株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
年間契約型情報サービス

リテールバンキング向けIT技術

Retail Banking Technology

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355826
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
リテールバンキング向けIT技術 Retail Banking Technology
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。ネットワーク、ソフトウェア、ウェブサービス、M2M、IT支出、バンキング/ファイナンス。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • -デジタル金融機関設立に向けた未来型ネットワークの創造
  • -バンキングソフトウェア受注契約分析
  • -CR2によるインターネット、モバイル、ATM、キオスク向け高性能チャネル提供


各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • -2020年に向けたリテールバンキング技術支出データ
  • -2020年に向けた資産管理技術支出データ

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向


最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • -ブロックチェーン編集による金融業界導入障壁撤廃
  • -クラウドコンピューティング導入の障壁となる複雑性の増大
  • -ICT企業考察:政府投資における優先事項

詳細

高まる顧客の期待およびサードパーティーの競合的脅威に対応すると同時に、セキュリティの課題およびインフラの老朽化を管理する必要があり、バンキング産業全体としての課題が続いています。改善された顧客エクスペリエンスを提供する必要性と相まって、すべて緊急のプライオリティである簡素化・弾力性・敏捷性を備えたデジタル転換プロジェクトは更に推進される見込みです。この環境において、チャネル統合および先進アナリティクスは顧客サイドで中心的な役割を果たすと同時に、クラウド技術が提供するフレキシビリティは重要性を増すと見られます。

当サービスでは、世界全体の消費者バンキングおよび資産管理市場におけるITの技術開発・導入、ならびに、この変化を促進する産業動向に関する詳細かつデータに裏付けられた調査を提供します。

提供内容

  • リテールバンキングソフトウェア契約分析ツールは、最新契約のローリングアップデート、ならびにベンダー、企業および地域レベルの動向分析を提供します。
  • OvumのICT Enterprise Insights 調査におけるリテールバンキングへの更に深いフォーカス

市場評価のためのツール  

  • ICT Spending Forecast:リテールバンキングおよび資産管理市場における、垂直産業、地域および機能によって区分された、成長の5ヵ年展望、および年1回のアップデート。
  • Trends to Watch:今後1年間のリテールバンキングにおける主な予測・動向を明らかにする特徴的なレポート。
  • Strategic Focus reports:リテールバンキング産業における技術開発・投資に影響を及ぼす重要な課題の包括的かつビジネスにフォーカスした分析。テーマには、デジタルバンキング、クラウド、データアナリティクス、不正および支店変革などが含まれます。

【IT支出予測シミュレーション】

【IT支出優先度分析】

ターゲット市場特定のためのツール

  • Ovum Decision Matrix:リテールバンキング市場の特定の分野における主な製品・サービスベンダーの詳細かつ包括的なベンチマークを提供。
  • ICT Enterprise Insights - Retail Banking:世界のリテールバンキング産業におけるICT投資パターンを評価する、地域、企業タイプ、およびソリューション分野ごとに区分する機能を備えた、インタラクティブツール。
  • Innovation case studies:ビジネスの課題を解決する技術を用いて、企業のエクスペリエンスに基づいた提言、ベストプラクティス、およびアドバイスを提供。

【Ovum Decision Matrixによる技術評価】

ビジネスで成功するための市場・企業分析ツール

  • ICT Sales Prospector:850,000社以上の企業データベースを用いた詳細な企業情報により、ベンダーの販売チームによる産業の収益可能性の評価、およびターゲットリストの迅速な作成に役立ちます。
  • Retail Banking Software Contracts Analytics:機関、システム領域、ベンダーおよび地域ごとによるバンキング産業のソフトウェア契約の分析。
目次

“The continued development of digital channels and the impact on both the core platform and related systems are front of mind for retail banks in 2016.” Kieran Hines, Practice Leader.

Introduction

Use our expert industry analysis to make the right strategic decisions. Ovum's Retail Banking Technology portfolio provides detailed and data-backed research into the development and adoption of technology, and the industry trends driving this change, across the global consumer banking and wealth management sectors.

The need to respond to growing customer expectations and third party competitive threats, while also managing the challenges of security and an ageing infrastructure, continue to challenge the banking industry as a whole. Combined with the need to deliver enhanced customer experiences will increasingly drive digital transformation projects, with simplification, resilience and agility all equally urgent priorities. In this environment, channel integration and advanced analytics will play a central role on the customer side, while the flexibility offered by cloud technology will grow in importance.

What's new

  • Retail Banking Software Contracts Analytics tool provides rolling updates of the latest deals, as well as trend analysis at the vendor, enterprise and regional level.
  • Deeper focus on Retail Banking in our ICT Enterprise Insights study,

How we help

Assess the opportunity

  • ICT Spending Forecast. A five-year view on growth in the retail banking and wealth management markets, segmented by business function, technology source and geography, and updated annually.
  • Trends to Watch. Signature reports highlighting the key predictions and trends in retail banking for the year ahead.
  • Strategic Focus reports. Comprehensive and business-focussed analysis of the critical issues impacting technology development and investment in the retail banking industry. Themes include digital banking, cloud, data analytics, fraud and branch transformation.

Target the market

  • Ovum Decision Matrix. These reports provide a detailed and comprehensive benchmark of the key product and service vendors in a particular area of the retail banking market.
  • ICT Enterprise Insights - Retail Banking. An interactive tool for assessing ICT investment patterns in the retail banking industry globally, with the ability to segment by geography, company type, and solution area.
  • Innovation case studies. Recommendations, best practice, and advice based on the experiences of organizations using technology to solve business challenges.

Compete to win business

  • ICT Sales Prospector. Helps vendor sales teams to assess industry revenue potential, and quickly create targeted lists of companies with detailed information from a database of over 850,000 organizations.
  • Retail Banking Software Contracts Analytics. Analyze banking industry software contracts by institution, system area, vendor, and region.

Key topics

1. Digitisation and the customer experience: Retail banking to 2020 and beyond

Digital transformation is becoming a priority for the industry. Customer demand for near real-time and personalized experiences, alongside the need to enable greater innovation and to enhance organizational agility, are increasingly driving the business case for legacy renewal.

2. Channel and ecosystem evolution: Delivering next generation banking services

The rapid growth of digital banking is driving investment across all areas of the customer experience. Delivering consistency and personalisation are now minimum requirements, with predictive analytics, true multi-channel integration, and fully digital product sales key to enhanced service delivery. The role that APIs play here will shape the future bank-customer relationship.

3. Retail banking in the cloud: From hype to reality

Cloud technology has become a key part of the IT strategy of many retail banks, both on the infrastructure and software side. The ability of IaaS to lower ‘run the bank' costs has led to wider adoption, while vendor SaaS offerings are already driving innovation and greater operational agility.

4. Securing the future: Managing the security challenges of a digital future

Ensuring regulatory compliance and responding to the threats of fraud and financial crime remain priority areas for the industry. Managing in today's increasingly complex environment requires flexible and enterprise-wide solutions for detection and prevention, while the use of tokenisation and biometrics will grow in prominence to protect transactions.

Back to Top