市場調査レポート
商品コード
1068495

V2Xのビジネスモデル:協調型モビリティの収益化

V2X Business Models: Monetizing Cooperative Mobility

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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V2Xのビジネスモデル:協調型モビリティの収益化
出版日: 2022年04月06日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、世界のV2X (Vehicle-to-Everything) 市場のビジネスモデルについて分析し、以下の情報を取りまとめてお届けいたします。

レポートのメリット:

  • コネクテッドカーから新たな収益源を引き出す際に、V2Xの市場価値を評価することができます。
  • 潜在的なビジネスモデルについて包括的に分析し、製品企画のためのインプットとして活用します。
  • V2Nの機会を活用する方法を特定します。

分析概略:

  • 短距離・長距離V2X通信に関する、潜在的なビジネスモデルの包括的な分析。
  • 5Gと分散コンピューティングの、V2Xの収益化に対する貢献の評価。
  • OBU・RSUの出荷台数と収益の予測。

主な質問への回答:

  • どのようなビジネスモデルでも、短距離通信 (PC5/ITS-G5) V2Xの採用を正当化できるのか?
  • OEMやインフラ事業者は、近距離通信 (PC5/ITS-G5) V2Xの上で、収益獲得につながる活用領域を実現できるか?
  • V2Nビジネスモデルの導入における主な機会や障害は何か?
  • 協調型モビリティの収益化には、どのような方法があるのか?

調査対象企業

  • Apple Inc.
  • Autotalks
  • BMW Group
  • BSM Technologies Inc.
  • Cisco
  • Cohda Wireless
  • Commsignia
  • iSmartWays
  • Jaguar Land Rover
  • Land Rover
  • Mercedes-Benz
  • Mobile Network Group
  • Nokia
  • CTS Corporation
  • DFRS
  • Econolite
  • Ericsson
  • Foxconn
  • google
  • Harman
  • NXP
  • Qualcomm Inc
  • Tata Communications
  • Telefónica
  • Verizon
  • Vodafone Group

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 短距離通信

  • ビジネスモデル
  • 規制と義務
  • 主要企業

第3章 長距離通信 (V2N)

  • ビジネスモデル
  • V2Nからの価値創出
  • 5GおよびMEC
  • 主要企業

第4章 予測

  • 長距離通信のアドレッサブル市場
  • 短距離通信

第5章 結論

目次
Product Code: AN-5407

Actionable Benefits:

  • Assess the value of V2X in extracting new revenue streams from connected cars.
  • Use the comprehensive analysis of potential business models as input for product planning.
  • Identify how to take advantage of the immediate V2N opportunity.

Research Highlights:

  • Comprehensive analysis of potential business models for short-range and long-range V2X communication.
  • Assessment of how 5G and distributed computing contribute to V2X monetization.
  • OBU and RSU shipments and revenues forecasts.

Critical Questions Answered:

  • Will any business model justify the adoption of short-range communication (PC5/ITS-G5) V2X?
  • Can OEMs and infrastructure operators enable revenue-generating applications on top of short-range communication (PC5/ITS-G5) V2X?
  • What are the main opportunities and obstacles in implementing V2N business models?
  • What path to profitability is there for cooperative mobility?

Who Should Read This?

  • Strategic decision-makers at car OEMs.
  • Product managers at automotive and ITS semiconductor vendors.
  • Strategic decision-makers at technology vendors targeting the connected vehicles, ITS, and smart cities markets.
  • Executives at standardization organizations.

Companies Mentioned:

  • Apple Inc.
  • Autotalks
  • BMW Group
  • BSM Technologies Inc.
  • Cisco
  • Cohda Wireless
  • Commsignia
  • iSmartWays
  • Jaguar Land Rover
  • Land Rover
  • Mercedes-Benz
  • Mobile Network Group
  • Nokia
  • CTS Corporation
  • DFRS
  • Econolite
  • Ericsson
  • Foxconn
  • google
  • Harman
  • NXP
  • Qualcomm Inc
  • Tata Communications
  • Telefónica
  • Verizon
  • Vodafone Group

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Key Takeaways
  • 1.2. Key Definitions

2. SHORT-RANGE COMMUNICATION

  • 2.1. Business Models
  • 2.2. Regulation and Mandates
  • 2.3. Key Players

3. LONG-RANGE COMMUNICATION (V2N)

  • 3.1. Business Models
  • 3.2. Generating Value from V2N
  • 3.3. 5G and MEC
  • 3.4. Key Players

4. FORECASTS

  • 4.1. Long-Range Communication Addressable Market
  • 4.2. Short-Range Communication

5. CONCLUDING REMARKS