年間契約型情報サービス

通信ソフトウェア市場の予測

Telecom Software Forecasts

発行 Analysys Mason 商品コード 294424
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
通信ソフトウェア市場の予測 Telecom Software Forecasts
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program
概要

Analysys Masonの通信ソフトウェア調査ストリームは、市場シェアおよび予測データとともに、世界の通信ソフトウェア市場における動向の詳細な分析を提供します。通信ソフトウェアの予測は、この研究ストリームにおけるプログラムの1つです。調査対象となっている29の通信ソフトウェア市場区分それぞれについて、詳細な5カ年予測が提供されています。

これらの区分はOSS(サービス保証およびサービス満足感)、BSS(売上管理および顧客ケア)、SDP、およびNMSシステムを構成します。総括レポートでは、すべての市場区分を一体化した予測に加え、6つの主要分野および29の市場区分について個別の予測を提供します。

4つの地域に関する予測データが提供されています:アジア太平洋(APAC);欧州、中東およびアフリカ(MENA);ラテンアメリカ(LATAM)および北米(NA)。29の各区分におけるモバイル、住宅向けブロードバンド、ビジネス用データおよびPSTNサービスソフトウェアの支出を予測します。世界的なレベルで150を超える個別の予測が提供されています。

調査範囲

  • Analysys Masonの26の各産業区分についての詳細な5カ年予測
  • 3つの地域区分:北米;欧州、中東およびアフリカ;およびその他地域
  • モバイル、住宅向けブロードバンド、ビジネス用データおよびPSTNソフトウェアの支出予測
  • 世界的なレベルで150を超える個別の予測を提供

主なテーマ

  • 優れた機能を示すことができる位置にあるアプリケーション区分とは
  • 市場全般、ならびにこの成長を支えている市場発展促進要因とは
  • それぞれの市場区分において、最も成長機会が大きい地域は
  • どの通信サービス区分のどの領域において、支出のシェアが増加しているのか

レポート:

  • データ付表を備えた詳細な市場シェアレポート
プログラムの成果物:通信ソフトウェア市場の予測
成果物のタイプ発行回数(12ヶ月間)
レポート:データつきの詳細な包括的予測レポート1回

目次

Analysys Mason's Telecoms Software research stream provides market share and forecast data, as well as in-depth analysis of trends in the global telecoms software market. Telecoms Software Forecasts is one of the programmes in this research stream. It provides detailed 5-year forecasts for each of the 29 telecoms software market segments that we cover.

These segments comprise OSS (service assurance and service fulfilment), BSS (revenue management and customer care), SDP and NMS systems. A consolidated report provides a combined forecast for all segments as well as separate forecasts for the 6 major areas and 29 market segments.

Forecast data is provided for four geographical regions: Asia-Pacific (APAC); Europe, the Middle East and Africa (MENA); Latin America (LATAM) and North America (NA). We forecast spending on mobile, residential broadband, business data and PSTN service software in each of our 29 segments. More than 150 individual forecasts are provided on a worldwide basis.

Our industry analysts will help you to:

  • establish a clear position on technologies and services affecting the telecoms software market
  • make informed business decisions on the strategic direction of your company
  • understand from the data we provide how quickly a market is developing.

Some of the issues we address include:

  • which application segments are best positioned to outperform the overall market and what are the market drivers that underpin this growth
  • for each segment, which geographical regions present the best growth opportunities
  • in which telecoms service segments, and in what areas, the share of spending is increasing.

SERVICE OVERVIEW

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect the following:

  • Market forecast report: provides analysis of the~telecoms market overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes 5-year market forecasts for 29 segments, analysis of the business environment, an examination of market drivers, and recommendations for clients.
  • Excel data annex: provides the forecast data.
  • Access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, providing practical advice in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme deliverables

Telecoms software market segments

Telecoms software segments explained

  • Revenue management considers the systems CSPs use to introduce new services, change prices, offer bundles, share revenue with partners, issue bills, collect payments and handle many other fundamental revenue-related functions.
  • Service delivery platforms covers the software systems used by CSPs for service creation, orchestration and execution, policy management, and content management.
  • Customer care covers software systems used by CSPs to deal with current and prospective customers.
  • Service fulfilment covers systems that CSPs use for configuring networks and the services that run on those networks.
  • Service assurance includes systems used by CSPs for fault and event management, performance monitoring, probe systems, service management and workforce automation.
  • Network management systems are those used by CSPs for element, network and domain management.
Back to Top