年間契約型情報サービス

IoTおよびM2Mソリューション

IoT and M2M Solutions

発行 Analysys Mason 商品コード 294417
出版日 年間契約型情報サービス ページ情報 英文 Subscription Program
価格
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IoTおよびM2Mソリューション IoT and M2M Solutions
出版日: 年間契約型情報サービス ページ情報: 英文 Subscription Program
概要

Analysys Mason IoT・M2Mソリューションのアナリストは、ビジネスサプライチェーンにおけるすべての関係者との接触を保ち続けることによって、クライアントの組織全般に及ぶ価値を加えます。

ベンダー、サービスプロバイダーおよびチャネルパートナー、ならびに企業IT意思決定者との継続的な交流により、弊社による調査の方向性と市場調査結果の正当性が立証されます。弊社はIoTおよびM2M購入者の将来におけるニーズに関する独自の洞察を提供するとともに、それらのニーズが生み出す通信サービスプロバイダー(CSP)およびベンダーにとっての市場機会を提示します。

調査範囲

  • マシンツーマシン(M2M)サービスおよびモノのインターネット(IoT)に関する戦略、プロバイダー、プラットフォームおよび競合状況
  • 主に取り上げる地域は先進国市場ですが、市場予測は世界/地域別/主要国を対象としています。また、新興市場におけるM2Mの機会に関する分析も行っています。

主な調査テーマ

  • IoT/M2M市場開発: オペレーターの戦略、市場規模測定、デバイス、優良事例、産業別ビジネスモデル、IoTの発展および市場機会
  • IoT/M2Mサービスに必要とされる提供モデル、構内、クラウド、あるいはハイブリッドベースのいずれの場合も
  • 企業顧客に到達するための販売・サポートチャネル: 直接および間接の両ルートを使った販売とエンドツーエンドソリューションを提供するために必要となるものの特定
  • 主要な産業および部門と、関連する市場機会(例:ユーティリティー、自動車、中小規模企業)に関する議論
本プログラムの成果物:IoTおよびM2Mソリューション
成果物のタイプ発行回数(12ヶ月間)
レポート:予測、定量的モデリング、調査レポート、および重要なトピックについての詳細な分析2回
ビューポイント:業界内の個別の問題に焦点を絞り込んだ分析(ベストプラクティスケーススタディ、革新的なビジネスモデル、各種サービスの予測、技術面のトレンド)8〜10回
解説:業界の最新動向に関する十分な情報に裏打ちされた見解10〜12回

成果物の主な内容

データレポートとトラッカー取り上げる予定のトピック(仮)

予測
[+動向分析および発展促進要因に関する議論]:

  • M2Mデバイス接続:世界市場の予測2013-2023年
    • 接続契約数、ARPC、および売上を含む
    • 大企業および中小規模企業(SME)を含む

一次調査:

  • 通信サービスプロバイダーのM2M採点表:2013 2014年
    • 先進国市場における主要なサービスプロバイダー群に関する、M2M戦略、提供品、パートナーシップ、研究開発活動、顧客体験管理のランキング
  • 主要なIoT/M2M企業における成功例のケーススタディ
  • IoT/M2Mベンダーおよびその提供物のケーススタディ
  • M2Mにおける成功のための提携
  • モノのインターネット:市場の定義と世界市場の規模測定
  • 主要な産業別市場におけるIoT/M2M(自動車、工業・製造、セキュリティー・監視、小売)
  • SMEにIoT/M2Mソリューションを販売するオペレーターの独自の役割
  • エコシステムにおけるM2M MVNOの役割の変化
  • IoT/M2Mの世界における顧客体験管理(CEM)の重要性:オペレーターおよびベンダーにとっての必須条件
  • IoT/M2Mの導入におけるデータ解析および集約
目次

Our IoT and M2M Solutions research programme examines how operators, vendors and service providers can implement best practices and understand the opportunity in providing IoT and M2M solutions.

Issues we address include:

  • the technology and services that businesses demand, considering the competitive landscape for IoT and M2M services
  • the delivery models required for offering hardware, communications, platforms, applications and services
  • the sales and support channels that are most critical, using direct and indirect routes to market
  • the increasingly complex partnership arrangements required to offer end-to-end solutions for various industry applications.

Analysys Mason's IoT and M2M Solutions analysts add value throughout the client organisation by maintaining contact with participants in the entire business supply chain.

Our ongoing interactions with vendors, service providers and channel partners, as well as enterprise IT decision-makers, help to validate our research directions and market findings. We offer unique insight into the future needs of IoT and M2M purchasers, and the opportunities these create for communications service providers (CSPs) and vendors.

Market commentary by lead analyst

“New technology is taking the enterprise by storm, creating new opportunities and challenges for enterprises and their partners. Internet of Things (IoT) and machine-to-machine (M2M) solutions are helping companies to reduce costs and increase productivity using near-ubiquitous networks.” Chris Nicoll, Principal Analyst, Head of Network and Enterprise Research.

SERVICE OVERVIEW

Programme highlights

Analysys Mason provides comprehensive analysis of the key issues affecting participants in the IoT and M2M industry, including operators, vendors, service providers, enterprises and other stakeholders. We will be covering critical industry issues, including:

  • M2M device connections, average revenue per connection (ARPC) and revenue, including a 10-year worldwide forecast
  • M2M and IoT application development platforms
  • case studies of successes in various IoT and M2M sectors
  • fruitful business partnerships
  • successful operator strategies
  • case studies of industry sector development and IoT applications
  • case studies of vendors' offerings for IoT and M2M products and services.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • strategic impact reports and regular market commentary: our analysts produce thought leadership via in-depth strategic reports and regular commentary on major industry developments and innovative offerings
  • case studies of the leading players' product and service offerings, with a focus on disruptive technologies and services that will revolutionise the technology landscape for enterprise service providers, including IoT and M2M
  • 10-year forecasts for key services and technologies in the IoT and M2M market: clients gain access to comprehensive worldwide and region-level forecasts for M2M connections, ARPC and connectivity revenue
  • M2M CSP scorecard: this annual survey report highlights the strategies, customer successes, target segments, partnerships, R&D activities, platform development and network impacts of M2M services on the world's leading CSPs
  • access to experts: we also offer unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in response to ad hoc questions relating to our research areas.

Programme deliverables

Forecasts

Analysys Mason's IoT and M2M Solutions research programme provides the following key 10-year worldwide market forecasts, split into eight geographical regions and updated annually:

M2M device connections
Split by industry segment:

  • energy/utility
  • healthcare
  • automotive/transport
  • industrial
  • security/surveillance
  • retail
  • financial services
  • government/public sector.

Split by type of end customer:

  • large enterprise
  • small and medium-sized enterprise.

Split by connection type:

  • fixed
  • mobile.

M2M connectivity services revenue and ARPU

  • split by industry segment (as per connections - see left)
  • split by M2M application.

Geographical coverage

Analysys Mason's IoT and M2M Solutions research programme provides granular information for the following eight regions:

  • Western Europe
  • Central and Eastern Europe
  • North America
  • Latin America
  • Developed Asia-Pacific
  • Emerging Asia-Pacific
  • Middle East and North Africa
  • Sub-Saharan Africa.
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