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年間契約型情報サービス

消費者向け情報通信技術

Consumer Technology

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355814
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
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消費者向け情報通信技術 Consumer Technology
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。コンシューマーエレクトロニクス、マルチスクリーン、OS&アプリケーションプラットフォーム、スマートフォン&携帯電話、タブレット、ユーザーエクスペリエンス、ウェアラブル&コネクティビティ。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

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●特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • メーカーにとってのウェアラブル市場展望
  • 消費者向けEコマースにおける人工知能エージェント
  • 4半期ごとのハンドセットファイナンシングの世界市場動向追跡

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●各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • スマートフォン接続動向の将来予測データ
  • セルラーM2M市場動向予測データ
  • ウェアラブル機器販売台数・基板・ハードウェア売上の将来予測データ

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向

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●最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • デジタル・メディア・プロバイダーとしての通信サービス事情者
  • 競合との差別化のためのIoT活用
  • M2M市場牽引役としてのLTE

詳細

消費者向け製品を製造・販売する企業はさまざまに異なるエコシステムの下で事業を展開しています。ベンダーはこれを理解する必要があり、新規産業部門への参入のためには、自社戦略を再考する必要があります。この環境下において市場のリーダーシップを維持するのは困難であり、Samsung、Microsoft、Qualcomm、Googleなどの技術大手は欧州や中国からの小規模新興事業者の台頭により、ますますその体勢を揺るがされています。

当サービスでは、コネクテッドデバイス (各種端末・タブレット・ウェアラブル・スマートTV・セットトップボックス・メディアストリーマーなど) の市場規模を把握します。また、ソフトウェア&ハードウェアのエコシステムおよびビジネスモデルの創出とそのサポートおよび活用法について助言を提供します。

What's new

  • 各種コネクテッドデバイスの予測 (拡大版)
  • 各種スマートホームデバイスの追跡調査
  • 消費者主導イノベーションにおける機会と課題の検証

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主なトピック

  • デバイスエコシステムの収束化
    • デバイスエコシステムの収束化は、消費者によるPC、スマートフォン、タブレット、TV、その他デバイス間のシームレスな往来による作業環境を実現するサービスへの需要によって推進されています。本調査では、複数のデバイスの所有動向と関連するプラットフォームの動向をモニタリングし、予測を行います。
  • ディスラプティブ技術
    • 超高精細ビデオコンテンツ、フィットネス用トラッキングなど、新しい消費者向け技術の台頭および導入は実に多様な利用例・用途が推進しています。本調査では、各種ディスラプティブ技術をケーススタディを通じて調査し、当社の専門性を生かし、その影響を予測します。
  • 消費者主導技術
    • ソーシャルメディアシェアリング、クラウドファンディング、eコマースの導入は、顧客との持続的コミュニケーションがかつてないほど重要であることを示しています。本調査では、技術に対する消費者の影響力と購入意思に及ぼす影響について検証します。
  • ユーザーインターフェースの変革
    • 新しいユーザーインターフェースはデバイスのインタラクションをよりバーチャルで人間的なものにするでしょう。本調査では、各種端末、スマートTV、ウェアラブルなどのコネクテッドデバイスへのジェスチャー認識・音声認識技術の導入とその利用について追跡調査・分析を行います。
  • スマートホームにおける脅威と市場機会
    • 未来の生活はよりスマートなものになるでしょう。本調査を通して、コネクテッドホームの各種デバイスとエコシステムの将来の展望と、サービスプロバイダーおよびデバイス製造業者への影響について理解を深めることができるでしょう。

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目次

Technology giants such as Samsung, Microsoft, Qualcomm and Google are increasingly being thrown off balance by small start-ups out of Europe and China.

From new gadgetry to the "smartification" of existing objects

The companies that manufacture and sell these objects work in different ecosystems that technology vendors need to understand. Vendors must rethink their strategy in order to enter new verticals.

Market leadership is difficult to sustain in this environment. Technology giants such as Samsung, Microsoft, Qualcomm and Google are increasingly being thrown off balance by small start-ups out of Europe and China.

How can our research help?

  • Evaluate the size of the connected device market including handsets, tablets, wearables, smart TVs, set-top boxes and media streamers
  • Get recommendations on how to create, support, and take advantage of resulting software and hardware ecosystems and business models.

What's new

  • Extended connected devices forecasts
  • Smart home devices tracker
  • Consumer-led innovation opportunities and challenges

Key topics

1. Converged device ecosystems

Consumer demand for services to work seamlessly across their PCs, smartphones, tablets, TVs and other devices is driving the emergence of converged device ecosystems. We monitor and forecast multi-device ownership trends and corresponding platforms.

2. Disruptive technologies

From ultra-high-definition video content to fitness tracking, use cases and applications drive the emergence and adoption of new consumer technology. We track disruptive technologies via case studies and predict their impact using our forecasting expertise.

3. Consumer-driven technology

Social media sharing, crowdfunding and e-commerce adoption means that continuously communicating with customers has never been so critical. We assess the influence consumers have on technology and how it affects their purchase intentions.

4. User interface transformation

New user interfaces will make device interaction more virtual and human. We will track and analyze the adoption and usage of gesture and voice recognition technology on connected devices including handsets, smart TVs and wearables.

5. Smart home threats and opportunities

The future of living will be smart. Through our research, you'll find a future outlook on connected-home devices and ecosystems and their impact on service providers and device manufacturers.

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