表紙:エンタープライズ向けメタバース:働き方の未来(プレゼンテーション)
市場調査レポート
商品コード
1067329

エンタープライズ向けメタバース:働き方の未来(プレゼンテーション)

Enterprise Metaverse: The Future of Work (Presentation)

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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エンタープライズ向けメタバース:働き方の未来(プレゼンテーション)
出版日: 2022年03月29日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、エンタープライズ向けメタバースについて調査し、メタバースによるコラボレーションへの影響、地域別の市場分析、主要企業などの情報を提供しています。

当レポートによるメリット

  • メタバースの進展が職場のコラボレーションに与える影響を明らかにする。
  • 企業がハイブリッドワークフォースを採用することで、コラボレーションがどのように進化するかを見極める。
  • 世界のワークフォースの変化と進化に伴う、個人用/リモート用ビデオ会議ハードウェアとオフィス内ルームスケールビデオ会議ハードウェアの間の市場シフトを評価する。

調査のハイライト

  • 最新のエンタープライズ向けメタバースに定性的な追加分析を加えた調査レポート(MD-EVED-101)
  • 地域別(北米、西欧、東欧、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカ)のサービス/プラットフォームとビデオ会議専用ハードウェアのコラボレーション収益と予測
  • コラボレーションサービス/プラットフォームの収益をイマーシブ、ノンマーシブに分類(イマーシブには、イマーシブコラボレーション、バーチャルHQ、バーチャルイベントなどが含まれます)

当レポートで回答している主な質問

  • イマーシブコラボレーションは、ビデオベースのコラボレーション全体の成長と比べてどの程度の影響があるか。イマーシブコラボレーションが成長する変曲点はいつか。また、その要因は何か。
  • AR/スマートグラスや5Gアドバンストなどの実現技術は、コラボレーションにどのような影響を与えるか。
  • コラボレーションは今後どのような成長が見込まれるか。

当レポートで言及している企業

  • AEC
  • Arthur
  • Avaya Incorporated
  • Cisco
  • Glue
  • GTC
  • Huawei
  • Owl
  • Poly
  • Spatial
  • Teamflow
  • The Wild
  • vFairs
  • Kaltura
  • Logitech
  • MeetinVR
  • Microsoft Corporation
  • NFTs
  • Nvidia
  • ON24
  • Vimeo
  • Virbela
  • Walkabout Workplace
  • Webex
  • Zoom
  • ZTE Corporatio

目次

  • 定義とセグメント
  • コラボレーションの予測
  • 移行か、継続的な成長か?
  • パンデミック後のハイブリッドワークスペースの準備
  • 現在のハイブリッドは、数年後にはイマーシブへ
  • メタバースへの焦点
  • Owl Labs
  • Virbela
  • NVIDIA Omniverse
  • コラボレーションのアバター
目次
Product Code: PT-2461

Actionable Benefits:

  • Identify the impact of the buildup to the metaverse on workplace collaboration.
  • Determine how collaboration will evolve as companies embrace a hybrid workforce.
  • Evaluate the market shifts between personal/remote and in-office room-scale video conferencing hardware as the global workforces change and evolve.

Research Highlights:

  • This research provides additional qualitative analysis to the most recent Enterprise Metaverse: Future of Work report (MD-EVED-101).
  • Collaboration revenue and forecasts across services/platforms and dedicated video conferencing hardware by region (North America, Western Europe, Eastern Europe, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa).
  • Collaboration services/platforms revenue split by immersive and non-immersive. Immersive includes: immersive collaboration, virtual HQ, and virtual events.

Critical Questions Answered:

  • How impactful will immersive collaboration be compared to the overall growth in video-based collaboration? When will there be an inflection point in growth for immersive? And what are some of the drivers?
  • How will enabling technologies like AR/smart glasses and 5G advanced impact collaboration?
  • What does the growth prospects for collaboration look like coming out of the pandemic?

Who Should Read This?

  • Decision-makers and planners within IT and HR needing to adapt and support an increasingly hybrid workforce.
  • Managers looking to identify trends within the collaboration market and when to implement them.
  • Operators and vendors offering enterprise solutions who need to understand how the collaborative landscape is evolving and the changing needs of their customers.

Companies Mentioned:

  • AEC
  • Arthur
  • Avaya Incorporated
  • Cisco
  • Glue
  • GTC
  • Huawei
  • Owl
  • Poly
  • Spatial
  • Teamflow
  • The Wild
  • vFairs
  • Kaltura
  • Logitech
  • MeetinVR
  • Microsoft Corporation
  • NFTs
  • Nvidia
  • ON24
  • Vimeo
  • Virbela
  • Walkabout Workplace
  • Webex
  • Zoom
  • ZTE Corporation

Table of Contents

  • Definitions and Segments
  • Collaboration Forecasts
  • Transition or Continued Growth?
  • Preparing for Post Pandemic Hybrid Workspaces
  • Hybrid Now, Immersive in a Few Years
  • Spotlight on the Metaverse
  • Owl Labs
  • Virbela
  • NVIDIA Omniverse
  • Avatars in Collaboration