株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
年間契約型情報サービス

メディア業界および放送業界向けの情報通信技術

Media & Broadcast Technology

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355831
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
メディア業界および放送業界向けの情報通信技術 Media & Broadcast Technology
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
概要

個人によるメディアや娯楽の消費のあり方が根本的に変化し、個別化されたエクスペリエンスへと向かうことが予想されるなか、メディア業界や放送業界は、サービスを提供する方法の根本的な変革を迫られています。こうしたなか急務となっているのが、このような変化がメディア企業や放送事業者のICT投資の優先順位設定に及ぼしている影響を検討し、各社が重要な事業目標を達成するために導入しているソリューションの構成を把握することです。

新たに参入した勢力が業界の秩序を大きく破壊し、顧客の選択基準も急速に高度化している状況に対処するため、メディア企業や放送事業者は、特定の顧客にターゲットを絞って個別化されたエクスペリエンスを提供するサービスを支えることが可能な技術への投資を拡大しています。このなかには、顧客の期待や利用パターンを理解するための先進的な分析機能と、顧客の要望に対応したり、サポートしたりすることができる課金やメディア資産管理、サービス提供のための柔軟で機敏なシステムが含まれます。しかし、この業界は非常に細分化されており、業界特有のプロセスをサポートするのに必要な要素も多岐にわたるため、この市場で事業を展開しているベンダーには、業界についての専門知識をさらに深めていくための努力が求められます。

本サービスの新たな特長

  • メディア・放送業界に関する市場予測が拡張されます。
  • 世界44ヶ国のオンラインビデオプラットフォーム (OVP) 市場を追跡調査し、レポートを年2回発行します。
  • 市場をリードするOvumのメディア事業部門と緊密に連携します。

本サービスの主な内容

  • ビジネスチャンスの評価
    • ICT関連支出の予測:メディア・放送業界の市場に関する今後5年間の展望を示すもので、技術別、地域別の分析などを盛り込んだレポートを年2回発行します。
    • 注目のトレンド:向こう1年間の重要な動きを予測し、トレンドを分析する本サービスの中核となるレポートです。
    • 事業戦略に焦点を絞り込んだレポート:メディア・放送業界における技術開発や投資に影響を及ぼす重要な問題について、事業戦略に焦点を絞り込みながら総合的に分析します。
  • ターゲットとなる市場を絞り込むためのツール
    • ICTエンタープライズインサイト−メディア・放送業界:世界のメディア・放送業界におけるICT投資のパターンを評価するための対話型ツールで、地域、企業のタイプ、ソリューションの分野といった市場区分も設定できます。
    • 革新的な技術のケーススタディ:事業面の課題を解決するためさまざまな技術を活用しているメディア企業や放送事業者の経験を踏まえ、提言や助言、ベストプラクティスを示します。
  • 競合他社の機先を制するための情報
    • ICT業界にとっての有望な市場:ベンダーの営業チームが売上拡大の見込める分野を評価するために行う作業を支援するサービスで、850,000を超える組織のデータベースから、ターゲットとなる企業についての詳細な情報を含むリストをすばやく作成することができます。

主なトピック

  • 権利とロイヤルティを管理する次世代のソリューション
    • 現在のメディア企業が直面する重要課題の1つは、使用しない権利や複製権の購入であり、マルチスクリーンビデオサービスの急速な普及や小売部門との融合の進展に伴ってさらに深刻化しています。またメディア企業は、コンテンツ管理、スポンサー契約、所有する権利の商品化といった業務を費用対効果の高い方法で遂行し、漏出する収益を減らしていく必要にも迫られており、これらの要因が、権利やロイヤルティを管理する次世代垂直分散型ソリューションの導入を促す原動力となっています。
  • OVP市場におけるサービスとしての個別配信
    • 近年、個別化と市場投入までの時間短縮を伴うマルチプラットフォームビデオ配信サービスの新たな波が押し寄せており、これが各社の重要業績評価指標となっています。コンテンツアグリゲーターは、いち早くOVPを導入することで、高度に個別化されたレコメンデーションを行ったり、市場投入までの時間を短縮したりしています。こうした新たな時代の要求は、OVP市場の環境を急速に変えつつあり、これまで市場をリードしてきた企業も、新規参入企業との厳しい競争にさらされています。個別配信は、この市場における標準的なサービスとして急速に定着しつつあります。
  • 収益漏出を防ぐデジタル資産管理:デジタル資産管理の時代に突入する出版業界
    • 世界の出版業界は、紙の印刷からデジタルへと向かう大きな変化の只中にあります。スマートフォンや電子書籍リーダー、タブレットなどの機器を利用したデジタル配信のモデルが世界各地で普及するなか、有機的成長に向けた出版社の構想の重点は、マルチプラットフォームでのコンテンツ配信や出版へと移っており、デジタル出版は、有機的成長の新たな可能性を切り開きつつあります。多くの出版社にとって、印刷物のチャネルから生まれる収益は代替不可能なものですが、マルチチャネル出版のワークフローとデジタル資産管理を緊密に統合させることで、今後の生き残りに向けた持続可能な戦略を支えることが可能になります。
目次

“To contend with extreme disruption and rapidly evolving customer preferences, media and broadcast enterprises are investing heavily in technology to support a more personalized and targeted customer experience.” Rob Gallagher, Research Director.

Introduction

Understand how fundamental shifts in the way individuals consume media and entertainment, and their expectations for a personalized experience, is driving the media and broadcast industry to transform how its services are delivered. Learn how this is influencing the ICT investment priorities of media and broadcast firms and how they are configuring these solutions to achieve key business goals.

As a strategy for contending with extreme disruption from new market entrants and rapidly evolving customer preferences, media and broadcast enterprises are investing heavily in technology to support a more personalized and targeted customer experience. These include advanced analytics capabilities to understand customer expectations and usage patterns, as well as more flexible and agile customer billing, media asset management, and service delivery systems to meet and support them. However, as the industry is highly fragmented and the requirements to support its industry-specific processes far reaching, vendors in this market must invest in developing deep industry expertise.

What's new

  • Expanded market forecast for media & broadcast
  • Interactive OVP tracker across 44 countries, updated biannually
  • Clear linkages with Ovum's market-leading Media business unit

How we help

Assess the opportunity

  • ICT Spending Forecast. A five-year view on growth in the media & broadcast market, segmented by technology source and geography, and updated annually.
  • Trends to Watch. Signature reports highlighting the key predictions and trends in media & broadcast for the year ahead.
  • Strategic Focus reports. Comprehensive and business-focussed analysis of the critical issues impacting technology development and investment in the media & broadcast sector.

Target the market

  • ICT Enterprise Insights - Media & Broadcast. An interactive tool for assessing ICT investment patterns in the media & broadcast sector globally, with the ability to segment by geography, company type, and solution area.
  • Innovation case studies. Recommendations, best practice, and advice based on the experiences of media & broadcast organizations using technology to solve business challenges.

Compete to win business

  • ICT Sales Prospector. Helps vendor sales teams to assess industry revenue potential, and quickly create targeted lists of companies with detailed information from a database of over 850,000 organizations.

Key topics

1. Managing next-generation rights and royalties

Unused and duplicate rights purchases are one of the core pain points faced by today's media enterprises. These challenges are aggravated with the exponential rise in multi-screen video services and convergence with retail segment. Further, today's media enterprises need to manage content, sponsorship and merchandising rights repositories in a cost effective manner to reduce revenue leakages. These are the driving forces towards next generation vertically diversified rights & royalties solutions.

2. Personalized delivery as a Service in the Online Video Platform market

The second wave of multi-platform video distribution is here with personalization and time to market are the key performance indicators (KPIs). Content aggregators are fast moving towards OVP's offering highly personalized recommendations and faster time to market. This new age demand is rapidly changing the OVP landscape with market leaders facing steep competitive challenges from these new entrants. Personalized delivery as a Service is fast becoming the norm.

3. DAMing the revenue bleed: the digital asset management era for publishing

The global publishing segment is in major transition as it moves from print to digital. Regional and local growth of smartphones, e-readers, tablets, and other digital distribution models have biased organic growth initiatives for publishers towards multi-platform content delivery and publishing. Digital publishing is enabling the industry to generate new growth organically. While for many, the earnings generated through print channels will never be replaced; tightly integrated DAM with multi-channel publishing workflow can support sustainable strategies for future survival.

Back to Top