年間契約型情報サービス

通信ソフトウェア市場:収益管理

Telecoms Software Markets: Revenue Management

発行 Analysys Mason 商品コード 294427
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
価格
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通信ソフトウェア市場:収益管理 Telecoms Software Markets: Revenue Management
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program
概要

Analysys Masonの通信ソフトウェア調査ストリームは市場シェアおよび予測データを提供するとともに、世界の通信ソフトウェア市場における動向の詳細な分析も提供します。収益管理(当初は「請求」)は、この調査ストリームにおけるプログラムの1つです。 CSPの収益管理および顧客ケアシステムは、CSPにとってのビジネス支援システム(BSS)を構成します。

主要なCSPの収益管理における成功および失敗を評価し、主要なソフトウェアおよびソリューションサプライヤーを比較するとともに、この市場部門における投資に大きく寄与している主要因を特定します。

調査範囲

  • リアルタイム課金、プリペイドおよびポストペイド請求、中継、ビジネス最適化、評価・課金、および相互接続
  • 4つの主要な地域に分けて、全世界を網羅

主なテーマ

  • 請求システムの統合:いかにCSPが自らの請求システムを強力に推進し、統合サービスおよび請求モデルをサポートするために、ビジネスニーズに追い付こうとしているか
  • アナリティクスアプリケーション:CSPがより加入者中心となれるようにするための高度なアナリティクスの利用
  • 企業クラウド:企業収益管理がクラウドベースサービスのより多様なニーズに対応できるように適応させる
プログラムの成果物
成果物のタイプ発行回数(12ヶ月間)
戦略レポート:予測、定量的モデリング、市場シェアおよび重要トピックの分析3回
ビューポイント:業界内の個別の問題と企業に焦点を絞り込んだ分析(ベスプラクティス、ケーススタディ、革新的ビジネスモデル、各種サービスの予測、技術動向)1回
ベンダープロファイル 7回
解説:業界の最新動向に関する十分な情報に裏打ちされた見解8回
ケーススタディ:CSPにおける収益管理システムの導入事例3〜4回

成果物の主な内容

発行された成果物
(過去12ヶ月間)
発行予定の成果物
(今後6ヶ月間の暫定的な計画)
  • 収益管理システム:世界の予測
  • 収益管理システム:世界の市場シェア
  • Payforit Summit 2013:消費者およびCSPの関心が高まる中、キャリアーの直接請求が本格化
  • CSPはデジタルサービスの可能性を完全に実現するためには新たな種類のBBSを拘置する必要があるかもしれない
  • SME顧客に対する顧客ケアおよび請求支援の提供:CSPにとっての大きな機会
  • OracleがTekelecを買収、通信事業に対する強い関心を実証
  • CSPは新たなビッグデータサプライヤーが提供する独自の価値を注意深く検討すべき
  • キャリアー直接請求:モバイル決済市場におけるシェアをCSPに提供
  • Subex:収益管理
  • Amdocs CES 9スイートは「特選スイート」製品アプローチを通じて、より優れた顧客体験を提供
  • Cisco Live 2013にて、CSPのニーズに対応可能な「新たな」Ciscoシステムを発表
  • ビッグデータ導入プロジェクト:オペレーターにとっての最高のヒント
  • 統合請求システムは不可避:単にいつ、いかにという問題
  • 収益管理システム:世界の市場シェア
    • 市場における主要なサプライヤーの定量的分析
    • 5つの各市場区分別上位サプライヤー6社の内訳
    • 地域別・サービス区分別ベンダー分析
  • 収益管理システム:世界の予測
    • 地域別・サービス区分別5カ年予測
    • 請求、中継、ビジネスの最適化、相互接続、およびパートナー精算
    • Excelスプレッドシート
  • コメント:主要な業界における動きに関するアナリストの見解

テーマおよびトピック
(今後12ヶ月間の暫定的な計画)

  • 戦略的レポート:パートナーの利用による新たなサービス収益の創造
    • このレポートは、サービスを提供するためにパートナーのコンテンツ、機能、あるいは資源を活用し、ますます複雑になるバリューチェーンを、CSPがいかに管理しているかを検証します。具体的には、当レポートはDCBおよびスマートセルに関するパートナー精算について調査します
  • 視点レポート:収益確保と不正の管理
    • 市場におけるベンダー、技術、およびベンダーのための提供モデルに関する視点

目次

Analysys Mason's Telecoms Software research stream provides market share and forecast data, as well as in-depth analysis of trends in the global telecoms software market. Revenue Management (formerly ‘Billing') is one of the programmes in this research stream. A CSP's revenue management and customer care systems constitute its business support systems (BSS).

We evaluate revenue management successes and failures of leading CSPs, compare leading software and solution suppliers, and identify the primary factors contributing to investments in this market segment.

Our industry analysts will help you to:

  • understand the positioning of products and vendors in the revenue management market
  • make informed business decisions on the strategic direction of your company
  • establish a clear position for your investments in technologies and services.

Some of the issues we address include:

  • how data, cloud, M2M and content services lead to new billing deployments
  • the impact of cloud and content services on partner settlements
  • where analytics are being deployed and which vendors are best suited to succeed in the market
  • the impact of policy management on data services and on legacy systems.

SERVICE OVERVIEW

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect the following.

  • Market share report: provides analysis of the revenue management segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes market shares of leading vendors, vendor comparisons, market definitions and recommendations.
  • Market forecast report: provides analysis of the revenue management segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes five-year market forecasts for major revenue management sub-segments, analysis of the business environment, an examination of market drivers, and recommendations for clients.
  • Strategic report: a comprehensive overview of the latest strategic approaches to revenue management.
  • Viewpoint report: cover a specific area in telecoms software or a new market opportunity relevant to our clients. It includes a market definition, analysis of the topic's importance and potential impact on the client, and a prediction of market development in the next three years.
  • Comments: includes concrete examples of specific company approaches as well as pertinent commentary on trends and developments.
  • Company profiles: include financial data, details of main products and key customers, an analysis of market position and of strengths, weaknesses, opportunities and threats.
  • Access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, providing practical advice in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme deliverables

Telecoms software market segments

Revenue management sub-segments explained

  • Billing covers rating, pricing and charging functions, the core billing systems that determine the price of billable events and create bills.
  • Partner and interconnect systems manage the relationship a CSP has with other CSPs and partners, such as content providers.
  • Business optimisation includes fraud, expense management, revenue assurance, analytics and data retention.
  • Mediation systems collect network events and format them for processing by other systems.
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