TEL: 044-952-0102


Service Fulfillment

発行 Analysys Mason 商品コード 294432
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
サービスフルフィルメント Service Fulfillment
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program



  • 次世代ネットワーク技術の発注から稼働まで、ネットワーク資源在庫管理、ネットワークの計画および最適化
  • 4つの地域を網羅した世界市場と、これに特定の通信サービス区分(モバイル、固定ブロードバンド、ビジネス)の分析を付加


  • 先進サービス:サービス層サービスおよびマルチ製品バンドルがサービスフルフィルメント構造をいかに変えているか
  • 顧客セルフケア:顧客セルフケアが新たなサービスフルフィルメントを促進する度合い
  • 複雑さの拡大:クラウドおよびM2MサービスによるサービスフルフィルメントをCSPがどのようにサポートしているか
  • 自己最適化/自己組織ネットワーク(SON):将来のSONネットワークに向けたNEMおよびISVの計画の利点とアーキテクチャー
プロファイル: CSPおよびベンダーのプロファイル7回


  • ビッグデータ技術がネットワーク計画および最適化に必要となるのはいつなのか?
  • AmdocsがActixを買収:新たなソフトウェア分野への事業多角化
  • サービスフルフィルメントシステム:世界市場の予測
  • CSPによるBSS/OSSのSaaS提供:成功のための4つの条件
  • サービスフルフィルメントシステム:世界市場におけるシェア
  • サービス志向型工場スーパースイートに向けて
  • BICSのCisco Prime Network利用がIPサービス業務における作業上の利点を生み出す
  • OracleがTekelecを買収、通信事業に対する強い拘りを実証
  • Cisco Live 2013にてCSPのニーズに対応可能な「新たな」Cisco Systemを発表
  • Cisco SystemsがIntucellを買収:SONの到来
  • オンラインセミナー ? サービスフルフィルメントに関するマルチクライアント説明会
  • ケーススタディー:Telekom Malaysiaが固定事業の転換によって利益を得る
  • 複数のポリシー管理システムを有するモバイルオペレーターは新たなモニタリングおよび制御構造を必要とする
  • サービスフルフィルメントシステム:世界市場におけるシェア
    • 市場における主要サプライヤーの定量的分析
    • 4つの区分における上位6社のサプライヤーの内訳
    • 地域別・サービス区分別ベンダー分析
  • サービスフルフィルメントシステム:世界市場の予測
    • 地域別・サービス区分別5カ年予測、Excelスプレッドシート
    • 受注管理、在庫、起動、エンジニアリングシステム下位区分の分析


  • 戦略的レポート:ネットワーク計画および最適化マルチベンダー市場の検討 ? ベンダーがモバイルネットワークの自己組織化・自己最適化に向けたソフトウェア制御ネットワークソリューションの準備を整える中、動きが速いこの領域における動向および変化の把握
  • 視点:HetnetとSONネットワーク:次世代モバイルアーキテクチャーのネットワーク計画および最適化に関するNEMベンダーの計画
  • 視点:統合サービスフルフィルメントおよびサービス保証システムはサービス事業工場のためのスーパースイートを構成

Analysys Mason's Telecoms Software Markets research stream provides market share and forecast data, as well as in-depth analysis of trends in the global telecoms software market. Service Fulfilment is one of the programmes in this research stream. It covers systems used by communications service providers (CSPs) for configuring networks and the services that run on those networks. A CSP's service fulfilment and assurance systems constitute its operations support systems (OSS). We analyse the successes and failures of leading CSPs, compare leading software and solution suppliers, and identify the primary factors contributing to investments in this market segment.

Our industry analysts will help you to:

  • understand the positioning of products and vendors in the service fulfilment market
  • make informed business decisions on the strategic direction of your company
  • establish a clear position for your investments in technologies and services.

Some of the issues we address include:

  • how convergent services lead to new service fulfilment deployments
  • how software and hardware vendors will be providing SON features
  • how CSPs are supporting more-complex mobile and broadband networks.


The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect the following.

  • Market share report: provides analysis of the service fulfilment segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes market shares of leading vendors, vendor comparisons, market definitions and recommendations.
  • Market forecast report: provides analysis of the service fulfilment segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes five-year market forecasts for major service fulfilment sub-segments, analysis of the business environment, an examination of market drivers, and recommendations for clients.
  • Strategic report: a comprehensive overview of the latest strategic approaches to service fulfilment.
  • Viewpoint report: covers a specific area in telecoms software or a new market opportunity relevant to our clients. It includes a market definition, analysis of the topic's importance and potential impact on the client, and a prediction of market development in the next three years.
  • Comments: include concrete examples of specific company approaches as well as pertinent commentary on trends and developments.
  • Company profiles: include financial data, details of main products and key customers, an analysis of market position and of strengths, weaknesses, opportunities and threats.
  • Access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, providing practical advice in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme deliverables

Telecoms software market segments

Service fulfilment sub-segments explained

  • Order management systems orchestrate the steps needed to implement customer orders. They handle interdependencies, requests to other CSPs and content providers, and manual work orders.
  • Inventory management systems track the inventory available to supply services in the network, assign resources and design network connections. They discover network configurations and reconcile them with inventory records.
  • Activation systems automatically configure network equipment and network-serving systems to provide a subscriber-requested service.
  • Engineering systems refers to the myriad systems that support engineers who plan, design, install and configure networks and services, including planning and design tools, outside plant and geographical information systems, and network installation and configuration tools.
Back to Top