市場調査レポート
商品コード
1073611

GNSSの将来:マスマーケットにおける測位の機会と課題

The Future of GNSS: Opportunities and Challenges for Mass Market Positioning

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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GNSSの将来:マスマーケットにおける測位の機会と課題
出版日: 2022年05月06日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、GNSS市場について調査分析し、市場機会、ユースケース、新しいテクノロジー、革新的企業などについて、最新の情報を提供しています。

調査のハイライト

  • GNSS市場に影響を与える主要動向に関する詳細な議論と分析、特にマスマーケットのアプリケーションに重点を置く
  • 主要部門におけるGNSS技術の最新の市場予測、スマートフォン、ウェアラブル、ドローン、自動車用アプリケーション、IoT資産追跡、その他の新興マスマーケットのアプリケーションを含む
  • ロードマップを計画する際に、ソリューションプロバイダーとテクノロジーユーザーが考慮する必要がある戦略的な市場提言
  • 屋外測位とGNSS市場の方向性、さまざまなテクノロジーに関するガイダンス
  • GNSS、LEO、屋外測位情勢における革新的企業に関する考察

掲載企業:

  • Apple Inc.
  • BOSCH
  • Broadcom Limited
  • Deutsche Telekom
  • Federal Communications Corporation
  • Fusion
  • Garmin Ltd.
  • google
  • GSA
  • Mobile Network Group
  • Nordic Semiconductor
  • Point One Navigation
  • Polaris Wireless
  • Qianxun
  • Qualcomm Inc
  • Rx Networks
  • Samsung
  • Semtech Corporation
  • HERE Technologies
  • Hexagon
  • Huawei
  • Hyundai
  • IDG
  • KDDI
  • MediaTek Inc
  • Mitsubishi Corp
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Softbank
  • Sony Corporation
  • STMicroelectronics
  • Swift Navigation
  • Trimble
  • u-blox
  • Verizon
  • Xiaomi

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 GNSSの周波数・コンステレーション市場動向

  • 多周波GNSSへの移行
  • マルチコンステレーションがデフォルトに
  • 地域のコンステレーションに対するサポートが拡大
  • 大規模な多周波・マルチコンステレーションの実現

第3章 低電力GNSS

  • トラッキングの周波数
  • A-GNSS
  • A-GNSSへの革新的アプローチ
  • クラウドベースの測位
  • スナップショットの測位
  • ソフトウェアベースのGNSS受信機 - GNSSへの脅威?
  • GNSSの逆襲
  • LPWANネットワークベースの測位
  • セルラーネットワークベースの測位
  • その他のネットワークの測位とハイブリッドテクノロジー
  • LEO衛星 - 測位の機会が増加?
  • LEO - GNSSに対する貴重な代替手段とバックアップ
  • GNSSに対する地上の代替手段

第4章 高精度GNSS

  • 高性能GNSSチップセット
  • GNSS補正サービス
  • センサーフュージョン
  • GNSSソフトウェアの機能強化

第5章 5Gの測位 - 競合または提携?

第6章 市場サマリー

第7章 要点と戦略的提言

目次
Product Code: AN-5362

Actionable Benefits:

  • Identify and better target the largest opportunities for GNSS chipsets by vertical, constellation, and frequency.
  • Ensure product portfolio is able to address the evolving GNSS constellation and frequency landscape while identifying any gaps in existing portfolio.
  • Better understand competitive threats to GNSS including software-based positioning, cellular positioning, cloud-positioning, and LEO positioning, to develop more effectives sales and product strategies.
  • Prepare effective roadmap for introduction of new frequencies, constellations, sensor fusion, and IC combinations.

Research Highlights:

  • Extended discussion and analysis of the major trends impacting the GNSS market, with a particular emphasis on mass-market applications.
  • Updated market forecasts for GNSS technology across key sectors, including smartphones, wearables, drones, automotive applications, IoT asset tracking, and several other emerging mass-market applications.
  • Strategic market recommendations on what solution providers and users of technology need to consider when planning their roadmaps.
  • Guidance on where ABI Research believes the outdoor positioning and GNSS market is headed and how various technologies will compete, collaborate and coexist over time.
  • Discussion of innovative companies across the GNSS, LEO, and outdoor positioning landscape.

Critical Questions Answered:

  • What is the total market opportunity for GNSS chipsets?
  • What use cases are driving GNSS growth?
  • How will new technologies such as LEO, software and cloud-based positioning, and 5G positioning disrupt the GNSS market?
  • How is the GNSS market by constellation likely to evolve over time?
  • What are the most common GNSS frequencies and how is this likely to evolve over time?
  • What are some innovative companies in the positioning landscape?

Who Should Read This?

  • GNSS chipset and module vendors (marketing, product managers, sales).
  • Cellular positioning and technology providers
  • Cloud and software-based positioning solution providers
  • Device OEMS.
  • Location services providers.
  • Chipset and location IP providers (Marketing and product managers).
  • Mobile network operators and location infrastructure service providers

Companies Mentioned:

  • Apple Inc.
  • BOSCH
  • Broadcom Limited
  • Deutsche Telekom
  • Federal Communications Corporation
  • Fusion
  • Garmin Ltd.
  • google
  • GSA
  • Mobile Network Group
  • Nordic Semiconductor
  • Point One Navigation
  • Polaris Wireless
  • Qianxun
  • Qualcomm Inc
  • Rx Networks
  • Samsung
  • Semtech Corporation
  • HERE Technologies
  • Hexagon
  • Huawei
  • Hyundai
  • IDG
  • KDDI
  • MediaTek Inc
  • Mitsubishi Corp
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Softbank
  • Sony Corporation
  • STMicroelectronics
  • Swift Navigation
  • Trimble
  • u-blox
  • Verizon
  • Xiaomi

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. GNSS FREQUENCY AND CONSTELLATION MARKET TRENDS

  • 2.1. The Migration to Multi-Frequency GNSS
  • 2.2. Multi-Constellation Now the Default
  • 2.3. Growing Support for Regional Constellations
  • 2.4. Enabling Multi-Frequency, Multi-Constellations at Scale

3. LOW-POWER GNSS

  • 3.1. Frequency of Tracking
  • 3.2. Assisted GNSS
  • 3.3. Innovative Approaches to A-GNSS
  • 3.4. Cloud-Based Positioning
  • 3.5. Snapshot Positioning
  • 3.6. Software-Based GNSS Receivers-a Threat to GNSS?
  • 3.7. GNSS Strikes Back
  • 3.8. LPWAN Network-Based Positioning
  • 3.9. Cellular Network-Based Positioning
  • 3.10. Other Network Positioning and Hybrid Technologies
  • 3.11. LEO Satellites-A Growing Opportunity for Positioning?
  • 3.12. LEO-A Valuable Alternative and Backup to GNSS
  • 3.13. Terrestrial Alternatives to GNSS

4. PRECISION GNSS

  • 4.1. High-Performance GNSS Chipsets
  • 4.2. GNSS Correction Services
  • 4.3. Sensor Fusion
  • 4.4. GNSS Software Enhancements

5. 5G POSITIONING-COMPETITION OR COLLABORATION?

6. MARKET SUMMARY

7. KEY TAKEAWAYS AND STRATEGIC RECOMMENDATIONS