市場調査レポート

オンラインダイエッターの行動特性

Online Dieter Characteristics: A Market Analysis

発行 MarketData Enterprises, Inc. 商品コード 31799
出版日 ページ情報 英文 57 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
オンラインダイエッターの行動特性 Online Dieter Characteristics: A Market Analysis
出版日: 2016年05月01日 ページ情報: 英文 57 pages
概要

減量産業の調査では先駆者で、16 年以上の経験を誇る米国の調査会社 MarketData Enterprises, Inc.(本社: フロリダ州)では、オンラインダイエッターの行動を追跡調査し、まとめた報告書 “Online Dieter Characteristics: A Market Analysis”を提供しております。

当サービスでは、同社が運営する人気ダイエットサイト “BestDietForMe.com” の利用者に対し、50項目以上にわたるアンケートを実施、四半期ごとに集計した結果を分析し、50ページにわたり年4回、以下内容でお届けいたします。

追跡項目

  • 性別
  • 年齢層(5段階に区分)
  • BMI(18.5〜40+の5段階)
  • ダイエット会社からの特別セール品を選択する割合
  • 名前と住所を残していくユーザーの割合
  • 妊娠または子育て中の女性の割合
  • 病状(薬の服用有無)
  • ダイエットに関する予算(US$250以下〜US$3,000の6段階)
  • 減量実施場所に関する嗜好
    • 自宅
    • 減量センター
    • 病院
    • 仕事場
    • ジム
    • 医療専門家オフィス
    • 療養施設
    • 有名人によるプログラム
  • 減量外科手術に対する関心
  • ダイエット食品の配達サービスに対する関心
  • ダイエットカウンセリング形態に関する嗜好
    • セルフカウンセリング
    • 個別指導
    • 少人数制
    • 大人数制
  • 希望する食品プランのタイプ
    • 食料品店
    • ダイエット用食品
    • 食事メニューの再考
    • 液体サプリメント
  • 毎日のメニューが事前に決められたダイエットプランのみに関心のある人の割合
  • 食品アレルギー対応食品など、特別な食品に対するニーズ
  • ダイエットプログラム開始の準備状況(当日〜6ヶ月間)
  • 以前実施したダイエットプラン(18 タイプ別の割合)
  • 運動に関する嗜好
    • オンラインによる指導
    • 個人専用トレーナー
    • オンライン上での講義

オンラインダイエッターの特性、市場規模分析

米国の人気ダイエットサイトの一覧

主要動向の特定と予測

ヘルスケア業界によるオンラインダイエッターに関する最近の調査報告

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This service tracks Online Dieter behavior and demographics on a quarterly basis.

BestDietForMe.com, a website operated by Marketdata Enterprises (a leading analyst of the weight loss market) provides a real-time data collection vehicle for ad agencies, diet websites and others selling to dieters. Visitors to BestDietForMe.com fill out an in-depth 50-question dieting survey.

Now companies can keep up with real-time shifting dieter preferences and trends without spending a fortune on syndicated research panels.

The 2nd quarter report was based on a sample of 14,800 online dieters. It compares metrics to the 1st quarter sample (19,300), noting shifts as the "diet season" matured.

MetricsTracked

This quarterly report tracks 115 measures:

  • gender
  • age (5 categories)
  • BMI (body mass index (separately for 5 categories, 18.5-40+)
  • Percent opting in for special offers from diet companies
  • Percent leaving name and mailing address
  • Pregnant or nursing percentage
  • Medical conditions, percent indicating at least one
  • Their diet budget (separately for 6 categories: under $250 to $3,000+)
  • Preferred weight loss program location (separately for 8 locations: home, weight loss center, hospital, worksite, health club, healthcare pros office, residential facility, celebrity program)
  • Interest in weight loss (bariatric) surgery - percent
  • Interest in home delivery of diet food - percent
  • Preferred diet counselor format (separately for: self-directed, 1-to-1, small group, large group)
  • Type food plan desired (separately for: grocery store food, pre-packaged diet co. food, meal
  • replacements, liquid supplements)
  • Percent interested only in diet plans with pre-planned daily menus
  • Special food needs, allergies, food sensitivities - percent with
  • Readiness to begin a diet program (immediately-6 months)
  • Previous types of diet plans used (percent by 18 types)
  • Exercise preferences (separately for: online coaching, personal trainer, on-site classes, etc.)
  • Psychological support needs: percent identified by BestDietForMe.com analysis as needing: emotional eating support, stimulus control, social eating skills support

Also Included:

  • Discussion and analysis of the online dieting market: nature, market size.
  • List of the top diet websites.
  • Latest Alexa traffic rankings of the top diet websites.
  • Forecasts and early identification of key trends.
  • Latest results of surveys of online dieters by diet companies and others.
  • U.S. Weight Loss Market Overview: The cost of obesity, summary of major developments/trends of last 2 yrs., dieter demographics, reasons for increased obesity rate, most popular dieting methods, dollar size of market and its 9 segments (2002-2005, 2008 forecast, short/long-term outlooks)., sales of leaders, outlooks for: commercial programs, medical programs (MDs, bariatric surgery, RDs, Rx diet drugs, hospital programs, VLCD plans), rankings of top competitors, status of diet websites, multi-level mktg. plans, meal replacements & appetite suppressants mkt., diet soft drinks & artificial sweeteners, diet/low-carb foods market.
Back to Top