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年間契約型情報サービス

サービス保証

Service Assurance

発行 Analysys Mason 商品コード 294428
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
価格
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サービス保証 Service Assurance
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program
概要

当サービスは市場シェアおよび予測データを提供するとともに、世界の通信ソフトウェア市場の動向に関する詳細な分析を提供します。サービス保証はこの調査ストリームにおけるプログラムの1つです。CSPのサービス保証システムおよび顧客満足システムが、その事業支援システム(OSS)を構成します。

調査範囲

  • 次世代ネットワーク技術におけるエンドツーエンドの品質の保証
  • 主たる重点地域は4つの地域を網羅した世界市場であり、これに特定の通信サービス区分の分析(モバイル、固定ブロードバンド、ビジネス)を付加

主なテーマ

  • 次世代技術最新情報の管理:LTE、キャリアーイーサネット、クラウドインフラ。パッシブ、アクティブプローブ、ネットワークモニタリング、障害分離および検査を利用する、コントロールおよびユーザープレーンに注目
  • 加入者体験およびSLAレポーティング:サービス管理区分において、顧客の保持、体験のエンドツーエンド品質、およびSLA保証に対応
  • ネットワークアップグレードおよび新世代技術の影響:特に4Gがいかにリアルタイムデータ分析およびマルチベンダーモニタリングを要することになるか
  • 容量計画および顧客ケアにおける保証システムの活用:サービス保証データは豊富なユーザーセッションデータを有し、それは作業外の補助システムを支援可能
プログラムの成果物
成果物のタイプ発行回数(12ヶ月間)
戦略レポート:予測、市場シェアおよび重要トピックの分析3回
ビューポイント:業界内の個別の問題と企業に焦点を絞り込んだ分析(ベスプラクティス、ケーススタディ、革新的ビジネスモデルなど)1回
プロファイル:CSPおよびベンダーのプロファイル7回
解説:業界の最新動向に関する十分な情報に裏打ちされた見解8回

成果物の主な内容

発行された成果物
(過去12ヶ月間)
発行予定の成果物
(今後6ヶ月間の暫定的な計画)
  • AIRCOM International :サービス保証
  • サービス保証システム:世界市場の予測
  • サービス志向型向上スーパースイートに向けて
  • サービス保証システム:世界市場のにおけるシェア
  • BICSのCisco Prime Network利用がIPサービス業務における作業上の利点を生み出す
  • OracleがTekelecを買収、通信事業に対する強い拘りを実証
  • Cisco Live 2013にてCSPのニーズに対応可能な「新たな」Cisco Systemを発表
  • 「ビッグデータ」 - 至宝、それとも通信事業者にとっての、もう1つの失われた機会か?
  • InfoVista:サービス保証
  • InfoVistaがMentumを買収:目標はハイブリッドSON
  • オンラインセミナー ? サービス保証マルチクライアント説明会2012
  • The Now Factory:サービス保証
  • Polystar:サービス保証
  • サービス保証システム:世界市場の予測
    • 地域別、サービス区分別5カ年予測
    • プローブシステム、障害、性能、サービス管理、労働力自動化下位区分の分析
    • Excelスプレッドシート
  • コメント:主要な産業動向に関するアナリストの視点

テーマとトピック
(今後12ヶ月間の暫定的な計画)

  • 戦略的レポート:新サービスに対する準備 ? IPプローブ市場分析
    • プローブ市場において4G、VoLTE、クラウド、M2M、およびその他のIPサービスを支援するための支出の評価
    • 市場における主要サプライヤーの詳細な評価および使用事例研究を含む
  • 視点レポート:NOCからSOCへの進化。当レポートは、多分野・多地域の業務環境におけるサービス一体化の向上に向けた動向を評価します。
目次

Analysys Mason's Telecoms Software Markets research stream provides market share and forecast data, as well as in-depth analysis of trends in the worldwide telecoms software market. Service Assurance is one of the programmes in this research stream. A CSP's service assurance and fulfilment systems constitute its operations support systems (OSS).

Our industry analysts will help you to:

  • establish a clear position on technologies and services affecting the telecoms software market
  • make informed business decisions on the strategic direction of your company
  • understand from the data we provide how quickly a market is developing.

Some of the issues we address include:

  • when service assurance spending will materialise, and in what areas to support LTE, carrier Ethernet and cloud computing
  • which mobile CSPs are making investments in service quality and customer experience management
  • real-time network analytics
  • emerging market opportunities in M2M, cloud and mobile broadband services
  • integration with OSS and BSS systems, such as radio access network (RAN) optimisation in network planning and policy management.

SERVICE OVERVIEW

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • Market share report: provides analysis of the service assurance segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes market shares of leading vendors, vendor comparisons, market definitions and recommendations.
  • Market forecast report: provides analysis of the service assurance segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes five-year market forecasts for major service assurance sub-segments, analysis of the business environment, an examination of market drivers, and recommendations for clients.
  • Strategic report: a comprehensive overview of the latest strategic approaches to service assurance.
  • Viewpoint: covering a specific area in telecoms software or a new market opportunity relevant to our clients. It includes a market definition, analysis of the topic's importance and potential impact on the client, and a prediction of market development in the next three years.
  • Comments: include concrete examples of specific company approaches as well as pertinent commentary on trends and developments.
  • Company profiles: include financial data, details of main products and key customers, an analysis of market position and of strengths, weaknesses, opportunities and threats.
  • Access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, providing practical advice in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme deliverables

Telecoms software market segments

Service assurance sub-segments explained

  • Service management systems link customers to their individual services, and enable CSPs to generate granular reports on each customer and service to validate service-level commitments.
  • Fault and event management systems interface with the network elements and element management systems supplied by equipment manufacturers. Their value is measured by their ability to reduce the time required to resolve a problem in the network.
  • Performance monitoring systems collect circuit-switched and packet data from the network elements and element management systems supplied by equipment manufacturers. Most commercial systems provide reports for operations staff.
  • Workforce automation software is used to track incidents resulting from service disruption and to dispatch field resources effectively.
  • Probe systems rely on dedicated hardware and software agents to collect signalling and media data from the network.
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