA WIRELESS
  • 3.5. FLOLIVE
  • 3.6. PELION
  • 3.7. TRANSATEL
  • 3.8. AERIS COMMUNICATIONS
  • 3.9. KORE WIRELESS
  • 3.10. TELIT
  • 3.11. TATA MOVE
  • 3.12. TELENOR CONNEXION
  • 3.13. WIRELESS LOGIC

4. MARKET OUTLOOK AND FORECASTS

  • 4.1. SUPPLIER ECOSYSTEM: BREAKDOWN BY VENDOR TYPE
  • 4.2. CONNECTION SHARE BY VENDOR
  • 4.3. BREAKDOWN BY SERVICE TYPE

5. CONCLUSIONS