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年間契約型情報サービス
商品コード
421275
ミャンマーの観光市場Myanmar Tourism |
ミャンマーの観光市場 |
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Fitch Solutions, Inc.
ページ情報: 英文 29 Pages
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ミャンマーの観光産業は発展の初期段階にあり、課題も抱えていますが見通しは今後も明るいとされています。同国は外国、特にアジア太平洋地域からの旅行者の著しい増加を目の当たりにしており、これが好調な市場成長を支える見通しです。また、主要地域におけるビザ要件の緩和や航空旅行の需要の高まり、購買力の向上、航空旅行の低価格化などによって市場のダイナミクスが2022年そしてそれ以降も推進される見通しです。
当レポートでは、ミャンマーの観光市場を調査し、市場の概要、市場構造、市場の予測シナリオ、SWOT分析、地域および国のリスク評価、競合情勢などについてまとめています。
Key View: Myanmar is a relatively underdeveloped tourist market, even when compared to regional peers such as Cambodia and Vietnam, but the country does have a number of positive fundamentals that could provide some support for long-term growth. Relaxed visa restrictions, rising regional connectivity and new transport infrastructure projects in the pipeline, coupled with improved spending powers in crucial regional markets and low-cost air travel, could all provide some upside to arrivals and international receipts. We also expect Asian tourist arrivals to Myanmar to grow as the government's Look East policy start to take effect, boosting regional travel. A collapse of travel in 2020 is expected to pave the way for a scenario of strong recovery in 2021, although risks to recovery are skewed to the downside as a result of the government's inability to contain infections, which remains a big deterrent for inbound tourism.