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年間契約型情報サービス

通信市場における卸売

Wholesale

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355811
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文
価格
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通信市場における卸売 Wholesale
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文
担当者のコメント
当サービスでは以下のトピック等を扱っています。卸売市場、卸売事業者、卸売サービス、卸売戦略。
概要

サービス内容

<本レポートパッケージに含まれるサービス>

ご契約後1年間に随時追加・更新される「Analysis」「Data」「Opinion」の各サービス情報をOnlineで入手いただけます。
また、「Analysis」「Data」「Opinion」のいずれの内容についても、専門アナリストに直接質問することが可能です。
すべてのサービスを1週間無料で試せるトライアルサービスがございます。

特定テーマに関する専門アナリストによる分析レポートです。分析の際に用いられた関連データのダウンロードも可能です。

【取扱いテーマ例】

  • -ブロードバンド課題に対応するための衛星サービス卸売
  • -欧州の卸売業者市場シェア(詳細)
  • -卸売キャリアにとっての重要な市場機会を生み出すOTTメディア企業


各種市場データをExcel形式でご提供するサービスです。ダウンロードしたデータを自社の既存データ等と合わせて分析することによって、御社独自の分析が可能になります。

【取扱いテーマ例】

  • -マネージドデータサービス卸売予測データ
  • -Ovum IT・メディア・テレコム市場予測データ
  • -モバイルバーチャルネットワーク事業者予測データ

【データに含まれる内容】

  • 市場予測
  • 市場動向


  • ●最新のニュースやイベントに関するコラムです。記事内容について、専門アナリストの第三者見解を求めることが可能なだけでなく、執筆者に直接質問し記事内容の主旨や詳細見解を確認することも可能です。
  • 【取扱いテーマ例】
    • -業界リーダーによって裏付けられた、卸売業者に対するOvumの戦略メッセージ
    • -競合との差別化のためのIoT活用
    • -デジタル・メディア・プロバイダーとしての通信サービス事情者

詳細

当サービスでは、卸売業者の革新的戦略の開発能力に影響を及ぼす要因、小売りサービスプロバイダーをより良く差別化しサポートするためのサービスに関する情報を提供しています。

What's new

  • 卸売業者はどのように革新するのか
  • 卸売契約の変化
  • 世界の卸売市場予測

主なトピック

  • 進化するメディアバリューチェーンにおけるキャリアの役割
    • 卸売キャリアは、インタラクティブビデオ、M2M通信およびA2Pメッセージングといった、新たなメディアサービスの効果的なデリバリーにとって重要です。進化する新たなメディアデリバリーバリューチェーンについて分析し、卸売業者がそこで果たす潜在的な役割について特定しています。
  • 卸売における革新
    • 卸売における革新は大抵の場合、変化する小売り需要に応じるためのものですが、いくつかの卸売業者は、顧客保持率の改善および顧客価値を高めるため、顧客対応のプロセス・システムを革新しています。本調査サービスは、新規の顧客・サービスを可能にする能力を差別化・改善するための革新手法について考察しています。
  • 世界的なコネクティビティの実現
    • 競合および統合は双方とも既存の卸売収益ストリームを脅かし、また独自の国際インフラを持たないTelco (通信事業者) を不利な立場に置いています。本調査サービスでは、国際的なコネクティビティ市場において大手通信企業グループと競合するため、卸売のコラボレーションおよびアウトソーシングが、どのように国内小売りサービスプロバイダーの能力を改善できるかについて調査しています。
  • 卸売ビジネス手法の開発
    • 確立された卸売ビジネスモデルおよびビジネス手法は、急速に変化する需要にとって十分に柔軟ではない、もしくは対応していません。本調査サービスは、卸売が顧客および株主の要求に応じるためにはどのようにビジネス手法を変えるべきか、実用的なアドバイスを提供します。
  • 世界の情報通信卸売市場予測
    • 競合、規制および統合は、卸売価格および利鞘をますます押し下げていますが、これは卸売業者にとって顧客を維持し、さらに収益を拡大するための貴重な機会だと考えています。世界の卸売市場における機会の規模の予測をアップデートし、企業へ市場における現在の・潜在的な位置の考察を提供しています。

【サービス利用件数データ(例)】

目次

Competition is encouraging consolidation of the market around fewer large carriers and carrier services units.

What's the big challenge?

  • Margins and revenues are being squeezed in the face of commoditization of traditional services
  • International traffic volumes are increasing rapidly, competition is encouraging consolidation of the market around fewer large carriers and carrier services units
  • New services areas, such as IPX, are encouraging new entrants.

How can we help?

Wholesale is critical to enabling the delivery of current and emerging telecoms services and the business models that underpin them.

Our Wholesale research offers insight into:

  • Factors that affect wholesalers' ability to develop innovative strategies
  • Services to better differentiate and support retail
  • service providers.

What's new

  • How wholesalers innovate
  • Changes in wholesale contracts
  • Global Wholesale Market Forecast

Key topics

1. Carriers' role in the evolving media value chain

Wholesale carriers are key to the effective delivery of new media services, such as interactive video, M2M communications and A2P messaging. We'll analyze the evolving new media delivery value chain and identify potential roles that wholesalers can occupy in it.

2. Innovation in wholesale

While wholesale innovations are often in response to evolving retail demand, some wholesalers are innovating in customer-facing processes and systems to improve retention and increase customer value. Our research will provide insightful advice on how carriers can innovate to differentiate and improve their ability to enable new customers and services.

3. Enabling global connectivity

Competition and consolidation are both threatening existing wholesale revenue streams and disadvantaging telcos that do not have their own international infrastructure. We'll research how wholesale collaboration and outsourcing can improve national retail service providers' ability to compete with larger telecoms groups in the market for international connectivity.

4. Developments in wholesale business practices

Established wholesale business models and business practices are not sufficiently flexible or responsive to the rapidly changing demands they will be subject to in coming years. We will provide actionable advice on how wholesalers should change their business practices to meet customer and shareholder demands.

5. Global Wholesale Market Forecast

Although competition, regulation and consolidation are increasing downward pressure on wholesale prices and margins, we believe that there are valuable opportunities for wholesalers to retain and even grow their revenues. We'll update our forecast of the size of the global wholesale opportunity to provide players with insight into their current and potential position in the market.

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