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株式会社グローバルインフォメーション
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年間契約型情報サービス

企業のICT管理

Enterprise ICT Management

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355825
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
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企業のICT管理 Enterprise ICT Management
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。ネットワーク、ソフトウェア、ウェブサービス、M2M、IT支出。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

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●特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • 公共機関の自動サービス提供準備
  • IT戦略とアーキテクチャ
  • デジタル時代における企業プライバシーの保持

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●各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • Ovum双方向型意思決定マトリクス:統合PaaS(iPaaS)データ
  • ICT支出予測因子(北米、南米、アジア、欧州、中東、アフリカ)
  • Ovum ITスーパーテーマ関連ワークシート

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向

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●最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • ICT企業考察:政府投資における優先事項
  • クラウドコンピューティング導入の障壁となる複雑性の増大
  • ブロックチェーン編集による金融業界導入障壁撤廃

詳細

ITビジネスの管理はますます複雑な任務となっており、企業クライアントへ効果的な役割を果たすのであれば、全てのサプライヤーにとって込み入ったダイナミクスを完全に理解することは重要です。製品ベンダーは顧客の技術ロードマップを把握し、また、自身のソリューションが企業の展開に合致することを保証する必要がある一方で、サービスプロバイダーおよびコンサルタント会社にとっては、IT・ビジネス転換を助ける直接的な役割を担い、またCIOや他のビジネスリーダーにとって信頼できるパートナーとなる機会があります。Ovumによる一次調査・ツールは、このコホート内における優先順位、弱点および機会についての直接的な考察を提供しています。

当サービスでは、戦略プランニングおよびエンタープライズアーキテクチャーから、パフォーマンスベンチマーキングにいたるまで、企業にとってのITビジネス管理の優先順位を理解し、デジタル転換に対応して、企業は自身のIT組織をどのように構築しているのか、また、IT対応のビジネス投資を最大化するためにIT管理のベストプラクティスが適応される方法について学びます。

提供内容

  • クライアントの問い合わせに基づいた最新の四半期レポート

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  • ITマネジメント課題に関する新シリーズの「ハウツー」レポート
  • エンタープライズICT支出 & スタッフィングメトリクスのアップデート版

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市場評価のためのツール

  • Software market forecasts:エンタープライズIT管理市場における、垂直産業、地域および機能によって区分された、成長の5ヵ年展望、および年1回のアップデート。
  • Trends to Watch:今後1年間のビジネステクノロジーにおける主な予測・動向を明らかにする特徴的なレポート。

ターゲット市場特定のためのツール

  • Enterprise ICT Spend & Staffing Metrics:世界のあらゆる市場における企業に対して、推測されるICT支出・スタッフィング水準に関する独自の考察を提供し、主要メトリクスの更なる理解に用いることが可能であり、競合他社に対するベンチマーキングに役立ちます。
  • ICT Enterprise Insights:6,500人以上のICTディシジョンメーカーを調査し、ビジネス/ITの促進因子、投資の優先順位、選定基準、ソーシングおよびベンダーの嗜好に関するエグゼクティブの見解を提供。
  • Case studies:広範なIT管理のトピックに関する提言、ベストプラクティス、およびアドバイス、ならびに企業による自身の課題への対処方法について提示。
  • Frameworks and templates:多岐にわたるプロジェクトに携わる際の時間節約のため、ITディシジョンメーカーおよび専門家の日常業務に役立つ実務的なツール。

ビジネスで成功するための市場・企業分析ツール

  • ICT Sales Prospector:販売チームが、産業の収益可能性を評価し、詳細な企業情報を用いたターゲットリストの迅速な作成に役立ちます。
  • ICT Spending Predictor:リストの作成、ターゲットの特定、および顧客内シェアの評価に役立つ詳細なICT支出プロファイルを提供。
目次

“Managing the business of IT is an increasingly complex task, and it is critical for all suppliers to fully understand the dynamics involved” Tim Jennings, Chief Research Officer.

Introduction

Understand enterprise priorities for managing the business of IT, from strategic planning and enterprise architecture through to performance benchmarking. Learn how enterprises are structuring their IT organizations in response to digital transformation, and how IT management best practices are being applied to maximize the value of IT-enabled business investments.

Managing the business of IT is an increasingly complex task, and it is critical for all suppliers to fully understand the dynamics involved, if they are to be effectively serve enterprise clients. Product vendors must understand their customers' technology roadmaps, and ensure that their solutions are a good fit for enterprise deployment, whilst for service providers and consultants there is an opportunity to play a direct role in aiding IT and business transformation, and become a trusted partner to the CIO and other business leaders. Ovum's primary research and tools also provides direct insight into the priorities, pain points and opportunities within this cohort.

What's new

  • New quarterly reports based on client inquiries
  • New series of ‘how to' reports on IT management issues
  • Updated version of Enterprise ICT Spend & Staffing Metrics

How we help

Assess the opportunity

  • Software market forecasts. A five-year view on growth in the Enterprise IT management market, segmented by vertical, region, and function, and updated annually.
  • Trends to Watch. Signature reports highlighting the key predictions and trends in business technology for the year ahead.

Target the market

  • Enterprise ICT Spend & Staffing Metrics. A unique insight into estimated ICT expenditure and staffing levels for organizations in all sectors globally, which can be used to better understand key metrics and to help organizations benchmark against peers.
  • ICT Enterprise Insights. Survey of over 6,500 ICT decision-makers, providing executive perspectives on business/IT drivers, investment priorities, selection criteria, sourcing and vendor preferences.
  • Case studies. Recommendations, best practice, and advice on a wide range of IT management topics, showing how organizations have addressed their particular challenges.
  • Frameworks and templates. Practical tools to help IT decision-makers and practitioners in their day-to-day work, to save time when working on a range of different projects.

Compete to win business

  • ICT Sales Prospector. Helps vendor sales teams to assess industry revenue potential, and quickly create targeted lists with detailed company information.
  • ICT Spending Predictor. Provides detailed ICT spending profiles to assist with list building, target identification and share-of-wallet assessment.

Key topics

1. Executing digital strategy through enterprise architecture

Transforming an organisation's digital landscape and adopting emerging technologies can be problematic, often descending into a number of tactical silo'ed implementations. Enterprise architecture has an important role to play in ensuring that the digital enterprise is built on strong foundations..

2. Managing and governing ICT through a business lens

With technology now a key part of many business strategies, and integral to products, services and processes, enterprises must adapt their management and governance approaches to fit. Project portfolio management, governance and risk management all require a cross-enterprise perspective rather than being silo'ed within the IT department.

3. Evolving to multi-modal IT

The adoption of new approaches is enabling IT to become more adaptive and demand-led. Agile, DevOps, and automation are transforming IT processes allowing a more collaborative approach to service delivery. However, this does not preclude the use of more traditional ways of working where appropriate.

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