表紙:コネクテッドカー:半期ごと更新
市場調査レポート
商品コード
1019438

コネクテッドカー:半期ごと更新

Semiannual Update: Connected Car

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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コネクテッドカー:半期ごと更新
出版日: 2021年07月22日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

当レポートは、コネクテッドカーについて調査しており、コネクティビティを可能にするハードウェアを搭載した車両のインストールベース、テレマティクスとインフォテインメントの詳細データ、コネクテッドカーの収益予測(更新)、自動車メーカー別コネクテッドカーのサブスクリプション価格と無料トライアル期間の比較、業界・地域別の主な課題、主要企業などの情報を提供しています。

当レポート掲載の企業

  • Arqia
  • Audi
  • BMW
  • Chevrolet
  • Daimler
  • Duestche Telekom
  • Ericsson
  • Fiat
  • Ford
  • GM
  • Harman
  • Honda
  • ituran
  • LoJack
  • Nissan
  • OnStar
  • Orange
  • Renault
  • Spireon
  • Sprint
  • Telefónica
  • Toyota
  • Verizon
  • Volkswagen

目次

  • 新車販売
  • チップセットの供給不足
  • コネクテッドカー-ラテンアメリカ
  • コネクテッドカー-中国
  • コネクテッドカーの出荷-アジア太平洋
  • コネクテッドカー-アフリカと中東
  • コネクテッドカー-北米と欧州
  • コネクテッドインフォテインメント
  • サブスクリプションの採用/チャーン
  • コネクテッドサービス無料トライアル
  • インフォテインメント無料試用期間のバリエーション
  • サブスクリプション価格の変動
  • アクティブコネクテッドカー
  • サブスクリプション-組み込み接続
  • コネクテッドカーのサブスクリプション収益
  • インフォテインメントOS
  • コックピットハイパーバイザー
  • アフターマーケット
  • 主要およびマイナーなコネクテッドカーの機会
  • 市場機会の増減
  • 攻撃的および防御的戦略
目次
Product Code: PT-2433

Actionable Benefits:

  • Identify the COVID-19 and chipset supply shortage effect on connected vehicle sales.
  • Keep track of the latest connected vehicle market trends, challenges, and competitive landscape.
  • Quickly assimilate how OEM strategies concerning connected vehicle subscription prices and free trial periods vary globally.
  • Formulate installed-base monetization strategies.

Critical Questions Answered:

  • What is the current market size for connected vehicles, and how it differs regionally?
  • How are the emerging countries approaching vehicle connectivity?
  • What are the main challenges to the connected services subscription revenue model adopted today, and how are OEMs respoding to them?
  • What are the challenges in the aftermarket and emerging opportunities?
  • What is the horizon over which new monetization opportunities will mature?

Research Highlights:

  • Distinction between the installed base of vehicles with hardware that enables connectivity and active infotainment and telematics subscriptions.
  • Updated connected car revenue forecast with additional telematics and infotainment data granularity.
  • Thorough global comparison of connected vehicle subscription prices and free trial period by carmakers.
  • Detailed assessment of the main challenges in the connected vehicle embedded and aftermarket verticals and regional differences.

Who Should Read This?

  • Decision-makers within OEMs and Tier 1s responsible for connected vehicle solutions deployment.
  • Product managers at MNOs, semiconductor, and software companies providing connectivity and infotainment enabling technologies.
  • Planners within insurers, TSPs, MNOs, and digital security players.

Companies Mentioned:

  • Arqia
  • Audi
  • BMW
  • Chevrolet
  • Daimler
  • Duestche Telekom
  • Ericsson
  • Fiat
  • Ford
  • GM
  • Harman
  • Honda
  • ituran
  • LoJack
  • Nissan
  • OnStar
  • Orange
  • Renault
  • Spireon
  • Sprint
  • Telefónica
  • Toyota
  • Verizon
  • Volkswagen

Table of Contents

  • New Vehicle Sales
  • Chipset Supply Shortage
  • Connected Cars - Latin America
  • Connected Cars - China
  • Connected Car Shipments - APAC
  • Connected Cars - Africa and Middle East
  • Connected Cars - North America and Europe
  • Connected Infotainment
  • Subscription Adoption/Churn
  • Connected Services Free Trials
  • Infotainment Free Trial Period Variation
  • Subscription Price Variation
  • Active Connected Car
  • Subscriptions - Embedded Connectivity
  • Connected Car Subscription Revenues
  • Infotainment OS
  • Cockpit Hypervisors
  • Aftermarket
  • Major and Minor Connected Car Opportunities
  • Increasing and Decreasing Opportunities
  • Offensive and Defensive Strategies