表紙:デジタル経済ソフトウェア戦略
年間契約型情報サービス
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294423

デジタル経済ソフトウェア戦略

Digital Services

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 Subscription Program

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デジタル経済ソフトウェア戦略
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 Subscription Program
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概要

Analysys Masonのデジタル経済ソフトウェア戦略調査プログラムは、通信サービスプロバイダー(CSP)のデジタル経済への参入に関する調査および詳細な分析を提供します。当プログラムには、経営上のコアコンピタンス、CSP事業および経営支援ユースケース、ならびにベンダーおよびパートナーの機能などに関する分析が含まれます。また、デジタル経済バリューチェーンの中で活動するためにCSPが何をしているかだけではなく、CSPが経営上それをどのように行っているかについての詳細な情報も提供します。このように、当プログラムは、需要側の発展促進要因を分析する、他のAnalysys Mason 調査プログラムとともに入手すべき必携のプログラムです。

調査対象範囲

当プログラムは、CSPに以下のことを実行可能とするソフトウェア戦略を分析します:

  • バリューチェーンにおける重要なリンクに参入することによって、各企業がデジタル小売業から得る価値のより大きな部分を把握
  • 新たなデジタル経済ビジネスに参入するために保有する強みを活用
  • 提供サービスと直接競合するOTT企業からの保護
  • 消費者および企業に提供しているサービスおよび商品の販売を向上するために、最新のデジタル小売手法を利用

他のプロバイダーによるプログラムの多くは「何」を為すべきかを示すだけです。弊社のプログラムは「いかに」それを実行するかを解説し、提言します。

主なテーマ

  • 新規事業への参入: B2CおよびB2B向けM2M、請求サービス、ならびにクラウドベースサービス参入および支援のためのソフトウェア戦略
  • 起業家的なビジネスの実現:ネットワークAPIを開くためのソフトウェア戦略と、CSPのサービスを各企業が革新的に利用することを奨励するための経営支援の提供
  • 最新のe小売業者となる: 最新の小売手法を用いたパーソナライズされたサービスおよび商品のマルチチャネルマーケティングのためのCSP運営構造
プログラムの成果物:デジタル経済ソフトウェア戦略
成果物のタイプ発行回数(12ヶ月)
戦略的レポート: いかにCSPがその経営および戦略的な事業上の強みを活用して、拡大するデジタル経済において自らの提供品でより多くの収益を獲得しているかに関する戦略的資源およびコアコンピタンスの視点1回
視点: 特定のユースケース(優良事例ケーススタディー、革新的ビジネスモデル、特定サービスの予測、技術動向)に関する的を絞った分析3回
コメント: 最新の産業発展についての情報に基づいた意見5回
ケーススタディー: CSPがいかに革新的な方法でデジタル経済に参入したかを示す例5回
目次

OVERVIEW

This programme helps operators to understand the opportunities and challenges of offering a broader range of digital services, such as mobile financial services, digital advertising, identity management, healthcare and commerce enablement as well as new opportunities that are emerging with technologies such as VR and AR. The programme focuses on revenue growth strategies outside of core telecoms services and media/entertainment.

KEY THEMES

  • Global and regional market sizing of key digital service areas (mobile financial services, digital advertising, m-commerce and identity management).
  • Strategy reports and comments on the opportunity and strategies for operators in each sector (for example, the opportunity for telecoms operators in healthcare).
  • Identification of best practices from peers and tech giants such as Apple, Google or Tencent.

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  • Mobile advertising: case studies and analysis
  • Operator digital strategies in the round: case studies and analysis
  • Digital education: opportunities for operators
  • Consumer 5G use cases: operator strategies for AR/MR in contextual services

Forecasts, datasets and primary research

  • Digital economy initiatives tracker 1Q 2021
  • Connected Consumer Survey 2020: digital services (Australia and New Zealand; emerging Asia-Pacific; Europe and the USA; the Middle East; and sub-Saharan Africa)
  • Digital service opportunities for operators: trends and forecasts 2020-2025