特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
年間契約型情報サービス
商品コード
933505

仮想発電所 (バーチャルパワープラント/VPP):アドバイザリーサービス

Virtual Power Plants

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Guidehouse Insights (formerly Navigant Research) | ページ情報: 英文

価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
仮想発電所 (バーチャルパワープラント/VPP):アドバイザリーサービス
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Guidehouse Insights (formerly Navigant Research)
ページ情報: 英文
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当年間情報サービスでは、需要応答、太陽光発電システム、先進バッテリー、EVなどの新技術の統合および最適化を通じ、消費者をエネルギー生産消費者 (プロシューマー) に変革することに焦点を当て、さまざまな小売および卸売電力市場の参加に繋がる、柔軟な負荷および発電源の詳細な調査について提供します。

本サービスで提供される調査レポートには、市場の状況に関する総合的な戦略分析のほか、技術別、地域別、用途分野別市場に関する詳細な予測などが盛り込まれます。

調査トピック

  • 仮想発電所実現技術
  • デマンドレスポンス (DR) ソリューション
  • デマンドサイドマネジメント (DSM)
  • 分散型エネルギー資源 (DER) の集約とディスパッチテクノロジー
  • 仮想発電所のビジネスモデルと市場への参加
  • ユーティリティ向け顧客エンゲージメント戦略

サービス構成

  • 年間6本以上の関連調査レポートを提供
      2020年発行予定
    • DER Management Technologies
    • Virtual Power Plant Overview
    • Flexibility Markets Enabling Technologies
    • Distributed Energy Storage Virtual Power Plants
  • 過去のすべての関連調査レポートのバックカタログ
  • 関連トピックに関するアナリストへの質問(無制限)
  • Guidehouse Insightsの調査テーマやレポートの出版タイミングについて御社から提案が可能

調査レポート例

目次

The ‘Virtual Power Plants service’ focuses on the transformation of consumers into active energy prosumers through the integration and optimization of new technologies such as demand response, solar PV systems, advanced batteries, and EVs. The service provides an in-depth examination of aggregated flexible loads and generation sources that can be dispatched and participate in various retail and wholesale electricity markets.

Research reports include a comprehensive strategic analysis of the market landscape in addition to detailed market forecasts, segmented by technology, world region, and application area.

TOPICS COVERED:

  • Virtual Power Plant Enabling Technologies
  • Demand Response Solutions
  • Demand Side Management
  • Distributed Energy Resource Aggregation and Dispatch Technologies
  • Virtual Power Plant Business Models and Market Participation
  • Utility Customer Engagement Strategies

SERVICE COMPONENTS:

  • At least 6 research reports published per year
  • Back catalog of published Virtual Power Plants research reports
  • Unlimited analyst inquiry access for special requests related to published reports
  • Input into prioritization and scheduling of research projects
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.