株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
年間契約型情報サービス

政府部門向けIT技術

Government Technology

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355828
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
政府部門向けIT技術 Government Technology
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。ネットワーク、ソフトウェア、ウェブサービス、M2M、IT支出。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

image21
●特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • 産・官におけるICT企業考察
  • デジタルエコノミー2015:市民中心の街づくり
  • 市民に焦点を合わせたサービスの重要性

image22
●各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • 2020年に向けた世界各国政府のIT支出動向データ
  • 2017年に向けた世界各国政府のIT支出動向データ
  • 2016年に向けた世界各国政府のIT支出動向データ

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向

image23
●最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • IoTアルマゲドン(最終決戦)回避のために求められる規格・規制・説明責任
  • オランダ・アイントホーフェン基礎自治体のスマートサービス実現に向けた取組
  • IT事業者によるM&A事例について

詳細

政府機関は「市民を中心に据えた公益サービス」への投資を最優先に考えており、これは、情報管理ツール&サービスへの投資の必要性を示唆しています。市場機会を示す領域には、公共サービスへのアクセスを提供するID関連ツール、エンタープライズコンテンツ管理ツール、アナリティクス&ビジネスインテリジェンスサービス、事例管理システム等があります。デジタル化およびクラウドサービスも依然として大きな可能性があるものの、政府のCAPEXモデルからOPEXモデルへの移行の中で投資上の課題が立ちはだかる見通しです。

世界各国の政府はデジタルソリューションの導入ニーズから生じる各種課題にどのように対応しているのでしょうか?政府部門のITチームはデジタル世代への適合に向けて求められるサービスの刷新を図りながら、どのように現在のサービスを維持しているのでしょうか?サービスの革新と生産性の向上に向けて公益業務の提供能力を改善しようとする政府機関の取り組みは、ITプラットフォーム、システム、ビジネスプロセスにどのような影響を及ぼすでしょうか?本サービスではこのような疑問・課題に取り組んでいます

市場評価のためのツール

  • ICT Spending Forecast (年次更新):政府部門向けICT市場の成長についての5カ年の展望を技術ソース・地域別に提供します。
  • Trends to Watch:政府部門に関連する今後の重要な予測・動向に焦点を当てた当社自信の各種レポートを提供します。
  • Strategic Focusレポートシリーズ:政府部門に関連する技術開発や投資に影響を及ぼす重要課題について、ビジネスに焦点を当てた包括的な分析を提供します。

image24

image25

ターゲット市場特定のためのツール

  • Ovum Decision Matrix:本レポート群では政府市場の特定エリアにおける主要製品・サービスベンダーの詳細かつ包括的なベンチマーキングを提供します。
  • ICT Enterprise Insights - Government:世界の政府部門におけるICT投資のパターンを分析するインタラクティブツールです。地域・企業区分・ソリューションエリア別の分析も可能です。
  • On the Radar:政府ICT部門に関連する新興ベンダーについて、簡潔な分析を提供します。
  • イノベーションケーススタディ:技術によってビジネス課題を解消した企業のエクスペリエンスに基づき、各種提言、ベストプラクティス、アドバイスを提供します。

image26

ビジネスで成功するための市場・企業分析ツール

  • ICT Sales Prospector:業界における潜在収益を分析し、850,000社を超えるデータベースから詳細な企業情報を掲載した標的顧客リストを即座に生成することで、ベンダー各社のセールス部門を支援します。
目次

“The change from large, single-solution programs to multi-vendor, digital solutions will increasingly present smaller, more specialised opportunities for providers.” Chris Pennell, Practice Leader.

Introduction

Identify how governments globally are addressing challenges raised by the need to adopt digital solutions. Assess how government IT teams are maintain current services while delivering much needed transformation of services to fit with the digital generation. Evaluate the implications for IT platforms, systems, and business processes as agencies transform their service delivery capabilities to deliver service innovation and operational productivity improvements.

Government organizations are prioritising investment into citizen centric services; this in turn requires investment into information management tools and services. Areas presenting opportunities include identity tools to provide access to services, enterprise content management tools, analytical and business intelligence services, and case management systems. Digital transformation and cloud services still hold great promise, but investment challenges will remain as government's move from Capex to Opex models.

What's new

  • New series of government case studies.
  • Improved government ICT market forecast. including all IT and telecoms spending across software, hardware and services domains.

How we help

Assess the opportunity

  • ICT Spending Forecast. A five-year view on growth in the government ICT market, segmented by technology source and geography, and updated annually.
  • Trends to Watch. Signature reports highlighting the key predictions and trends in government for the year ahead.
  • Strategic Focus reports. Comprehensive and business-focussed analysis of the critical issues impacting technology development and investment in the government sector.

Target the market

  • Ovum Decision Matrix. These reports provide a detailed and comprehensive benchmark of the key product and service vendors in a particular area of the government market.
  • ICT Enterprise Insights - Government. An interactive tool for assessing ICT investment patterns in the government sector globally, with the ability to segment by geography, agency type, and solution area.
  • On the Radar. Brief assessments of emerging vendors relevant to the government ICT sector.
  • Innovation case studies. Recommendations, best practice, and advice based on the experiences of organizations using technology to solve business challenges.

Compete to win business

  • ICT Sales Prospector. Helps vendor sales teams to assess industry revenue potential, and quickly create targeted lists of companies with detailed information from a database of over 850,000 organizations.

Key topics

1. Analytics, making the case for democratizing information

Analytics is increasingly being used to provide a whole view of the customer: understanding how individual citizens compare to the rest of the population using that service. Analytic tools are embedded within key business systems, and organizations are moving to running analytics as a business as usual activity.

2. Reforming and optimising business process to support an agile organisation

Reshaping business processes for digital business - new ways of delivering services will ultimately mean agencies have to review their current processes, work flows and business rules if they are not to simply supplement one form of IT for another.

3. Repositioning data as a strategic asset

Repositioning data - as agencies move from platforms that are now considered legacy to newer flavours this provides agencies with chance to review their use of data and to identify areas for combining or reusing data to deliver greater value across the agency. Legacy transformation and repurposing of existing data stores is a big issue for large government agencies.

4. Identity and security in government

Adoption of digital contact channels is increasing the need for robust ID management tools, and whilst the approaches to addressing this problem are numerous, government agencies struggle to find use cases and good practice examples. In tandem, single sign-on and identity management for employees enable agencies to manage access to systems much more efficiently and widen access to other public sector organisations.

5. Smart cities and the connected agenda

Developing best practices in strategy - leadership and business case development, what's the reality vs. hype? How are cities addressing the challenge of finance? Are cities moving from smart agenda to a connected agenda and emerging technologies around IoT. Creation of a maturity model and emerging standards to support the key areas of smart cities.

Back to Top