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年間契約型情報サービス

保険業向けIT技術

Insurance Technology

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355827
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
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保険業向けIT技術 Insurance Technology
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
概要

世界の保険業者による2016年のIT支出額は大幅成長となる見通しであり、その焦点は、走行距離連動型 (PAYD:Pay As You Drive) 保険や「ユーティリティとしての保険」という概念の普及などを踏まえたビジネスモデルの開発という点、さらには、これまで以上に優れたチャネルエクスペリエスの提供という点に定められる見通しです。2016年にもっとも優先されるITプロジェクトは、デジタル経路や魅力ある総合的なカスタマーエクスペリエンスの提供に関連したものとなる見通しであり、このことは、収益成長とカスタマーサービスの強化、業務効率の拡大、大幅な運営コストの削減を同時に実現するため、ますます複雑化する一連の課題を満たす必要があることを保険会社のCIOに示唆しています。

当サービスでは、世界の保険業市場におけるITの技術開発・導入、ならびに、この変化を促進する産業動向に関する詳細かつデータに裏付けられた調査を提供しており、IoTやコアリニューアル戦略に関する分析も行っています。

市場機会の分析

  • ICT Spending Forecast (年次更新):保険市場の成長についての5カ年の展望をビジネス機能・技術ソース・地域別に提供します。
  • Trends to Watch:保険関連テクノロジーに関連する今後の重要な予測・動向に焦点を当てた当社自信の各種レポートを提供します。
  • Strategic Focusレポートシリーズ:技術開発や投資に影響を及ぼす重要課題について、ビジネスに焦点を当てた包括的な分析を提供します。UBI、クラウド、データアナリティクス、不正管理、レガシーシステムの近代化などのテーマが含まれます。

市場の見極め

  • Ovum Decision Matrix:本レポート群では保険市場の特定エリアにおける主要製品・サービスベンダーの詳細かつ包括的なベンチマーキングを提供します。
  • ICT Enterprise Insights - Insurance:世界の保険業におけるICT投資のパターンを分析するインタラクティブツールです。地域・企業区分・ソリューションエリア別の分析も可能です。
  • イノベーションケーススタディ:技術によってビジネス課題を解消した企業のエクスペリエンスに基づき、各種提言、ベストプラクティス、アドバイスを提供します。

契約獲得に向けて

  • ICT Sales Prospector:業界における潜在収益を分析し、850,000社を超えるデータベースから詳細な企業情報を掲載した標的顧客リストを即座に生成することで、ベンダー各社のセールス部門を支援します。
目次

“Insurance CIOs must meet an increasingly complex set of objectives to simultaneously deliver revenue growth, enhanced customer service, operational efficiency, and substantial operational cost reductions.” Charles Juniper, Principal Analyst.

Introduction

Use our expert industry analysis to make the right strategic decisions. Ovum's Insurance Technology portfolio provides detailed and data-backed research into the development and adoption of technology, and the industry trends driving this change, across the global life, property & casualty/general and commercial insurance sectors.

Global IT spend among insurers will see strong growth in 2016 and will be focussed on delivering a superior channel experience, as well as developing the insurance business model through areas such as pay-as-you-drive propositions and the growth of insurance as a utility. The highest-priority IT projects in 2016 will relate to digital channels and delivering a compelling overall customer experience. It also shows that insurance CIOs must meet an increasingly complex set of objectives to simultaneously deliver revenue growth, enhanced customer service, operational efficiency, and substantial operational cost reductions.

What's new

  • Deeper focus on Insurance in our ICT Enterprise Insights study, with additional insights into IoT and core renewal strategies.

How we help

Assess the opportunity

  • ICT Spending Forecast. A five-year view on growth in the insurance market, segmented by business function, technology source and geography, and updated annually.
  • Trends to Watch. Signature reports highlighting the key predictions and trends in insurance technology for the year ahead.
  • Strategic Focus reports. Comprehensive and business-focussed analysis of the critical issues impacting technology development and investment in the insurance industry. Themes include UBI, cloud, data analytics, fraud, and legacy modernization.

Target the market

  • Ovum Decision Matrix. These reports provide a detailed and comprehensive benchmark of the key product and service vendors in a particular area of the insurance market.
  • ICT Enterprise Insights - Insurance. An interactive tool for assessing ICT investment patterns in the insurance industry globally, with the ability to segment by geography, company type, and solution area.
  • Innovation case studies. Recommendations, best practice, and advice based on the experiences of organizations using technology to solve business challenges.

Compete to win business

  • ICT Sales Prospector. Helps vendor sales teams to assess industry revenue potential, and quickly create targeted lists of companies with detailed information from a database of over 850,000 organizations.

Key topics

1. Digitisation and the customer experience: Insurance to 2020 and beyond

With the industry facing growing threats from new entrants, alongside rising consumer expectations, the challenge of what to do with legacy infrastructure is more relevant now than ever. The need for digital transformation is greater than ever, and areas such as UBI will increasingly need modern, flexible architecture as a prerequisite.

2. IoT: Delivering next generation insurance services

Connected devices are poised to fundamentally change the way insurers price risk across large parts of the industry. In the personal lines, motor, home and health insurance face huge disruption, while the commercial sector also faces rapid change. Products and supporting infrastructure will need to be rapidly re-designed to respond to these industry changes.

3. The data-driven insurer

Data analytics is now a key theme in insurance. Product development, underwriting, digital marketing, claims fraud, channel optimization and cross-selling strategies will increasingly be driven by customer data. Emerging models based around IoT technology make advanced data analytics even more important in shaping the future of the P&C insurance space.

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