株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
年間契約型情報サービス

移動体通信事業者競合情報レポート

Competitor Intelligence Report

発行 Tarifica 商品コード 278024
出版日 年4回 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
移動体通信事業者競合情報レポート Competitor Intelligence Report
出版日: 年4回 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
概要

Tarificaの年間契約型情報サービスCompetitor Intelligence Reportは、四半期ごとに発行される総合的なレポートを通じて、同社が追跡している世界各国の移動体通信事業者258社のサービスと料金戦略についての説得力ある明瞭な識見を提供するもので、各社のプラン、料金、サービスのトレンドを理解するための有効な指針となります。

本サービスのレポートには、主な移動体通信事業者の消費者向けおよび企業向けのサービスを追跡調査してグラフにまとめた情報が掲載され、料金、主なサービス、機器のタイプなどさまざまな指標に基づいて各社のプランが検討されます。またレポートには、数字やグラフなどのデータに加え、各社が提供するサービスの注目すべきトレンドや動向を独自に分析したエグゼクティブサマリーも盛り込まれます。これらの分析をデータと結びつけることで、各社の業績や戦略/思考に影響を及ぼしている要因をより深く理解することができます。

各社のプランや料金は、それぞれの国の通貨で表記されるため、換算の必要はありません。また本サービスでは、四半期ごとに発行されるレポートを1年で4冊受け取ることになりますが、それぞれのレポートには直前の4四半期のデータが掲載されるため、1年間の契約で7四半期分のトレンド分析を購読することができます。

移動体通信事業者についての重要な疑問に答えるレポートです

  • 現在提供されている各種タイプのプランの数(消費者向け/企業向け、プリペイド/ポストペイド、機器代金込み/機器なし、データ通信なし/データ通信のみなど)とその変化
  • 現在提供されているすべてのプランやサービスに対する通信事業者の料金算定方法とその進化
  • 新たに提供が始まったサービスとその規模
  • 新たに設定/変更された特定機器向けプランの数と対応機器(スマートフォン、タブレット、USBモデムなど)
  • データ通信のみのプランの設計
    • データ通信の使用割当量
    • 接続速度
    • 1GBあたりの料金
  • 考案されているバンドルのタイプと料金設定、その変化および変化を促している要因
  • 強調されている/強調されていないプランのタイプ

本サービスでは、レポート作成の責任者を務めるTarificaのアナリストにクライアントが問い合わせることも可能であり、アナリストからデータの解釈や関連質問への答えを聞くことができます。またレポートには、毎号通信事業者の最新の料金相場をまとめたファイルも付属しており、個々のプランの詳しい内容を参照しながら、データをさらに掘り下げて詳しく分析することができます。

本サービスに含まれるのは、四半期ごとに発行されるレポート(1年で7四半期のデータを網羅)と料金相場のファイル、アナリストのサポートです。このほか、特定の国や地域の市場で展開されている競争を追跡調査したレポートに興味をお持ちのクライアント向けにボリュームディスカウントも用意しています。

四半期ごとに発行されるレポートは、移動体通信事業者が消費者や企業に提供している多種多様なサービスとその進化の状況を余さず網羅しており、通信事業者や監督機関など、この業界に関わっているすべての組織が競合状況についての有益な情報を入手することができます。

目次

Overview

‘The Competitor Intelligence Report’ is a comprehensive quarterly report that illustrates and analyzes the evolution of mobile offers and prices in a selected country across multiple types of consumers. The report provides clear insights into the plan and pricing strategies of the major mobile operators in the country, serving as an invaluable guide to the trends in their plans, prices and offers. Each quarterly report tracks and graphs every offer from the country's leading operators, examining all of their plans by price, service feature, device type and other metrics. In addition to the numerical and graphical data, each report includes an Executive Summary containing Tarifica's analysis of noteworthy trends and developments in the market. These insights are combined with the data to provide a deeper understanding of the factors driving the changes and the strategy/thinking of each operator. Tarifica can produce this report on any of the countries it tracks worldwide.

The Competitor Intelligence Report

  • Examines the full mobile portfolio of each major mobile operator in a country
  • Provides context and insights into the evolution of the market and the strategies employed by individual operators during the time period studied
  • Incorporates annual data from three prior years, plus quarterly data for the current year
  • Features more than a dozen consumer profiles representing the full range of mobile usage from budget conscious prepaid consumers to data intensive postpaid users
  • Utilizes OECD methodology to develop usage profiles that reflect usage habits within the selected country
  • Presents prices in local currency
  • Includes an executive summary that highlights and analyzes noteworthy trends that have developed over time
  • Comes with a companion spreadsheet that can be customized to illustrate trends such as year-over-year price changes

The Tarifica Competitor Intelligence Report Serves Multiple Constituencies

Tarifica's Competitor Intelligence Report enables subscribers to understand plan offerings and price differences among mobile operators in a selected country. Users include:

  • Strategists and plan development professionals who want to receive actionable intelligence that can be used to forecast price movements based on recent trends and competitor initiatives
  • Government regulators, economists and other industry participants who want to be able to visualize and better understand the competitive price structures across multiple consumer classes and service offerings within a market

Back to Top