無料セミナー : 2018年10月23日『デジタルトランスフォーメーション2025年までの展望: 5G、OTTを中心として』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
年間契約型情報サービス

ITサービス

IT Services

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355821
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
ITサービス IT Services
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。ネットワーク、ソフトウェア、ウェブサービス、コンタクトセンター、M2M、IT支出、ビッグデータ。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • -ITサービス受注契約
  • -インドITサービスベンダー4半期報告
  • -マネージドセキュリティ・サービスにおけるサービスプロバイダー戦略


各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • -コンタクトセンター世界市場予測データ
  • -CRMアウトソーシング市場予測データ
  • -サービス市場傾向:プロジェクトサービスとALOの予測データ

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向


最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • -ICT企業考察:政府投資における優先事項
  • -企業のデジタル転換達成について
  • -ブロックチェーン編集による金融業界導入障壁撤廃

詳細

ITサービス市場は、変化が加速し競争が活発化するピークを迎えており、顧客の絶えず変化する要求についていくため、また、既存・新規の競合企業を避けるために、プロバイダーは自身のポートフォリオ、ビジネスモデルおよびサービスデリバリーモデルの変化を余儀なくされています。プロバイダーはクラウド、モビリティおよびアナリティクスにおける新たな動向・サービスから利益を得ようと関心を向けているため、転換は顧客に関するアジェンダの中心にあります。ITサービス市場で成功するために、大規模および中規模のITサービスは、ポートフォリオを差別化し、垂直産業の専門化を図るために、より強力かつ集中的な手法を必要としており、また、様々な地域において規模とサービス範囲を達成するために、新たな提携・エコシステムの構築を必要としています。

当サービスは、改良されたプラットフォーム、インターフェースおよび分類法を用いた高度なITサービス契約分析、高度なクラウドサービス予測を提供します。

市場評価のためのツール

  • IT Services Market Forecasts:垂直産業、地域、およびITサービスタイプ別による、 ITサービス市場の成長に関する5ヵ年の見解
  • Trends to Watch:将来1年間のITサービスにおける主な予測・動向を明らかにする特徴的なレポート

【IT Services Market Forecastsの実行画面】

ターゲット市場特定のためのツール

  • Business Trends Surveys:CRMおよびクラウドサービスを含めた主なITサービスの動向に関する、主要な垂直産業全体の年次、多地域の顧客調査
  • On the Case:エンタープライズ内におけるITサービスの新規・革新的なITサービスの利用に関して、教訓・ベストプラクティスを用いた、ターゲット顧客のケーススタディ
  • Ovum Decision Matrix:特定ベンダーのドリルダウンによる、主要企業のITサービスの比較評価
  • ICT Enterprise Insights:6,500人以上のICTディシジョンメーカーを調査し、ビジネス/ITの促進因子、投資の優先順位、選定基準、ソーシングおよびベンダーの嗜好に関するエグゼクティブの見解を提供

【On the caseによるプラットフォーム分析】

【Ovum Decision Matrixによるサービス評価】

ビジネスで成功するための市場・企業分析ツール

  • IT Services Contracts Analytics:100万米ドル以上のアウトソーシング契約全ての追跡調査および23,000件以上のITサービス・BPO契約を含む、世界のITサービス市場への最も包括的なガイド
  • ICT Sales Prospector:産業の収益可能性を評価し、企業のターゲットリストを素早く作成するために、850,000を上回る組織のデータベースからの詳細な情報を用いることで、ベンダーの販売チームの助けとなります。
目次

“Both large and midsize providers are searching for better ways to differentiate their portfolios, services, vertical expertise, and ecosystem partnerships.” John Madden, Practice Leader.

Introduction

Understand the rapid changes in the current IT Services market affecting large and midsized providers as they work with customers on tactic and strategic transformation projects, leveraging IT consulting, infrastructure and cloud services, application modernization, BPO, vertically-tailored services, and systems integration.

The IT Services market is at a peak of accelerated change and hyper-competitiveness, forcing providers to change their portfolios, business models and service delivery models in order to keep pace with customers' constantly-changing requirements, as well as ward off traditional and new competitors. Transformation is center-stage on customers' agenda as they look to capitalize on new trends and services in cloud, mobility and analytics. To succeed in this market, large and mid-sized IT Services need stronger and laser-focused methods to differentiate their portfolios and vertical expertise, and need to establish new partnerships and ecosystems to achieve scale and reach in various regions.

What's new

  • Enhanced IT Services Contracts Analytics with improved platform, interface and taxonomy
  • Enhanced Cloud Services forecast with additional regional and services detail

How we help

Assess the opportunity

  • IT Services Market Forecasts. A five-year view on growth in the IT services market, segmented by vertical, region, and IT services type.
  • Trends to Watch. Signature reports highlighting the key predictions and trends in IT services for the year ahead.

Target the market

  • Business Trends Surveys. Annual, multi-region customer surveys across major vertical industries on key IT services trends including CRM and cloud services.
  • On the Case. Targeted customer case study deliverables on new and innovative use of IT services within the enterprise, with lessons learned and best practices.
  • Ovum Decision Matrix. Comparative evaluation of the leading enterprise IT services with specific vendor drill-downs.
  • ICT Enterprise Insights. Survey of over 6,500 ICT decision-makers, providing executive perspectives on business/IT drivers, investment priorities, selection criteria, sourcing, and vendor preferences.

Compete to win business

  • IT Services Contracts Analytics. The most comprehensive guide to the global IT services market, which tracks every publicly announced outsourcing deal worth over $1m and contains more than 23,000 IT services and BPO deals.
  • ICT Sales Prospector. Helps vendor sales teams to assess industry revenue potential and quickly create targeted lists of companies with detailed information from a database of over 850,000 organizations

Key topics

1. The Modern IT Services Provider

Digital transformation is forcing providers to shift their business models, go-to-market activities and competitive positioning, moving away from a one-dimensional cost arbitrage profile for services delivery, to a three-dimensional model involving cost-savings, new skills and innovation.

2. The ecosystem imperative: Partnering for a digital world

An IT Services provider cannot succeed in the current market without an effective ecosystem of technology, go-to-market and innovation partners. Identifying, selecting, engaging and managing those relationships is a process that is changing almost as fast as the IT Services market itself.

3. Modernization still matters in the digital age

For many customers, modernization of infrastructure, applications and business processes are critical first steps toward digital transformation. IT Services providers are putting modernization at the core of their transformation services for customers, with vertical-aligned paths in industries such as financial services, manufacturing and public sector.

4. Automation: The short- and long-term impact on service delivery

Automation continues to have an impact on providers' service delivery and labor arbitrage strategies, and concepts around cognitive automation could potentially reap huge benefits for customers in terms of leveraging data and business processes. The market is waiting to see when automation moves from aspirational to core within customers' IT strategies.

5. Customer experience as a service

Enterprises realize the importance of executing interactions flawlessly for demanding customers. However, with in-house CRM budgets slated to shrink drastically over the next two years, many firms are choosing to work with IT Services providers to leverage as a service models to deliver new and improved multi-channel customer experiences to their end-users.

Back to Top