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年間契約型情報サービス

消費者向け情報通信サービス

Consumer Services

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355813
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
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消費者向け情報通信サービス Consumer Services
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。広告戦略、Eコマース、コンシューマーサービス向けクラウド、デジタルサービス、インターネット&アプリ、スマートリビング、ボイス&メッセージング。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

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●特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • スマートホーム:携帯オペレーターによるAI活用事例
  • 消費者向けIoTのベストプラクティス
  • IT事業者によるM&A事例の分析

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●各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • ブロードバンド契約件数・売上予測データ
  • OTTメッセージング市場予測データ
  • 通信事業者のコンテンツ配信サービス現状データ

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向

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●最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • ギガビットブロードバンド
  • 競合との差別化のためのIoT活用
  • 「LTE Voice Summit」報告

詳細

通信オペレーターはデジタル消費者が生み出す新たな収益機会を急速に探求しています。OTT企業、サービスの提供にインターネットを用いる様々な企業団体は、そのような機会の活用を模索しており、多くの場合、そうするために良いポジションを取っています。オペレーターは必ずしもそのような企業を差し迫った脅威として見なす必要はありませんが、協力することはビジネスを良くするための理にかなっています。

当サービスでは、消費者市場のダイナミクスとコネクテッドデバイスの急速な普及、ユビキタスブロードバンドアクセス、およびデジタルバリューチェーンの変化が転換する消費者態度を理解し、また、最大の競合脅威の特定と評価、変化の割合と重要性の評価、および新たな収益機会を定量化することが可能となります。

What's new

  • 国別による主要OTT企業のKPI
  • スマートホームプラットフォームのインデックス
  • 消費者の一日

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主なトピック

  • 次世代デジタル通信の収益化
    • Ovumは、ビジネスモデルの特定と定量化、主要企業のプロファイリングおよびそれらの成功要因の評価に重点を置き、通信事業者 (Telco) およびOTTによる通信サービスの発展経緯について評価しており、また競争の激しい市場環境の詳細な調査を提供しています。
  • 最善の通信事業者 - メディア戦略の開発
    • メディアサービスは通信オペレーターのポートフォリオにとって不可欠な部分となっています。投資、マーケティングおよびポジショニング戦略を明確にすることは重要です。本調査は最も優れた企業をベンチマーク・分析し、通信事業者のポートフォリオにおけるメディアの最適化方法について戦略的なアドバイスを提供しています。
  • スマートホーム機会の活用
    • スマートホーム技術の利用によって、今後10年間にわたる急激な成長が見込まれています。しかし、通信事業者はこの新しい機会を最大化するために最善のビジネスモデルはどれなのか、確信を持っていません。スマートホーム技術が示す収益の可能性を理解するため、ケーススタディ、追跡調査、および市場予測を示します。
  • 成功する通信事業者 - OTT提携の創出
    • 通信事業者とOTT企業間の提携は、現在、世界のあらゆる地域で一般的です。しかし、どの提携モデルが双方にとってメリットとなっているかは明確になっていません。本調査は、世界の主な提携モデルの分析、KPIおよび重要な成功要因に関するアドバイスを提供しています。
  • ビデオのオペレーター戦略
    • WebRTC、ビデオ・オーバーLTEおよびRCSを含むビデオサービスは、通信事業者が評価、試験および展開する通信プラットフォーム・技術の主要コンポーネントとして登場しています。Ovumは通信事業者向けビデオ通信サービスの実行可能性を評価します。本調査では、既にこれらのサービスを展開する通信事業者・OTTのベストプラクティスおよび成功要因を分析するケーススタディを提示しています。
  • 消費者向けm-コマースサービス、戦略および企業
    • 本調査はm-ペイメント、広告、および小売り・金融サービスに広がる複雑なm-コマースエコシステムにおいて、CSPが自身をどのようにベストポジションへ位置付けるのかについて、分析しています。

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目次

Often it makes better business sense [for telecoms operators] to find common ground and work together [with OTT players].

Operators - role to work together with OTT players?

Telecoms operators are rapidly searching for new revenue opportunities created by the digital consumer.

OTT players, a diverse group of businesses using the Internet to deliver their services, are looking to capitalize on such opportunities and in many cases are better positioned to do so. Operators shouldn't necessarily see such companies as an instant threat however - often it makes better business sense to work together.

How does our research help?

  • Understand the dynamics of the consumer market and how the rapid take-up of connected devices, ubiquitous broadband access, and changes in digital value chains are altering consumer behaviour
  • Identify and evaluate the biggest competitive threats, assess the rate and magnitude of change, and quantify new revenue opportunities.

What's new

  • KPIs of major OTT players split by country
  • Smart home platform index
  • Day in the life of a consumer

Key topics

1. Monetizing the next generation of digital communications

Ovum will assess how telcos and OTTs are evolving their communications offerings, with an emphasis on identifying and quantifying business models, profiling key players and evaluating their success factors, and providing an in-depth view of the competitive market landscape.

2. Developing the optimum telco-media strategy

Media services have become an essential part of a telecoms operator's portfolio. Getting investment, marketing and positioning strategies right is critical. Our research will benchmark and analyze best-of-breed players and provide strategic advice on how to optimize media in the telco portfolio.

3. Capitalizing on the smart home opportunity

The take-up of smart home technology is set for exponential growth over the next 10 years. However, telcos are unsure which is the best business model to pursue in order to maximize this new opportunity. Discover case studies, trackers and market forecasts to understand the revenue potential that smart home technology represents.

4. Creating successful telco-OTT partnerships

Partnerships between telcos and OTT players are now common in every region of the world. However, it is still unclear which partnership models are working to the benefit of both parties. To help, we'll provide analysis, KPIs and advice on important success factors of key partnership models from around the globe.

5. Operator strategies for video

Video services including WebRTC, video over LTE and RCS are emerging as key components of the communications platforms and technologies that telcos are evaluating, trialing and deploying. Ovum will assess the viability of video communications services for telcos. We'll produce case studies examining best practices and success factors among those telcos and OTTs that have already deployed these services.

6. Consumer m-commerce services, strategies and players

We'll examine how CSPs can best position themselves in the complex m-commerce ecosystem that spans m-payments, advertising, and retail and financial services.

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