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年間契約型情報サービス
商品コード
983073
インドの医薬品および医療市場India Pharmaceuticals & Healthcare |
インドの医薬品および医療市場 |
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Fitch Solutions, Inc.
ページ情報: 英文 79 Pages
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南アジアの主要な医薬品市場としての地位を確立したインドは、多国籍企業や国内の製薬メーカーが進出しています。当局は規制改善に向けた取り組みにも投資しており、国民皆保険の実現に向けた取り組みを補完するものとなっています。しかし、一人当たりの購買力が低いことや知的財産権環境が不確実であることから、一部の外国企業では市場への参入が警戒されています。
Key View: Having established itself as a key pharmaceutical market in South Asia, India is already a host to many multinationals and domestic drugmakers. Authorities are also investing in regulatory improvement initiatives, which will complement their efforts to achieve universal healthcare coverage. However, some foreign players may remain wary of committing to the market due to the prevalence of low per capita purchasing power and the uncertain intellectual property environment.