株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
年間契約型情報サービス

デジタルメディア

Digital Media

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355816
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
デジタルメディア Digital Media
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。OTTビデオ、デジタルパブリッシング、ビデオゲーム、モバイルアプリケーション、モバイル広告。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

image21
●特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • デジタルアシスタントがスマートホームやコネクテッドカー関連Eコマースに与える影響 音楽マーケティングの新たな競争市場としてのメッセージング
  • 消費者向けEコマースにおける人工知能エージェント

image22
●各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • VRコンテンツ売上の将来予測データ
  • モバイルゲーム市場動向予測データ
  • デジタルメディア市場機会判断指標

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向

image23
●最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • 大国の政治動向がメディア業界に与える影響
  • ゲーミングエクスペリエンスとマーケティング努力にかかるNintendo Switchの成功
  • NetflixとAmazon Videoの将来予測

詳細

デジタルメディア分野の技術ベンダーは新しい市場力学に順応できるソリューションを生み出す必要があり、また、そのソリューションは、どこで、どのようにコンテンツが利用されようとも、ユーザーによりよいエクスペリエンスを提供し、プロバイダーには収益をもたらす支援となるものでなければなりません。

当サービスは、デジタルメディア分野の様々な課題と市場機会を評価および定量化し、その対応を支援します。

image24

What's new

  • 産業追跡調査シリーズ:ビデオゲーム、デジタルパブリッシング、アプリケーションストア、モバイルビデオ分野の主な発展動向の特定と分析
  • モバイル広告予測

image25

主なトピック

  • デジタルオーディエンスの獲得
    • 本レポートシリーズでは、各種デバイス、トピックカテゴリー(ビデオ、ゲーム、パブリッシングなど)、領域に渡ってデジタル消費者を獲得する有効戦略を特定し、新しいベストプラクティスへの理解を深めることができます。
  • 新しい収益ストリームの特定
    • 本サービスでは、コンテンツの収益化に特に注力しています。消費者からの収益では、マイクロペイメント、アプリ内購入、加入料などを含む各種モデルに注目し、広告収入では特にモバイルおよびビデオ関連に注目します。
  • ローカリゼーションとグローバリゼーション
    • この大きなテーマのもと、ローカルオーディエンスの獲得という点において、地域のコンテンツ&サービスプロバイダーが世界的事業者といかに渡り合えるかについて理解を深めます。当社のDigital Media Opportunity Indexを用いて新興市場における市場機会について注目します。
  • デジタルイノベーターからの教訓
    • 一連のケーススタディを通して、ビデオ、ゲーム、パブリッシング、広告、あるいはアプリケーションのエコシステムにおける事業者など、デジタルメディア業界のイノベーターからベストプラクティスを学び、理解を深めることができます。
  • 市場機会の定量化
    • この予測シリーズを通して、OTTビデオ、デジタルパブリッシング、ビデオゲーム、モバイル広告など、主要市場部門の定量化をお手伝いします。

image26

目次

Technology vendors must deliver great content experiences to users, and revenues to providers, wherever and however that content is consumed.

Rapid digitalization: huge challenges to media companies

How can you:

  • distribute and promote content
  • monetize it
  • respond to changing consumer expectation of what constitutes valuable content.

How can you meet these challenges?

Technology vendors serving this space must create solutions that are adaptive to the new market dynamics. And which also help deliver great content experiences to users, and revenues to providers, wherever and however that content is consumed.

How can our research help?

  • Evaluate, quantify, and respond to these challenges and opportunities.

What's new

  • Series of industry trackers, identifying and analyzing key market developments across video games, digital publishing, app stores and mobile video
  • Revised Mobile Advertising Forecast for 2015-20

Key topics

1. Building digital audiences

In a series of reports we'll identify successful strategies for engaging digital consumers across different devices, topic categories (including video, games and publishing) and territories to understand emerging best practice.

2. Identifying new revenue streams

We will have a strong focus on the monetization of content, both from consumers (looking at different models including micropayments, in-app purchases and subscriptions) and advertising (especially around mobile and video).

3. Localization and globalization

A strong theme will be to understand how local content and service providers can compete with global players in terms of engaging local audiences. We will continue to focus on the opportunities in emerging markets using our Digital Media Opportunity Index.

4. Learning from digital innovators

Through a series of case studies we'll seek to understand and learn best practice from innovators in the Digital Media space, whether in video, gaming, publishing, advertising or the app ecosystem.

5. Quantifying the market opportunity

Through a series of forecasts, we'll help you quantify key market sectors, including OTT video, digital publishing, video games and mobile advertising.

Back to Top