表紙:ラストマイル配送市場の動向と重要なイネーブリング技術
市場調査レポート
商品コード
1028345

ラストマイル配送市場の動向と重要なイネーブリング技術

Last Mile Delivery Trends and Critical Enabling Technologies

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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ラストマイル配送市場の動向と重要なイネーブリング技術
出版日: 2021年09月17日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要
当レポートでは、ラストマイル配送市場について調査し、市場の概要とともに、イネーブリング技術とソリューション動向、およびフォームファクターとビジネスモデルなどを提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 ラストマイルの指数関数的成長

  • eコマースが拡大と期待を促進
  • ラストマイルマーケット
  • 納期に影響を与えるサプライチェーンの混乱
  • レポートの定義

第3章 KPI

第4章 ラストマイル配送の複雑さ

  • ドライバー不足
  • ドライバーの安全性と指数関数的に上昇する保険費用
  • 収益性の欠如
  • 納期の短縮
  • 規制
  • フルフィルメントの複雑さ
  • B2Cの大幅な成長
  • モーダルセレクション
  • ラストヤード配送の決定
  • 環境とインフラの懸念
  • 自動化に対する一般の認識

第5章 フォームファクターとビジネスモデル

  • 自律移動ロボット(AMR)
  • 無人航空機(UAS)
  • サービスとしてのモビリティ(MAAS)
  • アーバンカーゴバイク

第6章 ラストマイルのイネーブリング技術

  • 自律性
  • 電化/Alt-Fuel
  • UAS
  • 人工知能と機械学習
  • コンピュータビジョン
  • 可視性と監視

第7章 ラストマイル配送テクノロジーソリューション

  • 高度なルート最適化
  • オープンシステム(SDKおよびAPI)
  • 高度なロケーションインテリジェンス
  • 特異な/接続プラットフォーム

第8章 市場データ

  • テレマティクスサブスクリプションの成長
  • 商用テレマティクスハードウェアの出荷
  • ラストマイル小包の総量-B2C
  • ラストマイル小包の総量-B2B
  • 推定総停車地数
  • 自律移動ロボット-ラストマイル配送
  • 無人航空機システム/ドローン-ラストマイル配送
  • ラストマイルのサービスとしてのモビリティ

第9章 結論

目次
Product Code: AN-5484

Actionable Benefits:

  • Optimize modalities and technologies for last mile delivery profitability and customer retention.
  • Determine a realistic timeline for broader adoption of new form factors.
  • Identify best measures of success for last mile delivery for a business unit and company.

Critical Questions Answered:

  • What is the estimated financial impact of last mile delivery?
  • Which form factor alternatives are most promising to supplement or replace traditional operations?
  • What are the primary indicators of success by modality?

Research Highlights:

  • A detailed breakdown of last mile delivery technology solutions available in market.
  • Comprehensive market data on telematics subscription growth for local delivery, parcel volume and autonomous mobile robots.
  • Mobility as a Service projections for last mile through 2026.

Who Should Read This?

  • Decision-makers within retailers, 3PL's and fleets who are responsible for last mile delivery solutions and strategies.
  • Leaders for Telematics Service Providers (TSPs) who need to understand how last mile challenges can be addressed with technology solutions.
  • Logistics partners who need to help meet the rising e-commerce demand for last mile delivery.

Companies Mentioned:

  • Alibaba Group
  • DHL
  • FedEx Corporation
  • Google
  • Intel Corporation
  • Samsung
  • Uber
  • UPS
  • Walmart

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. LAST MILE'S EXPONENTIAL GROWTH

  • 2.1. Ecommerce Drives Expansion and Expectations
  • 2.2. The Last Mile Market
  • 2.3. Supply Chain Disruptions Impacting on Time Delivery
  • 2.4. Report Definitions

3. KPI'S

4. LAST MILE COMPLEXITIES

  • 4.1. Driver Shortages
  • 4.2. Driver Safety and Exponentially Rising Insurance Costs
  • 4.3. Lack of Profitability
  • 4.4. Reduced Delivery Times
  • 4.5. Regulation
  • 4.6. Fulfilment Complexity
  • 4.7. Massive Growth in B2C
  • 4.8. Modal Selection
  • 4.9. Last Yard Delivery Determination
  • 4.10. Environment and Infrastructural Concerns
  • 4.11. Public Perception of Automation

5. FORM FACTORS AND BUSINESS MODELS

  • 5.1. Autonomous Mobile Robot (AMR)
  • 5.2. Unmanned Aerial Systems (UAS)
  • 5.3. Mobility As A Service (MAAS)
  • 5.4. Urban Cargo Bikes

6. ENABLING TECHNOLOGIES FOR LAST MILE

  • 6.1. Autonomy
  • 6.2. Electrification/Alt-Fuel
  • 6.3. UAS
  • 6.4. Artificial Intelligence and Machine Learning
  • 6.5. Computer Vision
  • 6.6. Visibility and Monitoring

7. LAST MILE DELIVERY TECHNOLOGY SOLUTIONS

  • 7.1. Advanced Route Optimization
  • 7.2. Open Systems (SDK's and API's)
  • 7.3. Advanced Location Intelligence
  • 7.4. A Singular/Connected Platform

8. MARKET DATA

  • 8.1. Telematics Subscription Growth
  • 8.2. Commercial Telematics Hardware Shipments
  • 8.3. Total Last-Mile Parcel Volume - B2C
  • 8.4. Total Last-Mile Parcel Volume - B2B
  • 8.5. Total Estimated Number of Stops
  • 8.6. Autonomous Mobile Robots - Last Mile Delivery
  • 8.7. Unmanned Aerial Systems/Drones - Last Mile Delivery
  • 8.8. Mobility as a Service for Last Mile

9. CONCLUSIONS